Marko Županić
Mogu li izgraditi kvalitetan web portal u samo 90 dana - Web portal u 90 dana - Marko Zupanic Blog
Kako napraviti blog i postati influencer?

Web portal u 90 dana – mogu li izgraditi kvalitetan web portal u samo 90 dana?

Može li se izgraditi kvalitetan web portal u samo 90 dana? Kako u tako malo vremena izgraditi web portal i na što se fokusirati? Koje metode koristiti za odabiranje niše portala, domene, WordPress teme i strukture članaka? Kako privući veliki broj posjetitelja na web portal i može li se u manje od 90 dana doći do prve zarade?

Web portal u 90 dana – je moj najnoviji projekt kojim ću se baviti od početka svibnja do kraja srpnja 2020. godine. Glavna preokupacija ovog projekta je testirati ambicioznu ideju – može li se izgraditi kvalitetan web portal u samo 90 dana. Iskreno, 90 dana je jako malo vremena za gradnju uspješnog web projekta – no uz pametan rad i dovoljno truda možda na domaćem tržištu uspijem to ostvariti.

Iskreno, evo prije samog početka – nemam pojma hoću li uspjeti u svojoj ideji ili će sve neslavno završiti. Imam znanje i iskustvo s prošlih sličnih projekata (koji su se razvijali puno duže) i generalno znam što i kako trebam raditi za brze rezultate. No, izgradnja takvog projekta ne ovisi samo o meni i mojem znanju – već također i o 100 drugih faktora.

Bez obzira na sve, krećem i ne mislim stati – sve dok ne ispunim plan od 90 dana. Ispod u tekstu ću ti detaljno pokazati što planiram raditi i kako se stvara web portal od temelja. Također, svakog ću dana zabilježiti što sam novo napravio – i kako teče razvoj mog novog portala.

 

Moje obećanje

Ako u manje od 90 dana uspijem zaraditi prvi novac na portalu – s tim zarađenim novcem ću te počastiti pićem. Odnosno, sve vas koji ovo podijelite na društvenim mrežama i koji ćete vjerno pratiti i komentirati razvoj projekta – počastit ću pićem u Zagrebu ili Varaždinu. Stoga, predlažem da odmah podijeliš ovaj članak na društvenim mrežama – da znam koliko hladne cuge ćemo trebati.

Drži mi fige – i navijaj za mene. Ako imaš kakva pitanja, prijedloge ili čestitke – napiši ispod u komentare ili na email kontakt@markozupanic.hr.

 

 

Kako izgraditi kvalitetan web portal?

Ovo nije moj prvi web portal koji radim, a nadam se da nije ni posljednji. Dakle, imam već određeno iskustvo razvoja web portala – a svoje znanje i iskustvo podijelit ću s tobom nešto niže u ovome članku. Uz moje znanje i savjete – i ti ćeš moći u kratkom roku izgraditi svoj web portal te početi zarađivati novac na internetu.

Temeljno na mojem dosadašnjem iskustvu i znanju, projekt razvoja web portala podijelio sam u nekoliko važnih faza. Svaka faza ima svoju važnost i tek kada sve faze zajedno budu odrađene – stiže se do prve zarade od projekta. Evo koje su faze razvoja web portala:

 

Istraživanje niše i testiranje ideje

Da bi web portal bio uspješan i donosio prihode – treba imati određen broj posjetitelja. Po nekoj mojoj procjeni, nišni portal s 5.000 posjeta dnevno – može računati na interes oglašivača i zaradu. Toliki broj posjetitelja teško ćeš dobiti ako namjeravaš otvoriti portal o čačkalicama, ali je dostižan ako pišeš o novim pametnim telefonima, putovanjima, itd.

Web portal s općom tematikom (npr. vijesti, sport) nema baš smisla graditi jer je konkurencija prevelika – i trebat ćeš puno vremena i novaca žališ li doći do zavidnog broja posjetitelja. S druge strane, pametnim odabirom niše možeš stići do željenog broja korisnika – u relativno kratkom roku. Nišu istražuješ putem digitalnih alata i dolaziš do zaključka koliko bi posjetitelja tvoj portal mogao akumulirati tijekom dana, odnosno mjeseca.

Kada odabereš nišu moraš još istražiti kakva točno tematika zanima tvoje ciljane posjetitelje – i što ih zapravo interesira. Testiranje ideje možeš raditi na razne načine, a ispod u članku ću objasniti koji su najbolji načini. Proces traženja niše i testiranje ideje može ići u nedogled – ali u jednom trenutku ipak moraš stati i krenuti s razvojem ideje. Bez razvoja, web portal sigurno neće u 90 dana doći do željnog broja pratitelja, odnosno posjetitelja.

 

Odabir domene i kupnja WordPress teme (predloška)

Ako si zadovoljan/na odabirom niše i ako su se testiranja pokazala obećavajućima – vrijeme je da kreneš s konkretnim razvojem web portala. Prvi korak razvoja web portala svakako je pronalazak kvalitetne domene. Kvalitetna domena mora biti lako pamtljiva posjetiteljima portala – što znači da je poželjno da je što kraća i da posjetitelje asocira na nišu kojom će se tvoj web portal baviti.

Namjeravaš li ciljati domaće tržište i regiju – predlažem da odabereš .hr domenu. Ako planiraš konkurirati na stranom tržištu onda je .com domena super odabir. I domenu i hosting kupujem kod tvrtke Plus.hr jer već godinama tamo imam hostane svoje digitalne projekte – i podrška je super, baš kao i prihvatljive cijene.

WordPress tema ili predložak – jest dizajn kako želiš da tvoj novi web portal izgleda. Iako možeš uzeti neku besplatnu WordPress temu koje su dostupne online, takve besplatne teme su ograničavajuće – pa predlažem da kupiš WP temu. Potraži na internetu koje su najbolje teme za news portale i odaberi onu koja ti najviše odgovara. Ako se ne razumiješ u razvoj web stranica – provjeri moju stranicu Usluge kako bih ti pomogao oko razvoja web portala.

 

Priprema strukture sadržaja i izrada web portala

Strukturu sadržaja djelomično si mogao/la napraviti već u fazi testiranja. Naime, ako je testiranje bilo nešto opsežnije – mogao/la si zaključiti koji sadržaj iz niše najviše interesira tvoju buduću publiku te bi to trebali biti temelji kvalitetnog web portala.

Prilikom definiranja strukture sadržaja moramo odrediti – koje će biti glavne kategorije web portala (što će se nalaziti u izborniku) te kako ćemo stvarati i raspoređivati novi sadržaj. Kvalitetan i jednostavan raspored sadržaja na web portalu – posjetiteljima omogućuje lakše snalaženje, a samim time i duže zadržavanje na web portalu.

Nakon definiranja sadržaja kreće se s izradom web portala. Odabrana WordPress tema iz prošle faze se detaljno prilagođava našim željama i potrebama. Važno je naglasiti da se sam dizajn web portala kasnije može prilagođavati – ovisno o interesu i ponašanju posjetitelja. Moramo staviti interes i želje posjetitelja na prvo mjesto – jer web portal gradimo za njih.

 

Dodavanje novog sadržaja na web portal

Dodavanje novog sadržaja na web portal jedan je od najopsežnijih, ali i najvažnijih zadataka prilikom izrade uspješnog web portala. Naime, korisnici na tvoj web portal ne dolaze zbog lijepog dizajna – već zbog toga kakav sadržaj nudiš i koje njihove probleme rješavaš tim sadržajem.

Postoji mnoštvo različitih taktika kako i kakav sadržaj stvarati – a puno toga ovisi i o načinu na koji želiš privlačiti publiku na svoj web portal. Primjerice, ja obožavam SEO sadržaj – odnosno opsežan i kvalitetan sadržaj koji na prirodan način dovodi klijente s web tražilice na moju web stranicu. Netko će možda svoju taktiku bazirati na kvalitetnoj prezentaciji putem Facebooka i Instagrama pa će stvarati vizualno atraktivan sadržaj bez velike količine teksta. Treći će se možda odlučiti za stvaranje audio i video sadržaja – kao nadopunu za tekstualni sadržaj na web portalu, itd.

Web portal zahtjeva ogromne količine sadržaja pa će ovo biti “rovovska borba”. No, kontinuirano dodavanje novog sadržaja je najvažnija stavka za rast i uspjeh web portala – pa je korak koji moraš raditi promišljeno i kvalitetno.

 

Povezivanje s posjetiteljima na društvenim mrežama

Kada stvoriš određenu inicijalnu količinu sadržaja na portalu – vrijeme je da započneš aktivniju kampanju promoviranja prema ciljanoj publici. Konkretno, trebaš započeti sakupljati pratitelje – koji će s vremenom postati tvoji lojalni posjetitelji i koji će svakog dana i tjedna dolaziti na tvoj web portal.

Najpopularnija društvena mreža još uvijek jest Facebook, a vrlo važnu ulogu igra i Instagram. Što se tiče Facebooka, na njemu možeš pronaći sve vrste i generacije posjetitelja – pa se lako možeš pozicionirati u svojoj niši. S druge strane, na Instagramu su uglavnom ljudi mlađe i srednje dobi, koji vole vizualno atraktivan sadržaj – pa pojavljivanje na Instagramu ima smisla ako nudiš takav sadržaj.

Uz društvene mreže, sve više web portala prakticira slanje tjednih newslettera prema korisnicima. Konkretno, mnogi portali uz veze prema Facebooku i Instagramu – sakupljaju emailove posjetitelja kako bi im kasnije mogli slati emailove s novostima. Bez obzira na to planiraš li ili ne svoj rast bazirati na SEO sadržaju (poput mene) – pojavljivanje na barem jednoj društvenoj mreži je obavezno.

 

Monetizacija web portala

Monetizacija web portala definitivno je najslađi dio razvoja samog portala. Iako će mnogi reći kako web portal ili blog stvaraju iz gušta – činjenica je da uspješnom monetizacijom dobivaš potvrdu da radiš kvalitetan posao. Kada tvoj web portal zaradi prvi novac – uvjeren da ćeš se osjećati sretno i ponosno na to što si stvorio/la od nule.

Monetizaciju portala možeš vršiti na mnoštvo različitih načina – plaćeni banneri, sponzorirani članci, organiziranje nagradnih igara, native promotivni sadržaj, itd. Većina portala prolazi kroz dugotrajan proces razvoja – pa tek nakon 6 i više mjeseci kreću s monetizacijom. Ja ću u ovom projektu pokušati prvi novac putem portala zaraditi u manje od 90 dana – ako brojke posjećenosti budu na zadovoljavajućoj razini.

Predlažem da ne žuriš s monetizacijom web portala – i ne prodaješ oglasni prostor u bescjenje i oglašivačima koji nemaju veze s tvojim biznisom. Kada nakupiš lijepe brojke posjećenosti, tada kreni s aktivnim kontaktiranjem potencijalnih oglašivača – i možda dogovoriš pokoju suradnju. Što su brojevi posjećenosti bolji to ti se otvara više boljih mogućnosti za monetizaciju – stoga fokus mora konstantno biti na razvoju novog kvalitetnog sadržaja.

 

Koji su ciljevi projekta?

Cilj projekta Web portal u 90 dana jest izgraditi kvalitetan web portal, koji će u budućnosti donositi zaradu. Konkretno, ideja je da web portal unutar godine dana privuče stalne oglašivače koji će biti spremni platiti za prikaz oglasa određenom broju korisnika, dok će se na portal redovito objavljivati kvalitetan sadržaj. Vjerujem da je takvo što ostvarivo, jer brojke vezane uz nišu i potencijalne oglašivače su dobre.

No, ovo iznad napisano je više ideja, nego li sam cilj pa ću u nastavku detaljno predstaviti ciljeve koje želim ostvariti na zadanom projektu. Važno, ciljevi su definirani nakon što sam istražio mogućnosti niše – tako da pokazuju realne mogućnosti koje mogu ostvariti (a ne odokativne prognoze bez istraživanja).

 

Glavni cilj (misija/vizija)

Glavni cilj mojeg web portala jest postati portal broj 1 za navedenu nišu u Hrvatskoj i regiji.

Kratkim istraživanjem niše u kojoj planiram razvijati portal, shvatio sam kako nema puno kvalitetne konkurencije u navedenoj niši – što bi mi trebalo dodatno olakšati proboj na tržištu. Želim pokupiti sve korisnike koje mogu putem Google tražilice, a koji pronalaze interes u niši portala. Da bih postao broj 1 portal za željenu nišu u Hrvatskoj, morat ću postati broj 1 portal na Google tražilici (za relevantne pojmove).

Želim putem web portala (i grupe na Facebooku) okupiti najveću zajednicu ljudi iz Hrvatske i regije koji se interesiraju za navedenu nišu. Nišu neću za sada otkrivati i predstavit ću je nakon 15 ili 30 dana razvoja projekta. Također, želim privući vodeće oglašivače u toj niši – što će njima donositi kvalitetne klijente, a meni će donositi zaradu koju priželjkujem (o konkretnoj zaradi ću pisati nešto niže).

 

Ciljani broj posjetitelja portala

Web portal postaje uspješan onog trenutka kada privlači veliki broj posjetitelja – i posjetiteljima uspješno rješava probleme i nedoumice zbog kojih su se pojavili na web portalu. Stoga, da bi portal postao uspješan treba iznimno kvalitetan sadržaj i dobre promotivne kanale – kako bi stigao do velikog broja posjetitelja. Izgradnja uspješnog portala i dovođenje velikog broja posjetitelja uglavnom je dugotrajan proces pa ću ovdje navesti brojke koje bih volio ostvariti u prvih godinu dana.

Do kraja prve godine postojanja portala volio bih doći do brojke 150.000 posjetitelja mjesečno. Konkretno, u travnju 2021. godine volio bih da brojka posjetitelja dosegne 150.000 posjetitelja. Do tada, želim postepen rast portala, koji će prema mojim prognozama u početku sporo rasti, ali će vjerojatno imati nagli rast nakon 9 mjeseci postojanja (ako se bude redovito stvarao kvalitetan sadržaj). Ove su brojke utemeljene na SEO sadržaju, a veliki utjecaj na brzinu rasta web portala mogu imati i društvene mreže – no to je teško prognozirati.

Kada ovih 150.000 posjetitelja mjesečno podijelimo s 30 dana u mjesecu – dolazimo do brojke od 5.000 posjetitelja dnevno. Dnevno imati 5.000 posjetitelja jest brojka koju u Hrvatskoj ne ostvaruje mnogo portala – posebice ako su u određenoj niši. Stoga, ispred mene je vrlo zanimljivo i naporno razdoblje u kojem ću pokušati izgraditi itekako popularan nišni web portal.

Neki stručnjaci kažu kako je prilikom postavljanja ciljeva uvijek dobro postaviti granice ciljeva iznad ostvarivih mogućnosti. Uz ove prethodno navedene realne ciljeve, sada ću definirati i ambiciozne (koje će biti puno teže ostvariti, a možda i nemoguće). Ambiciozan cilj web portala je doći do 250.000 korisnika mjesečno, odnosno do preko 8.000 korisnika dnevno.

 

Broj pratitelja na društvenim mrežama

Iako nisam ulazio u vrlo detaljnu analizu društvenih mreža, saznao sam kako u mojoj niši Facebook stranice i grupe imaju do maksimalno 30.000 pratitelja. Kada bih uspio sve te pratitelje kanalizirati na jednu Facebook stranicu ili grupu – mogao bih prema mojim prognozama očekivati oko 50.000 pratitelja.

Odlučio sam kako će moj web portal biti aktivan na Facebooku i Instagramu. Na Facebooku ću napraviti Facebook stranicu i Facebook grupu. Na stranici ću objavljivati novi sadržaj s web portala i neke zanimljivosti, dok će Facebook grupa služiti za pitanja korisnika i razmjenu iskustava (kao svojevrsni forum). Na Instagram profilu ću objavljivati fotografije s web portala – te pretpostavljam da će Instagram nešto sporije rasti u odnosu na Facebook.

Dakle, cilj je ukupno na društvenim mrežama (FB stranica, FB grupa i Instagram profil) skupiti 50.000 korisnika unutar prve godine rada portala. Ambiciozan cilj jest 100.000 pratitelja ukupno i vjerujem kako je ovaj cilj ostvariv, samo što će možda trebati duže od jedne godine.

 

Zarada na portalu

S obzirom na to da za sada nisam zarađivao veliki novac putem web portala – u području zarade na portalu sam se možda malo precijenio ili podcijenio. Napravio sam kratku analizu ostalih portala (ne iz moje niše) kako bih dobio neku odokativnu prognozu – koja ne mora nužno biti točna.

Realni cilj koji sam si postavio u području zarade na portalu jest 10.000 kuna mjesečno na kraju prve godine poslovanja. Dakako, zarada neće biti velika u startu portala, ali bi trebala rasti kako će se portal pozicionirati na tržištu. Volio bih naglasiti kako je niša pomalo specifična – pa je veliki interes za nišom u proljeće i ljeto, dok u jesen i zimu interes pada. To će vjerojatno utjecati i na mogućnosti zarade.

Ambiciozan cilj po pitanju zarade iznosi 20.000 kuna. Iskreno, nemam pojma je li to moguće ostvariti u mojoj niši – ali mislim da je sve moguće ako se bude radilo kvalitetno i promišljeno. Ono što znam jest da ću putem portala zarađivati na tri načina:

  • objavljivanjem sponzoriranih članaka
  • prikazivanjem oglasnih bannera
  • sponzoriranim objavama unutar rubrika

Postojeći web portali u mojoj niši već zarađuju na prva dva načina – a za treći način nisam siguran. S obzirom na to da se kod njih reklame vrte – smatram da će i za moj portal u budućnosti biti interesa. Potrudit ću se oglašivačima dati maksimalno kvalitetan pristup i dobre klijente – pa se nadam da će rado surađivati sa mnom.

 

 

Koji su ciljevi projekta u prvih 90 dana?

U odlomcima iznad opisao sam što želim postići u razdoblju od jedne godine, a sada ću se posvetiti konkretnim ciljevima za prvih 90 dana projekta. Volio bih odmah naglasiti kako su sve brojke navedene u ovome poglavlju samo prognoza – i kako je jako teško definirati ciljeve (s obzirom na to da će web portal biti jako mlad).

 

1.500 posjeta dnevno

Postići 1.500 posjetitelja dnevno u manje od 3 mjeseca, na domaćem tržištu, s nišnim portalom, bez velikih ulaganja u marketing – je gotovo pa nemoguća misija. No, ja ću se potruditi pokazati suprotno – i čvrsto se nadam da ću u tome uspjeti. Ambiciozan cilj je 2.500 posjetitelja dnevno u prva 3 mjeseca – što bi bilo zaista fenomenalno.

Rast broja posjetitelja ići će postepeno. U prvoj fazi (prvom mjesecu) gotovo da neće biti posjete na portalu, a moj će fokus biti na stvaranju kvalitetnog sadržaja. Nakon prvih mjesec dana Google bi trebao indeksirati web portal – što znači da će se web portal početi pojavljivati na slabim pozicijama na Google tražilici. Primjerice, za neke pojmove će portal biti na 5+ stranici Google tražilice.

Očekujem da će broj posjeta na portalu rasti eksponencijalno – do točke kada će doseći “plafon broja korisnika”, odnosno maksimalni broj posjetitelja iz niše. Drugi mjesec bi tako trebao donijeti povećanje broja posjetitelja i ako budem te sreće – neke ključne riječi će se pojaviti na prvim stranicama Google tražilice. Treći mjesec će donijeti još značajniji rast – a ako bude sreće web portal će doseći 1.500 posjeta dnevno.

 

100 članaka na web portalu

Ideja je svaki dan stvoriti jedan kvalitetan SEO članak za web portal. U 90 dana stiglo bi se do brojke 90 članaka pa sam to zaokružio na 100 članaka. Važno je naglasiti da ću u početnoj fazi razvoja portala (prva dva tjedna) stvarati opise kategorija i strukturu sadržaja na portalu – pa neću stići dodavati standardne članke.

Ambiciozan plan je napraviti 200 članaka u prvih 90 dana – no to bi mi oduzelo jako puno vremena pa vjerojatno neće biti ostvareno. Ipak, ako ću imati nešto više slobodnog vremena možda ću uspjeti u tome da stvaram 2 članka dnevno. No, za sada je fokus na jednom članku dnevno.

Nakon što napišem prvih 50 članaka na web portalu napravit ću detaljnu analizu posjećenosti (čitanosti) članaka. S dobivenim podacima znat ću kakav sadržaj korisnici vole i kakav sadržaj trebam stvarati u budućnosti. Bit će to vrlo vrijedni podaci, na temelju kojih ću ubrzati rast broja posjećenosti portala.

 

2.000 pratitelja na Facebooku i Instagramu

Ovo je brojka u kojoj sam možda pogriješio i koje je trebala biti ambicioznija – no u prva 2 mjeseca moja pažnja će biti usmjerena u stvaranje kvalitetnog sadržaja na web portalu, a ne na aktivnosti na društvenim mrežama. Dakle, realni cilj broja pratitelja u prvih 90 dana iznosi 2.000 pratitelja, dok je ambiciozni cilj 5.000 pratitelja na društvenim mrežama.

Iako ću profile na društvenim mrežama vezano uz web portal otvoriti na samome početku i tamo ću redovito objavljivati sadržaja – neću prvih nekoliko mjeseci biti fokusiran na društvene mreže. Ideja je da posjetitelji na portal dolaze putem Google tražilice, a društvene mreže će biti samo nadopuna. Želim li ostvariti tih 2.000 pratitelja u 90 dana – svakog dana moram privući barem 20 novih pratitelja, bilo na Facebook bilo na Instagram.

 

Svibanj (0. – 30. dan projekta)

100 posjeta dnevno           40 novih članaka          500 pratitelja             0 kuna zarade

 

Lipanj (30. – 60. dan projekta)

500 posjeta dnevno           30 novih članaka          1.000 pratitelja          0 kuna zarade

 

Srpanj (60. – 90. dan projekta)

1.500 posjeta dnevno        30 novih članaka          2.000 pratitelja          1.000 kuna zarade

 

 

Kako napreduje projekt Web portal u 90 dana?

Ispred mene i tebe je zanimljivih 90 dana razvoja novog web portala. Želim da budeš maksimalno upoznat/a sa svim detaljima projekta. Stoga, ovdje ispod vodit ću detaljan dnevnik što sam kojeg dana radio, koliko sam vremena i novca potrošio – i kako sam zadovoljan napretkom projekta.

Svoj napredak ću redovito objavljivati i na društvenim mrežama – te se nadam da ću imati podršku mnogih. Sve novosti iz projekta na društvenim ću mrežama objavljivati uz hashtag #webportalu90dana pa možeš pratiti taj hashtag. Svakako podijeli ovaj članak putem društvenih mreža – i pruži mi potporu u ostvarivanju zacrtanih ciljeva ovog zanimljivog projekta.

Prije 02.05. (datum početka projekta) odradio sam nekoliko sati istraživanja (cca 10 sati). Provjerio sam koliki potencijal za rast donosi niša u kojoj će biti portal, što radi konkurencija, tko je ciljana grupa korisnika kojoj se obraćam, a također sam definirao i ciljeve koje sam iznad predstavio.

Plan je da svaki dan u razvoj portala uložim oko 2 sata rada. U početku će taj broj sati možda biti nešto veći jer trebam izgraditi portal od nule. Kasnije kada ću stvarati članke, procijenio sam da će mi dva sata dnevno biti dovoljna da napravim jedan kvalitetan SEO članak s 1000+ riječi. Svaku uloženu minutu detaljno ću opisati u nastavku. Stoga, prati ispod kako napreduje razvoj portala:

 

Dan 1 – 02.05.2020. (subota)

Spojio sam se na Google Keyword planner kako bih istražio koliko ljudi istražuje nišu u kojoj će biti web portal i što zapravo traže u niši. Iako sam kratku inicijalnu pretragu niše napravio već prije nekoliko dana, sada sam detaljno istražio sve što je vezano uz nišu.

Uz istraživanje na KeyWord Planneru, pronjuškao sam detaljnije što radi konkurencija. Pregledao sam njihove web portale i profile na društvenim mrežama – te dobio neki uvid u to što korisnici u niši vole. Povrh svega, zaputio sam se u istraživanje rezultata na Google tražilici pa sam dospio na jedan forum gdje sam saznao koja pitanja najčešće muče ljude iz niše u kojoj će biti web portal.

Sve zaključke i istraživanja sam zapisao u jedan dokument te sam u končanici sastavio listu popularnih pojmova u niši – koje će mi poslužiti za definiranje izbornika i glavnih kategorija web portala. Nakon ove detaljnije analize i dalje smatram da odabrana niša ima potencijala, samo je pitanje što korisnici točno žele od sadržaja. To ću saznati nakon što napišem i napravim analizu čitanosti prvih 50 članaka na portalu (nakon cca 50 dana rada portala).

Utrošeno vrijeme: 180 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 2 – 03.05.2020. (nedjelja)

Danas, s obzirom na to da je nedjelja, nisam bio baš previše marljiv oko projekta. Utrošio sam tek pola sata na rad na projektu. Nastavio sam s istraživanjem ključnih riječi – kako bi se što bolje pripremio za pisanje sadržaja koje je ispred mene.

Još sam jednom razmotrio kako konkurenti imaju posložen sadržaj – te sam naišao na neke nedostatke u sadržaju koje bi na svojem portalu mogao popuniti. Odlučio sam da ću napraviti sveobuhvatan portal koji će sadržavati razne informacije – kako bi zadovoljio sve potrebe posjetitelja za informacijama. To je ukratko to – što sam danas odradio.

Utrošeno vrijeme: 30 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 3 – 04.05.2020. (ponedjeljak)

Prva zadaća današnjeg dana bila jest – definiranje detaljne strukture sadržaja. Prošao sam kroz sve natuknice do sada napisane (a ima ih nekoliko A4 stranica) i napravio strukturu sadržaja. Konkretno, izdvojio sam glavne kategorije – koje će ujedno biti i stavke u izborniku. Te glavne kategorije sam podijelio u kategorije manjeg značaja – kako bih imao kvalitetno definiranu strukturu izbornika – i sadržaja.

Druga važna zadaća današnjeg dana bila je – raspisivanje sadržaja podstranica na web portalu. Konkretno, radi se o sadržaju na stranicama kategorija – koji će biti važan u SEO pozicioniranju web portala. Odlučio sam kako neću ići sa standardnim izgledom portala (kada su kategorije u pitanju) – već ću imati jedan detaljniji raspis sadržaja – koji bi trebao pomoći u optimizaciji za tražilice.

Nisam uspio do kraja raspisati sadržaj za web portal, tako da me dio toga očekuje još i sutra. To je zapravo i pozitivno jer imam u glavi neke preinake koje ću možda unijeti u prvotni plan strukture sadržaja. Kažu da je dobro prespavati neke odluke – tako da ću sutra završiti to raspisivanje sadržaja i kategorija za web portal.

Utrošeno vrijeme: 90 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 4 – 05.05.2020. (utorak)

Sat vremena sam potrošio na finaliziranje strukture sadržaja i raspisivanje natuknica za sadržaj pojedinih kategorija. Iako ti se možda čini da sam do sada potrošio puno vremena na stvaranje strukture sadržaja – taj korak je iznimno bitan kako za pozicioniranje web portala na Google tražilici – tako i za cjelokupni daljnji rad na portalu.

Imam jedan problemčić vezan uz taj raspis kategorija – a to je da imam po mojem mišljenju možda i previše kategorija. Konkretno, nabrojao sam 10 kategorija, a htio bih da je taj broj bliži 7 – kao što je uglavnom slučaj na portalima i web stranicama. Ako će mi dizajn to dopuštati ostavit ću 10 kategorija, a ako neću imati mjesta u izborniku – neke ću stavke morati agregirati.

Danas sam u projekt utkao još sati i pol vremena, uz završavanje ovog od jučer. Tih dodatnih 90 minuta utrošio sam na brainstorming o vizualnom identitetu. Želim jednostavan logotip koji će se sastojati od 2-3 boje i koji će jasno i jednoznačno dočarati točnu tematiku stranice. Napravio sam nekoliko grubih skica – i jedna mi se svidjela. Sutra ću odlučiti s kojim vizualnim identitetom idem, odnosno koji ću detaljno razviti.

Utrošeno vrijeme: 150 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 5 – 06.05.2020. (srijeda)

Odlučio sam kako će izgledati oblik logotipa za web portal – sada je na redu još definirati boje i fontove. Napravio sam detaljnu skicu novog logotipa, ali nisam do kraja završio skiciranje. Ostavit ću taj detalj da odspavam preko noći pa ću sutra odlučiti i završiti logotip i sve ostalo vezano uz vizualni identitet.

Druga stvar danas na kojoj sam radio jest odabir domene za web portal. Imao sam nekoliko nedoumica oko domene – točnije imao sam 3 potencijalno dobre domene. Neke domene koje bi možda bile još bolje su zauzete – neke se koriste, a neke su samo zakupljene i nisu u funkciji. No, sve to nije utjecalo na moj finalni odabir. Smatram da sam dobro odabrao i da će se posjetitelji lako prisjetiti domene i vraćati se povremeno na moj web portal direktnim upisivanjem domene.

Treća stvar koju sam danas odradio jest potraga za WordPress temom, odnosno predloškom. S obzirom na to da ću na svojem web portalu imati i neke stranice koje moraju biti posebno dizajnirane – potreban mi je WordPress predložak koji ima implementiran builder. Volio bih imati na raspolaganju više opcija – pa mi je važno da kupim WordPress temu s kojom ću moći napraviti sve što želim.

Današnji dan je bio iznimno produktivan i utrošio sam nešto više od 3 sata na istraživanje svega gore navedenog. Sutra ću vjerojatno kupiti domenu i instalirati WordPress sustav – čime ću započeti sa stvarnim razvojem web portala na internetu. No, o tome više sutra.

Utrošeno vrijeme: 180 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 6 – 07.05.2020. (četvrtak)

Danas sam kupio domenu za web portal – i to je sada prvi službeni korak realizacije web portala. Do sada je sav urađeni posao bilo planiranje i definiranje, a kupnjom domene počinje stvarni “opipljivi” razvoj web portala. Nakon što sam proteklih dana istražio koje su mi domene dostupne – odlučio sam se za po meni vrlo dobru opciju.

Odabrao sam .hr domenu jer će web portal biti namijenjen u prvome planu hrvatskom tržištu, ali i regiji. Iako je .hr domena poprilično skupa u odnosu na druge domene (600 kuna/godišnje) smatram da pozicioniranjem portala na domaću domenu dobivam pouzdanje korisnika i dodatnu vrijednost. Primjera radi, .com ili .net domene možeš nabaviti za manje od 100 kuna, a često i za puno nižu cijenu. Nisam danas imao puno vremena pa sam domenu kupio u popodnevnim satima, što znači da vjerojatno danas neće biti aktivirana. Nisam stigao nažalost ništa drugo raditi na projektu.

Utrošeno vrijeme: 30 minuta

Utrošen novac: 625 kuna

 

Dan 7 – 08.05.2020. (petak)

S obzirom na to da nisam dobio obavijest o aktivaciji domene, kontaktirao sam ekipu iz Plus.hr da mi jave u kojoj je fazi aktivacija. Ubrzo je stigao odgovor da je domena aktivirana i podešena – te se može početi koristiti. To znači, da mogu instalirati WordPress sustava te podesiti osnovne stvari na web stranici.

Spojio sam se na hosting te sam uspješno završio postupak instaliranja WordPress sustava na kupljenu domenu. Web portal sada je postao javno dostupni projekt koji će nadam se vrlo brzo zaživjeti i mnogim posjetiteljima riješiti razne probleme iz odabrane niše. Nakon instalacije WordPress sustava spojio sam se na web portal kako bih podesio osnovne parametre stranice.

Aktivirao sam i službenu email adresu za web portal kako bi me posjetitelji u svakome trenutku mogli kontaktirati. Mislim da ću dodati na web portal sustav koji će omogućiti korisnicima da pošalju vijesti za portal, ako za time uvide potrebu. Dakako, s bilo kojim pitanjem i prijedlogom – moći će me kontaktirati na novi aktivan email.

Utrošeno vrijeme: 120 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 8 – 09.05.2020. (subota)

Prošlo je nekoliko dana od skiciranja logotipa – i danas je napokon došao dan kada ću taj posao završiti. Odabrao sam kako će izgledati finalna verzija logotipa te koju će paletu boja koristiti. Odabir palete boja nije bio nimalo lagan jer sam htio dobiti boje koje će odgovarati zahtjevima dizajna – ali i niši u kojoj će biti web portal.

Nakon višestrukih promjena i testiranja – logotip je napokon bio završen. Odmah po završetku odlučio sam isprobati kako će logotip izgledati na web portalu – te kako će se paleta bolja uklopiti u dizajn portala. Dakako, napravio sam samo nekoliko bazičnih promjena jer još uvijek nemam WordPress temu za web portal. Taj dio najvjerojatnije ću riješiti sutra i prekosutra.

Utrošeno vrijeme: 180 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 9 – 10.05.2020. (nedjelja)

Dio današnjeg dana potrošio sam na traženje idealne teme za web portal. Iako sam traženje WordPress teme radio već i prije nekoliko dana, sada je vrijeme da donesem finalnu odluku koju ću WordPress temu (predložak) kupiti.

Što se tiče samog biranja predloška, važno mi je da bude modularan i da ga mogu u potpunosti prilagođavati svojim potrebama. Dakako, predložak bi trebao sadržavati što više preddefiniranih kvalitetnih elemenata. U konačnici trebao bi izgledati moderno, imati fokus na sadržaju i biti prilagođen za sve uređaje i platforme.

Iako danas nisam donio finalnu odluku izdvojio sam nekoliko WordPress tema koje mi se sviđaju i sutra ću donijeti finalnu odluku. Teme sam poredao prema mogućnostima, dodatnim opcijama i dizajnu – te imam jednog favorita za kojeg ću se vjerojatno odlučiti.

Utrošeno vrijeme: 120 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 10 – 11.05.2020. (ponedjeljak)

Danas sam nastavio potragu za kvalitetnom WordPress temom. Još sam jednom prošao kroz sve teme koje sam jučer izdvojio te sam ponovno pogledao koje su njihove mogućnosti. Također, pogledao sam još nekoliko dodatnih WordPress tema (predložaka) – no ni jedan nije uspio nadmašiti jučerašnji odabir.

Nakon mnoštvo promišljanja napokon sam odabrao WordPress temu koju ću koristiti na web portalu. Teme uglavnom kupujem na web stranici themeforest.net koja je ujedno i jedna od glavnih “postaja” za kupnju WordPress tema i ostalih dodataka. Iako teme možete nabaviti besplatno ili za do 30 dolara, moj odabir koštao je oko 70 dolara. Nadam se da sam dobro odabrao i da će tema kvalitetno funkcionirati na web portalu.

Nakon kupnje, instalirao sam temu na web portal i sada je sve spremno za izgradnju kvalitetnog web portala. Uz instalaciju teme, instalirao sam i demo sadržaj kako bih odmah u startu vidio kako tema izgleda u stvarnosti i koje sve elemente trebam podesiti. Dodan je i logotip te podešene kategorije na web portalu.

Utrošeno vrijeme: 150 minuta

Utrošen novac: 450 kuna

 

Dan 11 – 12.05.2020. (utorak)

S obzirom na to da sam jučer instalirao WordPress temu na web portal, sada je vrijeme za detaljno sređivanje web portala. Prvi današnji korak bio jest definiranje detaljne strukture web portala, na način da sve ideje iz inicijalne faze projekta pretvorim u stvarnost – dijelove web portala.

Podesio sam glavni izbornik i izbornik na vrhu web portala, kreirao sam potrebne podstranice i widgete, podesio sam boje da budu u skladu s vizualnim identitetom, itd. Iako se sve ove sitnice čine malenim poslom, stvarnost je znatno drugačija. Naime, svi ti mali zadaci u konačnici potroše puno vremena pa sam danas na to osnovno uređivanje web portala potrošio više od 3 sata.

Dodao bih još samo kako sam napravio neki osnovni dizajn podstranica koje će biti vidljive posjetiteljima web portala. Iako taj dizajn još nije finalan, poslužit će za početak. Kasnije ću te podstranice još dodatno modificirati i oplemeniti, no to tek kada web portal napunim dovoljnom količinom sadržaja.

Utrošeno vrijeme: 210 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 12 – 13.05.2020. (srijeda)

Napravio sam još neke sitne promjene na dizajnu podstranica i sada je vrijeme da te podstranice napunim sadržajem kako bi se mogle rangirati na Google tražilici. Na web portalu će dominirati do 10 kategorija, mada sam ih napravio puno više – kako bi sadržaj bio što kvalitetnije raspoređen.

Glavne kategorije i podstranice sam danas napunio sadržajem koji je prilagođen SEO standardima. Raspisao sam se ukratko o svakoj podstranici, odnosno kategoriji – te je ovaj dio završen za sada. Nemam baš puno informacija na podstranicama i dizajn na svima je isti. No, u kasnijoj ću fazi taj dio nadograditi kako bi bio jedinstven za svaku kategoriju i tako poticao posjetitelja na akciju. Prvi korak stvaranja sadržaja za web portal je završen – sada slijedi punjenje portala člancima.

Utrošeno vrijeme: 150 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 13 – 14.05.2020. (četvrtak)

Danas je veliki dan za novonastali portal – napisan je i objavljen prvi članak. Prije nego što sam krenuo na pisanje prvog članka napravio sam jedno mini istraživanje kako bi pronašao odlične strane izvore za informiranje o niši u kojoj je web portal. U Hrvatskoj nema puno konkurencije pa samim time nema ni kvalitetnih izvora informiranja. Dakle, rješenje je pratiti strane web portale te se tamo informirati – kako bih mogao pisati nove članke.

U kasnijoj fazi kada web portal malo naraste pokušat ću kontaktirati PR timove poznatih brendova – kako bi mi oni automatski na email slali informacije o novim proizvodima i uslugama. Time bih dobio kvalitetne ideje za članke na email, bez da moram tražiti okolo koje su novosti u svijetu niše portala.

Prvi članak je objavljen na web portalu. Danas je 13. dan projekta i možda sam planirao prvi članak napisati nešto ranije, no i ovo je dobro postignuće. Pokušat ću u narednim danima stisnuti malo žešće te napisati veće količine članaka za web portal. Sutra nemam puno drugih obaveza pa bi moglo nastati još nekoliko novih članaka za web portal. Važno da sam krenuo – sada će sve biti lakše.

Utrošeno vrijeme: 90 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 14 – 15.05.2020. (petak)

Danas je bio fantastičan dan po pitanju ovog projekta. Naime, nakon što sam jučer napisao prvi članak za web portal, danas sam napisao čak 5 novih članka. Tako danas već imam 6 objavljenih članaka na web portalu i posebno me veseli što se stvari ubrzavaju.

Odabrao sam pristup da u svaku kategoriju dodam po jedan članak i da vidim treba li koja kategorija neku korekciju. Za sada bih kategorije ostavio kako jesu jer mi se čini da imaju smisla (nakon što sam dodao članke). U narednom ću periodu puniti kategoriju po kategoriju. Svaka kategorija će imati u inicijalnoj fazi 5 članak jer su tako podešeni slajderi da prikazuju upravo 5 novih članaka. Dakle, slijedi punjenje kategorija člancima. Sutra ću također vjerojatno imati nešto više slobodnog vremena, što znači da bih mogao ponoviti današnji super dan.

Iako sam planirao pisati članke dulje od 1000 riječi, ipak sam se odlučio kako će prvi članci imati oko 500 riječi. Odabrao sam 500 jer je sasvim dovoljno za pozicioniranje na Google tražilici, a s druge strane će mi omogućiti da se brže domognem cilja – i obavim inicijalno punjenje web portala člancima.

Utrošeno vrijeme: 270 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 15 – 16.05.2020. (subota)

Nisam mislio da će se ovo ostvariti, ali danas je bio još bolji dan od jučerašnjeg. Uspio sam napisati čak 6 novih članaka za web portal – i tako sam u dva dana napravio veliki pomak prema naprijed. Sada sam vrlo blizu inicijalnog plana i stigao sam rokove koje sam planirao – pa se sada mogu vratiti tempo 2-3 članka dnevno.

Iako sam jučer i danas potrošio dosta vremena na pisanje novih članka, nije mi žao jer smatram da sam napravio kvalitetan sadržaj – koji će posjetitelje web portala zanimati. Dosadašnje iskustvo rada na digitalnim projektima pokazalo mi je kako će neki sadržaj (neočekivano) biti popularniji od drugog (za kojeg sam smatrao da će biti super). Dakle, nakon što dodam primjerice 100 članaka, uvidom u statistiku ću vidjeti koji tip sadržaja interesira posjetitelje – te ću taj tip sadržaja forsirati.

Mislim da sam s današnjim brojem članaka zaslužio odmor i odlazak na hladno pivo. Nadam se da će se ovakvi efektivni dani po pitanju novog portala nastaviti – mada ih neću silom forsirati. Tempo 2-3 članka dnevno će biti sasvim ok u narednom periodu.

Utrošeno vrijeme: 300 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 16 – 17.05.2020. (nedjelja)

Iako je nedjelja i odlučio sam odmarati danas, probudio sam se relativno rano ujutro – pa sam sjeo za računalo i natipkao 3 nova članka. Moram se pohvaliti kako danas imamo završene već 2 kategorije, ali i treća ide prema kraju. Dakle, sutra ću vjerojatno imati još jednu kategoriju popunjenu inicijalnim sadržajem – i korak sam bliže cilju. Odoh sad malu uživati u nedjelji.

Utrošeno vrijeme: 150 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 17 – 18.05.2020. (ponedjeljak)

U novi tjedan ušao sam jučerašnjim tempom, tako da sam danas uspio završiti 3 nova članka. Sada već znam koji su super izvori za informiranje i gdje mogu pronaći super informacije za nove članke. Također, sve bolje poznajem tematiku u kojoj pišem i sve je manje rupa u znanju koje imam u odabranoj niši.

Ako bude sve teklo prema planu, ovaj bi tjedan trebao imati završene sve kategorije na web portalu. Tako bi inicijalno popunjavanje moglo biti gotovo, što znači da se mogu okrenuti društvenim mrežama i aktivnijem promoviranju sadržaja i web portala.Tom dijelu se posebno veselim jer ću vidjeti ima li web portal svjetlu budućnost i interesira li ljude to o čemu pišem na web portalu.

Utrošeno vrijeme: 150 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 18 – 19.05.2020. (utorak)

Danas sam napisao i objavio dva nova članka na web portal. Za sada se proces dodavanja novog sadržaja odvija prema planu i ne mogu se požaliti na neka velika kašnjenja. Iako bi bilo super da u ovome trenutku već imam web portal prepun sadržaja i spreman za aktivniju promociju – neću se žaliti jer dobro napredujem. Dan za danom imam sve više kvalitetnog sadržaja – i korak sam bliže cilju.

Utrošeno vrijeme: 120 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 19 – 20.05.2020 (srijeda)

Dodana su tri nova članka na web portal. Time sam uspješno riješio još dvije nove kategorije na web portalu i mogu početi polako razmišljati o aktivnijem promoviranju portala do većeg broja korisnika. Dakako, to neću raditi prije nego što ne popunim sve osnovne kategorije portala.

Posebno me veseli činjenica da sam unazad ovih nekoliko dana što stvaram i dodajem novi sadržaj na web portal – puno toga naučio o tematici web portala. Iako sam odabrao nišu portala koja mi je relativno bliska, nikada nisam dublje istraživao tu nišu. Sada kako pišem novi sadržaj, učim nove stvari o niši – i polako spajam sakupljena znanja.

Nepoznavanje niše može predstavljati problem – kreiraš li novi web portal, a nisi siguran/na kakav sadržaj trebaš stvarati. Iako sam mislio da znam puno o niši, tek sam sada shvatio koliko puno rupa imam u svojem znanju. No, to mi neće predstavljati problem jer brzo učim – i uz pomoć kvalitetnih stranih izvora znanja, moći ću stvarati novi kvalitetan sadržaj.

Utrošeno vrijeme: 150 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 20 – 21.05.2020. (četvrtak)

Na web portal sam uspješno dodao dva nova članka te sam korak bliže inicijalnom popunjavanju web portala. Članci koje dodajem posljednjih dana uglavnom imaju preko 500 riječi i trebali bi imati trajnu vrijednost na portalu. Naime, radi se o evergreen sadržaju, odnosno člancima koji su aktualni danas, ali će savjeti iz članaka biti aktualni i za pola godine, godinu dana, itd.

Uz to što će na web portalu redovito biti objavljivane vijesti vezane uz tematiku portala, bit će tu i dosta evergreen sadržaja. Osobno obožavam evergreen sadržaj jer ima veću SEO vrijednost – i sam sadržaj ne zastarijeva brzo. Savjeti koji su napisani u evergreen člancima su aktualni u svakome trenutku (dakako i oni s vremenom zastarijevaju) i zbog toga su važni za dugoročni uspjeh web portala.

Utrošeno vrijeme: 120 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 21 – 22.05.2020 (petak)

Dodana su tri nova članka na web portal. Ovim dodavanjem novih članaka uspješno sam popunio još jednu kategoriju na portalu inicijalnim objavama. Sada mi je preostala samo još jedna planirana kategorija koju trebam popuniti i to ću vjerojatno uspješno riješiti sutra – jer mi nedostaju samo još dva nova članaka.

Utrošeno vrijeme: 150 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 22 – 23.05.2020. (subota)

Dodane su još dvije nove objave na web portal i sada sam popunio sve rubrike – koje sam planirao popuniti u inicijalnoj fazi projekta. Naime, u početku razvoja web portala uvijek je puno posla, kako bi se web portal napunio kvalitetnim sadržajem. Osobno smatram kako nije pametno oglašavati web portal prije nego nema barem popunjene sve kategorije s 3-5 članaka po kategoriji.

Kod mene je to bilo 5 članaka jer mi je 5 članaka potrebno da bi popunio slajder koji imam u svakoj kategoriji. S današnjim se danom dakle nalazi na web portalu 30 članaka. Iako sam isprva planirao dodavati duge članke od preko 1.000 riječi, promijenio sam pristup te sam krenuo s člancima preko 400 riječi. Sada kada sam završio inicijalno dodavanje sadržaja – mogu pristup dodavanja u potpunosti prilagoditi sebi i svojim željama. Naime, sada nemam više obavezu brzog punjenja web portala sadržajem pa mogu pisati količinski manje, ali kvalitetom bolje i dulje članke.

Iskoristio sam dodatni sat vremena danas kako bi podesio sve kategorije na web portalu, koje još uvijek nemaju sadržaj. Takvih kategorija ima nekoliko, a u njih ću sadržaj dodati u narednim tjednima. Naime, to su kategorije koje imaju specifičan sadržaj – i stvaranje takvog sadržaja zahtijevat će komuniciranje s ljudima. Sada kada imam temelj web portala i dosta sadržaja – komunikacija će biti lakša i kvalitetnija. Još su preostale neke sitnice za srediti, no sada mogu reći kako je portal spreman za predstavljanje većem broju posjetitelja.

Utrošeno vrijeme: 180 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 23 – 24.05.2020. (nedjelja)

Napokon je došlo vrijeme za otvaranje profila na društvenim mrežama za web portal. Naime, sada sam uspješno završio inicijalnu fazu dodavanja sadržaja i mogu reći kako sam glavninu rubrika na web portalu popunio sadržajem te sada mogu krenuti s aktivnijim promoviranjem web portala. Aktivno promoviranje mi do sada nije imalo smisla jer mislim da nije pametno slati ljude na nedovršen web portal.

Otvorio sam Facebook stranicu istog naziva kao i domena web portala. Dodao sam logotip i naslovnu fotografiju te nekoliko inicijalnih objava. Pozvao sam nekoliko ljudi da lajka FB stranicu – za sada to nitko još nije učinio.

Nakon otvaranja Facebook stranice, pomoću profila stranice otvorio sam i Facebook grupu. Dok će Facebook stranica biti više orijentirana na dijeljenje sadržaja s web portala, grupa će služiti za rasprave tema u odabranoj niši. Putem Facebook grupe će se korisnici bolje povezati – i njena će zadaća biti gradnja kvalitetne zajednice okupljene oko odabrane teme.

Pokrenuo sam i novi Instagram profil za web portal putem kojeg ću objavljivati fotografije i “slati” ljude na web portal. Valja naglasiti kako na Instagramu ne mogu objavljivati linkove iz objava pa će objave služiti za druženje i rasprave korisnika. Objavljene su dvije nove objave i dodano 50-ak profila – te se nadam da će broj pratitelja uskoro početi rasti. Dakako, za rast će biti nužna moja aktivnost na toj mreži.

Utrošeno vrijeme: 180 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

Dan 24 – 25.05.2020. (nedjelja)

Nakon što sam jučer otvorio profile na društvenim mrežama (Facebook i Instagram) danas sam dio vremena potrošio na uređivanje tih profila. Profili na društvenim mrežama su važni kanali za uspjeh digitalnog projekta i želim li ostaviti pozitivan dojam kod budućih posjetitelja portala – ti profili moraju izgledati kvalitetno. Danas sam dodao neke fotografije, informacije – te napisao neke opise koje ću s vremenom još dodatno srediti. Sada je vrijeme za dobivanje prvih pratitelja.

Također, uspio sam danas napisati jedan članak za web portal. Sada mogu reći da imam sređene ostale stvari na web portalu te se mogu posvetiti standardnom tempu objavljivanja novih članaka. Ideja je bila da do 30. dana projekta na web portalu imam 100 posjetitelja dnevno. Za sada sam još uvijek daleko od toga, no pozitivna stvar jest što me Google počeo polako rangirati. Dakle, pozicioniranje na web tražilici je počelo, sada još moram odraditi dobar posao na društvenim mrežama i samome web portalu.

Utrošeno vrijeme: 120 minuta

Utrošen novac: 0 kuna

 

 

Trenutno stanje web portala (24. dan)

⬆  10 posjeta dnevno       31 članaka ukupno        ⬆  10 pratitelja        ⬆  0 kuna zarade

 

Hvala ti što pratiš i podržavaš ovaj projekt. Ako još nisi, sada je pravo vrijeme da podijeliš ovaj članak na društvenim mrežama – puno će mi značiti tvoje dijeljenje na društvenim mrežama. Imaš li kakvo pitanje, prijedlog, pohvalu ili ideju – piši mi na kontakt@markozupanic.hr

6 komentara

Tina 2. svibnja 2020. at 19:32

Bravo Marko za projekt… nadam se da ćeš uspjeti i da će ovo biti ogledni primjer kako stvoriti web portal u kratkom roku 😉

Odgovor
Marko Županić 2. svibnja 2020. at 19:36

Hvala Tina na podršci i nadam se da ćeš pratiti moje “putovanje” u sljedećih 90 dana. Vidjet ćemo kako će projekt završiti – nadam se ostvarenjem ciljeva 😀

Odgovor

Napiši komentar