Većina mladih poduzetnika zapravo ne zna kako kvalitetno i smisleno prodati svoju uslugu ili proizvod. Vežu se uz karakteristike i specifikacije, umjesto da se fokusiraju ne ljudske emocije i razmišljanja.
Emocije kupuju. Svaka naša kupnja rezultat je emocija. Bilo da smo tužni pa poželimo kupiti čokoladu ili smo veseli pa kupimo automobil. Svaka je naša kupnja kombinacija naših želja, potreba i emocionalnih odluka.
No, kada zavirimo dublje u sebe – ubrzo shvatimo da se iza emocija krije “ono što mi jesmo”. Kriju se naša razmišljanja, naši životni stavovi, naši strahovi, naše dobre i loše životne odluke, itd. Sve to utječe na našu kupnju, odnosno na emocije prilikom kupnje.
Iskusni prodavači često kažu da je u svijetu prodaje “najvažnije biti psiholog”. Važno je saslušati kupca i saznati kakav problem kupac zapravo želi riješiti i na koji način želi riješiti taj problem. Kada to znamo, možemo se prilagoditi željama kupca i prodavati onako kako on to želi.
Kupnja nikada nije jednosmjeran odnos. Ako misliš da Ti trebaš prodavati, a Kupac treba slušati – tada si potpuno u krivu. Prije svega, Ti trebaš slušati Kupca pa onda nuditi rješenja koja su u skladu s kupčevom energijom, razmišljanjima i emocijama.
U pozadini svih naših kupnji zapravo se krije neki problem koji želimo riješiti. Kada kupac postane svjestan tog problema, kada odluči riješiti taj problem i kada ima dovoljno novaca da kupi rješenje – tada nastupa prodaja.
Psihologija prodaje je veliko područje – a dio tajni iz tog područja otkrivam ti ispod u nastavku ovog Premium članka. Želiš li ukratko naučiti kako prodavati bolje, više i efikasnije – ovo su top savjeti za tebe: