Marko Županić
Kako pokrenuti web shop i zašto je online trgovina važna za uspjeh biznisa - Marko Zupanic blog
Kako stvoriti uspješan biznis?

Kako pokrenuti web shop i zašto je online prodaja važna za uspjeh biznisa?

Razmišljaš o pokretanju web trgovine? Zanima te kako pokrenuti web shop i zašto je online prodaja važna za uspjeh biznisa? Trebaš kvalitetne savjete uz koje ćeš izgraditi uspješnu internet prodaju i ostvariti sjajne poslovne rezultate?

Živimo u modernom vremenu – kada gotovo svi oko nas koriste računala, pametne telefone i internet. Istraživanja su pokazala kako više od 70% korisnika interneta na području Europe kupuje online. Iako je u Hrvatskoj i regiji postotak online kupaca nešto niži – podaci pokazuju kako posljednjih godina dolazi do značajnog porasta broja ljudi koji kupuju online.

Sve više ljudi prepoznaje blagodati kupnje iz vlastite fotelje, povjerenje u digitalne sustave plaćanja je sve bolje, a ponuda web trgovina sve veća – pa je samim time i online prodaja u značajnijom porastu. Prognostičari kažu kako će se navike kupaca u narednim godinama uvelike okrenuti u digitalnom smjeru – te će porast broja web trgovina uzrokovati zatvaranje fizičkih trgovina.

Sve ukazuje na to kako je upravo sada pravo vrijeme za pokretanje web shop-a, odnosno online trgovine. U nastavku članka donosim ti mnoštvo odličnih savjeta o tome zašto je online prodaja važna za uspjeh biznisa te kako pokrenuti web shop. Svakako nastavi s čitanjem – jer saznat ćeš puno toga zanimljivog i korisnog.

 

Sve informacije navedene u članku su osobno mišljenje autora teksta. Autor teksta nije odgovoran za postupke i radnje čitatelja teksta. Čitatelj sam snosi svu odgovornost za svoje postupke.

 

 

Zašto je baš sada pravo vrijeme za pokrenuti web shop?

Konkurencija na domaćem tržištu u području web trgovine iz mjeseca u mjesec raste. Poznata je činjenica kako će oni koji se prvi uključe na tržište – imati puno veće šanse za uspjeh i lakše pridobivanje kupaca. S obzirom na to da podaci pokazuju kako i broj kupaca odlično raste – sada je pravo vrijeme za priključiti se tržištu online prodaje.

Prema nekim procjenama, tržište web trgovine u Hrvatskoj u 2019. godini dosegnulo je brojku od 449 milijuna eura. Dakle, online kupci u Hrvatskoj prošle su godine potrošili više od 3.400.000.000 kuna na web trgovinama. Ove godine, uslijed zabrane kretanja i karantene – ta bi brojka mogla biti znatno veća.

Pogođeni korona virusom i karantenom, mnogi su se po prvi puta okušali u online kupnji. Tržišni prognostičari kažu kako će se zahvaljujući izolaciji ljudi naviknuti na online kupovinu – te će znatno povećati udio online kupnje, u odnosu na fizičku kupovinu.

Istraživanja također pokazuju kako ljudi danas online kupuju gotovo sve. Uz elektroniku, odjeću i obuću – u znatnom je porastu i prodaja prehrambenih namirnica i ostalih svakodnevnih potrepština (koje smo prije kupovali isključivo u fizičkim dućanima).

Mnoge se tvrtke, obrti, obiteljska gospodarstva i poljoprivredni proizvođači okreću digitalnim kanalima – kao primarnom mjestu za prodaju proizvoda i usluga. Povjerenje u web trgovinu sve je veće – a brojke bi ove godine mogle strelovito rasti. Činjenica je da nam se približava vrijeme – kada će online kupnja biti u potpunosti prihvaćena od strane cjelokupnog društva (i mladih i starih).

Gospodarska kriza s kojoj se suočavamo nije nužno problem – već prilika da se svi zajedno okrenemo digitalizaciji poslovanja. Ako još nisi, sada je pravo vrijeme da se odlučiš na otvaranje web trgovine. Online prodaja donosi mnoštvo novih mogućnosti – i potencijal za veliki tržišni rast. Ne zaboravi da tvoja konkurencija ne spava, već i oni grade svoje online prodajne kanale. Vrijeme je da i ti kreneš u izgradnju svojeg web shopa.

Klikni i počni me pratiti na Facebooku, LinkedInu i Instagramu

 

Kako pokrenuti web shop i online prodaja - Marko Zupanic blog (5)

Tko sve može otvoriti web trgovinu?

Web trgovina se u temeljima poslovanja ne razlikuje značajnije od fizičke trgovine. Unutar web trgovine možeš prodavati sve – od igle do lokomotive. Glavna razlika je u tome što kupci ne mogu dodirnuti proizvod koji kupuju – pa im trebaš kvalitetno dočarati što će dobiti kupnjom određenog proizvoda. Dakle, marketing igra važnu ulogu u prodaji proizvoda.

S druge strane, web trgovina ti dopušta da tvoje tržište ne bude samo lokalna zajednica – već čitav svijet. Svoju robu možeš prodavati bilo kome u svijetu – odnosno na raspolaganju imaš 3.9 milijardi potencijalnih kupaca (broj ljudi koji koriste internet).

Web shop može otvoriti svatko – tko želi prodavati određene proizvode ili usluge na internetu. Dakako, mora zadovoljavati propisane standarde i poštivati sve zakone – kojima je definirana online prodaja.

Pojedinac bez prethodnog iskustva u prodaji, ali s idejom i željom za otvaranjem web trgovine – može pokrenuti svoj web shop. Prilikom pokretanja web trgovine treba se upoznati sa svim zakonskim propisima i standardima, treba otvoriti poslovni subjekt namijenjen online prodaji – te uz poštivanje svih zakonskih regulativa može krenuti s online prodajom.

Tvrtke ili obrti koji već posluju također mogu pokrenuti svoje web trgovine. Ovisno o tome što će prodavati trebaju zakonom propisano skladište. Ako nemaju registriranu djelatnost online prodaje – onda trebaju istu registrirati u nadležnom uredu (ili putem eGrađani sustava). Web shop mora zadovoljavati sve zakonske propise i odredbe – a mogu prodavati praktično sve što im padne na pamet.

OPG i poljoprivredni proizvođači mogu putem web trgovine prodavati svoje domaće proizvode koje vrijedno proizvode. Prema prvim prognozama analitičara, upravo će sektor prehrane doživjeti najveći porast broja korisnika koji kupuju online – jer su ljudi shvatili da i hranu mogu nabavljati u svega nekoliko klikova mišem. Stoga, svi poljoprivredni proizvođači sada imaju ogromnu priliku – da putem digitalnih kanala značajno povećaju broj kupaca.

Razmišljaš li i ti o pokretanju online prodaje – sada je pravi trenutak da me kontaktiraš. Svojim klijentima pomažem u izgradnji sustava online prodaje – te njihovo poslovanje prilagođavam uspješnoj budućnosti. Kontaktiraj me ispod s upitom ili mi pošalji poruku na email kontakt@markozupanic.hr

Svakako nastavi dalje s čitanjem članka jer donosim još puno korisnih savjeta.

 

 

Zašto pokrenuti web shop?

Mnogi među vama zasigurno se pitaju isplati li se otvoriti web shop i je li otvaranje web shopa korak prema uspjehu? Pokretanje web trgovine može biti korak prema uspješnom biznisu – no sam uspjeh ovisi o mnogo faktora. Srećom, na veliki broj tih faktora – vlasnik web trgovine itekako može utjecati.

Na tržištu se susrećemo s uspješnim web trgovinama, ali i onima koje nažalost nisu uspjele u svojem pohodu na sjajne financijske rezultate. Mnogi projekti propalih web trgovina nisu uspjeli zato što vlasnici i odgovorni – nisu prepoznali koliki potencijal zapravo donosi online prodaja. Dakle, imali su u startu oprečno mišljenje prema web prodaji što ja kasnije rezultiralo minimalnim ulaganjem truda, novaca i vremena u web shop – pa su ti projekti propali.

S druge strane imamo itekako uspješne web trgovine – koje zarađuju nevjerojatne svote novca putem digitalnih kanala. Od velikih online trgovina s velikim budžetima za oglašavanje i razvoj pa sve do malih nišnih web trgovina – koje su se specijalizirale za prodaju proizvoda i usluga uskog područja (npr. prodaju samo hranu za mačke ili prodaju samo opremu za ribolov).

Mnogobrojni uspješni projekti dokaz su kako online prodaja donosi veliki potencijal – koji samo trebaš znati iskoristiti. Tražiš li još dodatne motivacije zašto pokrenuti web shop – u nastavku ti donosim nekoliko važnih razloga zašto je online prodaja važna za uspjeh biznisa u budućnosti.

 

Više od 70% stanovništva Hrvatske koristi internet

Navike ljudi značajno su se promijenile masovnom pojavom interneta i mobilnih mreža. I dok su prije 20 godina tek rijetki koristili internet, a web trgovine su bile u svojim začecima – danas je situacija potpuno drugačija. Prema istraživanjima, više od 70 posto ljudi u Hrvatskoj koristi internet – a više od polovice korisnika interneta kupuje online.

Tamo gdje su kupci – tamo treba biti i tvoja trgovina. Podaci pokazuju da na internetu svakog dana provedemo više od 6 sati, što je dnevno oko 40% vremena (ako ne računamo vrijeme za spavanje). Ovo je nevjerojatna brojka koja ukazuje koliko smo ovisni o digitalnim kanalima – a vjerojatno ćemo u budućnosti biti još i više.

S obzirom na to da su tvoji potencijalni kupci na internetu veliki dio dana – i tvoja trgovina bi trebala biti tamo. Otvaranjem web trgovine imaš priliku doprijeti do više od 70 posto kupaca u Hrvatskoj – odnosno do više od 2 milijuna ljudi. Zamisli trgovinu u kojoj kupuje 2 milijuna ljudi – uz web shop to postaje moguće.

 

Web shop radi 24 sata i prodaje neograničenom broju kupaca

Web shop ima mnogo sjajnih prednosti u odnosu na fizičke trgovine. Prije svega, u web shop-u ne trebaju raditi prodavači koji će razvrstavati robu, sjediti za blagajnom i ukucavati proizvode. Sve to u web shopu odrađuje sustav – a iza cijele priče može se nalaziti tek voditelj web trgovine ili prema potrebi i neki dodatni suradnik.

S obzirom na to da ti ne trebaju prodavači koji će raditi s kupcima, web shop može bez problema raditi 24 sata na dan – i to sve dane u godini. Sustav kao takav ne treba odmora – i njegovo korištenje je neograničeno. To znači da web shop može u svakom trenutku prodavati neograničen broj proizvoda neograničenom broju kupaca.

Uz sve ove benefite, valja naglasiti kako bez potrebe za radnicima – nastaju i značajne novčane uštede. Dakako, trebat će netko pakirati i slati robu do kupaca – ali uglavnom je to puno manje ljudi, nego što je potrebno u fizičkoj trgovini.

 

Mali troškovi održavanja web trgovine

Kada se web shop u potpunosti završi i kada se napuni proizvodima – znatno se smanjuje vrijeme, trud i novac koji je potrebno uložiti u daljnji razvoj. Naime, na web trgovini ne trebaš zaposlenike koji će razvrstavati proizvode na police (jer su proizvodi uvijek vidljivi), a jedine naknadne radnje su uvrštavanje novih proizvoda i usluga u ponudu te kontrola stanja zaliha.

Hosting, domena i sve ostale nadogradnje samog sustava online prodaje ne bi te trebali koštati više od nekoliko tisuća kuna godišnje (uglavnom i puno manje). No, moram spomenuti da će se ipak netko trebati brinuti o funkcioniranju web trgovine – kako bi roba stizala pravovremeno na adrese kupaca.

Pametnim odabirom web shop platforme i odgovarajućeg sustava prodaje – možeš značajno uštedjeti u budućnosti. Iako će ulaganje u početku možda biti malo veće, to će se u končanici višestruko isplatiti – kada će platforma funkcionirati bez ikakvih problema i kada ćeš je u potpunosti moći prilagoditi svojim potrebama.

Trebaš li kvalitetnu web trgovinu – javi mi se na dnu članka u kontakt obrazac. Moji klijenti izuzetno su zadovoljni web trgovinama koje sam napravio za njih – i nižu sjajne poslovne rezultate. Želiš li kvalitetan web shop – kontaktiraj me klikom ovdje.

 

Jednostavno upravljanje sustavom web trgovine

Ponuda platformi za web trgovine je velika. Prodavači, odnosno budući vlasnici web trgovina, na raspolaganju imaju veliki broj mogućnosti – a na njima je da odaberu ono što im najviše odgovara. Meni osobno najdraži je WooCommerce sustav kojeg preferiram kod izrade web trgovina – a ujedno je i jedan od najpopularnijih odabira među online trgovcima diljem svijeta.

WooCommerce sustav je u potpunosti prilagodljiv željama prodavača i može se nadograditi raznim mogućnostima i sustavima. Uza sve to, ovaj sustav nudi jednostavno upravljanje proizvodima – pa će se prodavači lako snaći i koristiti sustav u prodaji asortimana. Odabirom WooCommerce sustava dobivaš sjajno rješenje koje u rukama web dizajnera postaje web trgovina u potpunosti prilagođena tvojim željama – te imaš 100% nadzora nad svojom web trgovinom (što primjerice s nekim drugim rješenjima nemaš).

Bez obzira koji sustav odabereš za svoj web shop – činjenica je da ćeš lako upravljati proizvodima i zalihama. Svatko tko se iole malo razumije u tehnologiju – brzo će savladati upravljanje web trgovinom i neće imati većih problema s prodajom. Kao što sam rekao, ja osobno preporučujem WooCommerce sustav – no na tebi je da odabereš ono što smatraš najboljim.

 

Mogućnost skaliranja biznisa

Fizička trgovina nalazi se na nekoj X lokaciji – i u nju uglavnom dolaze ljudi koji žive u okolici te X lokacije. Samim time, ta je fizička trgovina ograničena potencijalnim brojem kupaca – jer neće netko iz Zadra doći kupovati namirnice u Varaždin.

Web shop rješava i taj problem – odnosno stvara veliki potencijal za širenje biznisa. Uz web trgovinu brišu se sva ograničenja i granice – te tvoj asortiman postaje dostupan svim ljudima iz Hrvatske, ali i šire. Uz svega nekoliko klikova mišem, podešavanja načina dostave i prilagodbe jezika – tvoja trgovina može u jednom danu postati dostupna kupcima iz čitavog svijeta.

Uz web shop – prestaje biti važno tko su i odakle dolaze kupci. Uz kvalitetan marketing i dobru ponudu – mogućnosti skaliranja (širenja) biznisa su neograničene. Dakle, u kratkom roku možeš stvoriti web trgovinu koja će asortimanom privlačiti kupce širom svijeta. Nije li to fantastično?

 

Kako pokrenuti web shop i online prodaja - Marko Zupanic blog (2)

Kupci više ne strahuju od online plaćanja

Jedan od najvećih strahova online kupaca u posljednjih 10-ak godina bio je – strah od online plaćanja. Naime, kupci su bili iznimno pažljivi prilikom plaćanja i svoje kartice za online plaćanje vadili su tek u rijetkim prilikama. No, istraživanja pokazuju kako strah od online plaćanja nestaje – pa se kupci sve češće odlučuju za opciju plaćanja karticama na web trgovini.

U Hrvatskoj je još uvijek najpopularniji način plaćanja prilikom online kupnje – plaćanje pouzećem. Dakle, ljudi vole prvo imati robu u svojim rukama pa tek nakon toga platiti dostavljaču za paket. No, kako sve više raste povjerenje u online trgovine – tako se smanjuje i strah od plaćanja karticama ili nekim drugim digitalnim sustavima.

Manji strah od online plaćanja – ujedno znači i više kupaca na web trgovinama te veću potrošnju. U narednim mjesecima i godinama strah od online kupnje i plaćanja trebao bi se još dodatno smanjiti – što otvara puno potencijala za web trgovce. Sve je više domaćih trgovaca koji se odlučuju na implementaciju raznih modernih sustava plaćanja. Primjerice, brzo plaćanje bez upisivanja broja kartice (npr. Keks pay) ili plaćanje upisivanjem lozinke (npr. PayPal).

 

Mogućnost reklamiranja proizvoda točno određenoj grupi kupaca

Digitalni kanali fantastični su za promociju proizvoda i usluga. Zahvaljujući digitalnom marketingu možeš ciljati točno određenu skupinu kupca – za koju procijeniš da će biti zainteresirana za tvoj asortiman u web trgovini. Uz to, digitalni kanali ti omogućuju kvalitetno i detaljno praćenje svih statistika i parametara oglašavanja – čime možeš optimizirati oglase i postići bolje rezultate za manje novca.

Sigurno si već do sada primijetio/la na internetu kako se nakon tvojeg promatranja nekih proizvoda u web trgovinama – ti isti proizvodi i web trgovine pojavljuju na raznim društvenim medijima. Imaš osjećaj kao da te proizvodi i web trgovine prate – i to nije daleko od istine.

Remarketing je sjajna funkcija digitalnog marketinga zahvaljujući kojoj se možeš obraćati kupcu koji je promatrao određeni sadržaj na tvojoj web trgovini. Dakle, kupcu koji je primjerice zainteresiran za Lenovo prijenosna računala – možeš konstantno puštati oglase o Lenovo prijenosnicima. Na taj način podižeš želju kupca za kupnjom i povećavaš šanse da već zainteresiranog kupca pretvoriš u stvarnog kupca. Remarketing je super zato što možeš na jednostavan i kreativan način potaknuti kupca na kupnju.

Ako se ne razumiješ u marketing, a želiš uspješno prodavati proizvode ili usluge putem web trgovine – vrijeme je da me kontaktiraš. Zahvaljujući iskustvu i sakupljenom znanju – mnogim sam svojim klijentima pomogao u ostvarenju poslovnih ciljeva uz pomoć digitalnog marketinga. Kontaktiraj me na email kontakt@markozupanic.hr ili mi pošalji upit klikom ovdje.

 

Prilagodi se modernim navikama kupaca i izgradi uspješan biznis

Stotine milijuna kupaca već se godinama okreću prema online kupnji – i trendovi pokazuju kako će web shopping biti sve popularniji u mjesecima i godinama pred nama. Veliku ulogu u tome igra široka rasprostranjenost brzog interneta, ali i sve veća informatička pismenost čitave svjetske populacije. Danas se internetom ne služe samo mladi, već ima i veliki postotak starijih generacija koje aktivno koriste digitalne kanale.

Želiš li uspješno ploviti poduzetničkim vodama – krajnje je vrijeme da digitaliziraš svoj biznis. Otvaranje web trgovine definitivno je sjajan potez za sve koji žele konkurirati u sektoru prodaje. Prema nekim prognozama – klasične fizičke trgovine polako odlaze u povijest – i velik broj njih mogao bi u narednim godinama jednostavno nestati.

Volio bih naglasiti još jedan važan trend koji se pojavio posljednjih godina – web trgovine prilagođene pametnim telefonima. Sve više online kupaca koristi pametne telefone za online kupnju – pa tvoj budući web shop mora biti prilagođen korištenju na pametnim telefonima.

 

Ovime završavam poglavlje Zašto pokrenuti web shop. Nadam se da su ti informacije iznad pokazale kako je web shop važna karika za uspjeh na tržištu. U nastavku članka donosim ti vrijedne savjete vezane u temu Kako pokrenuti web trgovinu. Želiš li saznati što sve trebaš prije i za vrijeme razvoja web shopa – svakako pogledaj nastavak članka.

Klikni i počni me pratiti na Facebooku, LinkedInu i Instagramu

 

 

Kako pokrenuti web trgovinu?

Želiš li pokrenuti vlastitu web trgovinu – zasigurno imaš mnogo pitanja i nedoumica. Susrećem se redovito s klijentima koji nisu sigurni kako izgleda proces otvaranja web trgovine – i koje sve korake trebaju napraviti kako bi stigli do kvalitetnog web shopa.

Mnogi nisu svjesni koliko je njihova uloga i prisutnost u razvoju web trgovine važna. Naime, ne sudjeluješ li aktivno u procesu razvoja web trgovine – programer i dizajner teško mogu “pogoditi” ono što ti želiš. Bez kvalitetnih ulaznih podataka i prognoza – teško je napraviti kvalitetan projekt. Stoga, moraš od samog početka biti aktivno uključen/na u razvoj vlastite web trgovine.

S obzirom na to da ne znaš kako teče proces razvoja web trgovine – u nastavku teksta donosim ti svojevrsni vodič za razvoj web shopa. Navest ću više od 10 važnih koraka koje trebaš proći – kako bi stigao/la do kvalitetno napravljene web trgovine. Trebaš li pomoć oko razvoja web trgovine – svakako me kontaktiraj na dnu stranice.

 

Detaljno definiranje želja i poslovnih ciljeva

Svi koji razmišljaju o otvaranju web trgovine imaju jedan osnovni cilj – zarada putem web trgovine. No, put od ideje web shopa pa do prve ozbiljnije zarade – ponekad je iznimno dugačak. Koliko će tvoj web shop zarađivati i hoće li uopće zarađivati – ovisi o tome kako pristupiš razvoju cjelokupnog projekta.

Važno je u samome startu definirati što točno želiš ostvariti online prodajom, koliko široki asortiman proizvoda ćeš nuditi na web shopu te koji će biti financijski ciljevi cijelog poslovanja. Oni koji već prodaju robu u fizičkim poslovnicama imaju neke konkretne ulazne podatke, no svi ostali morat će napraviti detaljan poslovni plan.

Poslovni plan buduće web trgovine treba biti ambiciozan, ali istovremeno ostvariv i lako mjerljiv. Svaki korak razvoja web trgovine mora biti jasno specificiran – i potrebno je točno definirati kada će nastupiti koja faza razvoja i koji se rezultati očekuju. U poslovni plan nikako ne zaboravi staviti projekcije zarade i ulaganja u marketing – jer su to dva važna segmenta svake prodaje.

Detaljno specificiran plan razvoja web shopa pomoći će dizajnerima i programerima u usklađivanju želja klijenta s trendovima koje nalaže tržište. Uz prognoziranu zaradu, važno je razmisliti o tome kakav će biti način kupovanja, koje sve opcije kod proizvoda želiš ponuditi kupcima, kako će se vršiti plaćanje i dostava robe, itd.

Važno je prije izrade odraditi inicijalni sastanak s voditeljem razvoja web trgovine – kako bi se dogovorili svi važni detalji izrade web shopa. Kada se krene s razvojem web trgovine – vlasnik web trgovine treba biti aktivno uključen u cjelokupni proces razvoja. Zašto? Zato što tijekom razvoja može predlagati i nadzirati razvija li se web shop u smjeru u kojem želi – jer kada se jednom završi izrada online trgovine neke je stvari teže izmijeniti (a i koštaju dodatno). Stoga, uključi se u proces razvoja od samog početka – pa sve do finaliziranja razvoja web trgovine.

 

Odabir platforme za web shop

Prilikom odabira platforme trebaš razmišljati za budućnost – i odabrati onu platformu koja se najbolje uklapa u tvoje dugoročne planove. Naime, neka rješenja koja se nude na tržištu nisu pogodna za veliki broj proizvoda, dok se neka ne mogu u potpunosti prilagoditi željama i potrebama web prodavača. Stoga, prilikom odabira platforme razmišljaj dugoročno.

Danas imamo veliki broj dostupnih platformi za online prodaju – pa ćeš vjerojatno teško odlučiti što je idealno za tvoje potrebe. Na raspolaganju imaš sustave koji su u potpunosti prilagodljivi – poput WooCommerce (vrlo popularan za male i srednje velike trgovine), Magento (za velike web trgovine) i OpenCart (potpuno prilagodljiv, ali visoke cijene nadogradnje). Dok su druge strane imaš neka gotova rješenja, koja ne možeš u potpunosti prilagođavati, ali se lako pokreću – poput Shopify-a, Wix-a, Squarespace-a, SiteBuilder-a, itd.

Osobno sam ljubitelj WooCommerce sustava jer je besplatan, u potpunosti prilagodljiv, lako se nadograđuje, upravljanje je intuitivno – a ujedno je i jedan od najpopularnijih sustava za web trgovinu na tržištu s ogromnom zajednicom (što je važno jer za bilo kakvi problem lako nađeš odgovor). Web shop izrađen na WooCommerce temeljima lako se povezuje s raznim drugim sustavima – primjerice za kontroliranje stanja na skladištu ili izdavanje računa.

Sve u svemu, WooCommerce je sjajno rješenje – ako planiraš web trgovinu s manje od 1000 proizvoda. Trebaš li dodatan savjet oko odabira kvalitetne platforme za web shop – javi mi se na dnu članka u kontakt formi.

 

Odabir domene

Domena je adresa (link) na kojoj će se nalaziti tvoja web trgovina. U slučaju ovog bloga, domena je www.markozupanic.hr. Odabir domene važan je iz nekoliko razloga: korisnici moraju lako zapamtiti domenu, domena treba asocirati na to što prodaje tvoja web trgovina, a na temelju domene ćeš kasnije raditi i brendiranje web trgovine.

Ako si za potrebe web shop-a otvorio/la tvrtku ili obrt – onda prema zakonu imaš pravo na besplatnu .hr domenu. Planiraš li raditi samo s kupcima iz Hrvatske i regije – korištenje .hr domene nameće se kao odlično rješenje. Besplatna domena koju možeš dobiti ima stroga pravila pa se mora podudarati s imenom tvrtke/obrta. Ako odlučiš kupiti .hr domenu moraš pripremiti oko 600 kuna – koliko iznosi godišnja cijena za hrvatsku domenu.

Planiraš li prodavati na području Europe ili globalno – naša .hr domena baš i nije najbolje rješenje. U slučaju globalne web trgovine najbolje je odabrati .com domenu. Ako .com nije slobodna razmisli o .net domeni ili ako se planiraš plasirati na tržište Europe – domena .eu čini se kao dobar izbor.

Prilikom odabira domene vrijedi nekoliko važnih pravila:

  • domena treba biti kratka (što kraća to bolje, ali uglavnom su kratke domene već zauzete)
  • domena treba biti lako pamtljiva (kako bi se korisnici ukucavanjem domene vratili ponovo na web shop)
  • domena treba asocirati na asortiman tvoje web trgovine
  • domena ne bi trebala sadržavati brojeve i povlake

Sve iznad navedeno samo su savjeti kako mudro odabrati domenu za svoju web trgovinu. Dakako, finalni odabir je na tebi. Odaberi ono što ti se sviđa i što misliš da će se sjajno uklopiti u tvoju poslovnu strategiju.

 

Izrada vizualnog identiteta

Vizualni identitet je iznimno važna karika prilikom uspješnog brendiranja web trgovine. Pomno osmišljen i kvalitetno odrađen vizualni identitet – privlačit će pažnju i ulijevati povjerenje kupcima. Osnove vizualnog identiteta su boje, fontovi i logotip – no vizualni identitet može sadržavati i puno više od toga.

Izrada vizualnog identiteta, baš poput izrade web trgovine – mora se odvijati u kvalitetnoj dvosmjernoj komunikaciji između naručitelja i dizajnera. Prije svega, moraš jasno definirati dizajneru kakav vizualni identitet želiš i što tim identitetom želiš poručiti. Možeš također predložiti neke svoje ideje oko boja i logotipa – no kvalitetan dizajner savjetovat će te u kojem smjeru biste zajedno trebali ići.

Kvalitetan vizualni identitet iznimno je važan jer određuje koje će se boje koristiti na web trgovini – ali i sugerira u kojem bi smjeru (grafički) trebalo razvijati web trgovinu. Svoju punu ulogu vizualni identitet poprima u fazi marketinga – kada je jedan od važnijih elemenata uspješnog oglašavanja.

Trebaš li kvalitetan i pomno osmišljen vizualni identitet – javi mi se na dnu ovog članka. Ne zaboravi kako je vizualni identitet zapravo lice tvojeg biznisa – i želiš da izgleda lijepo, primamljivo i lako pamtljivo kupcima.

 

Kako pokrenuti web shop i online prodaja - Marko Zupanic blog - proizvodi web trgovina

Definiranje kategorija proizvoda

Različiti kupci na različite načine pretražuju ponude web trgovina. Neki jednostavno dođu na web shop, odaberu određenu kategoriju (npr. prijenosna računala) i zatim pregledavaju što se sve nudi u toj kategoriji. S druge pak strane imamo kupce koji dođu na web shop ciljano tražeći ponudu nekog proizvođača (npr. Lenovo prijenosna računala). Kako bismo svim kupcima olakšali pretraživanje web trgovine – važno je dobro definirati kategorije proizvoda.

Mnogi podcjenjuju značaj kategorija proizvoda – a istraživanja pokazuju kako mnogi web trgovci griješe u tom segmentu. Važno je pametno definirati kategorije proizvoda – kako bi se kupci lako snalazili u tvojoj web shop ponudi. Konkretno, ne treba miješati iste proizvode u više kategorija, kao ni kreirati previše kategorija – jer to negativno djeluje na želju kupca za kupnjom.

Potrebno je pronaći balans – i napraviti kvalitetnu hijerarhiju koja ima smisla. Kategorije je potrebno kvalitetno opisati – te koristiti (unutar kategorije i proizvoda unutar kategorije) ključne riječi koje se vezuju uz tu kategoriju. Prije definiranja kategorija pogledaj kako to imaju riješeno druge web trgovine – te napravi nešto slično, ali bolje.

 

Odabir asortimana za web shop

Vjerujem da već sada, kada tek istražuješ potrebne informacije za otvaranje, imaš u glavi ideju što će tvoj budući web shop prodavati. Odabir proizvoda koji će se prodavati u web trgovini jest značajan korak – koji će te odvesti do uspjeha. Trebaš imati na pameti da se neki proizvodi jednostavno neće dobro prodavati – pa je pametno ne nabavljati ogromne zalihe, prije nego što ne testiraš što tvoji kupci žele.

U početnom dijelu ovog opsežnog članka naveo sam kako su danas sve popularnije nišne web trgovine. Da pojasnim za one koji ne znaju – niša je usko određeno područje tržišta (npr. oprema za ribolov, računala za gejming, itd). Konkurirati velikim web trgovinama će biti iznimno teško jer takve trgovine imaju hrpu novaca koji ulažu u marketing – i s time ćeš se teško nositi. Stoga, možda je bolje fokusirati se na jednu nišu – i ponuditi proizvode usko vezane uz to područje.

Paralelno s razvojem web trgovine moraš raditi i na odabiru asortimana koji ćeš nuditi svojim kupcima. Istraži koji se asortiman dobro prodaje na drugim web shopovima i u fizičkim trgovinama – te kreni s dogovaranjem dobavljača za taj asortiman. Voditelju razvoja web trgovine je važno da zna barem okvirno što ćeš sve prodavati i kada će dobiti potrebne informacije o proizvodima – kako bi mogao postaviti konkretne rokove završetka web trgovine.

 

Pisanje optimiziranih opisa proizvoda

Kupac na web trgovini ne može dodirnuti i isprobati proizvod koji kupuje. Ti kao prodavač, moraš tom kupcu na najbolji mogući način predstaviti proizvod – kako bi se kupac lakše odlučio na kupnju. Sjajna informacija jest da se veliki broj web trgovina ne trudi pretjerano oko pisanje opisa i dodavanja karakteristika proizvoda – što daje tebi mogućnost da privučeš interes kupca.

Važno je naglasiti da korisnik ne kupuje proizvod radi njegovih karakteristika, već zbog iskustva koje će mu određeni proizvod ponuditi. Računalo ne kupuješ zbog činjenice jer ima neki procesor, ne znam koliko radne memorije i USB utora – već računalo kupuješ kako bi mogao/la uživati u video sadržaju s YouTube-a, razgovaru s frendovima, odrađivati besprijekorno poslovne zadatke, itd. Kupcu opiši doživljaj, a ne karakteristike.

Kvalitetan opis proizvoda mora biti umjereno dugačak kako bi kupca zainteresirao i opisao mu sve doživljaje koje će dobiti – odluči li se na kupnju upravo tog proizvoda. S druge strane, trebaš okarakterizirati što sve proizvod donosi (pa pripremi tablicu s opisom karakteristika proizvoda) – kako bi kupac dobio dodatan uvid u vrijednost proizvoda.

Želio bih još naglasiti kako svi opisi i karakterizacije proizvoda trebaju biti napravljeni u skladu sa SEO standardima. Zahvaljujući tome, lakše ćeš stići do kvalitetnih pozicija na Google tražilici – te će kupci lakše pronaći tvoj web shop. Ako nemaš iskustva, najbolje je posao opisivanja proizvoda prepustiti nekome tko poznaje standarde i najbolje prakse u pisanju sadržaja. Trebaš li kvalitetne opisa proizvoda – javi mi se na dnu članka u kontakt formi.

 

Fotografiranje proizvoda

Iako možda u procesu razvoja web shopa nećeš još uvijek imati proizvode fizički u svojem skladištu, bilo bi dobro da zatražiš barem nekoliko primjeraka svakog proizvoda – kako bi mogao/la odraditi fotografiranje asortimana. Ako nemaš iskustva s fotografiranjem – najbolje je stvari prepustiti fotografu i dogovoriti se s njim da obradi fotografije nakon fotografiranja.

Kvalitetna fotografija sjajan je okidač za prodaju. Naime, ljudi su vizualna bića – i svijet promatraju kroz prizore koje vide svojim očima. Profesionalno snimljena fotografija može biti sjajan poticaj za kupnju proizvoda – i velikom broju kupaca fotografija je zapravo važnija od samog opisa proizvoda. Stoga, u kvalitetnu fotografiju se isplati uložiti novac.

No, postoji i još jedna viša razina stjecanja povjerenja kupca – putem video prezentacije. Video kao medij iznimno je popularan u digitalnom svijetu – i sjajan je okidač za povećanje broja kupnji online kupaca. Planiraš li graditi uspješan web shop – ulaganje u video materijale prije ili kasnije će se pokazati kao dobra ideja. Putem videa možeš još detaljnije pokazati karakteristike proizvoda – i donijeti iskustvo korištenja proizvoda direktno u dom kupca.

 

Određivanje cijene i načina dostave

Način i cijena dostave igraju važnu ulogu u online kupovini. Istraživanja su pokazala kako kupci obožavaju besplatnu dostavu. Prije će se odlučiti za nešto skuplji proizvod koji ima besplatnu dostavu, nego li za jeftiniji proizvod kog kojeg moraju platiti dostavu. Iako su u globalu obje ponude iste – besplatna dostava “zavarava” um kupca i tjera ga na kupnju.

Većina web trgovina nudi besplatnu dostavu za kupnje iznad 200 ili 300 kuna (neki i za više iznose). Trebaš razmisliti koja će biti tvoja granica za besplatnu dostavu – no nemoj ići ni previsoko ni prenisko. Naime, ako ideš prenisko s granicom za besplatnu dostavu tvoj biznis neće biti isplativ, s druge strane ako postaviš granicu za besplatnu dostavu previsoko – kupci bi mogli odustati od kupnje na tvojem web shopu.

Osim cijene dostave, kupcima je jako važna i brzina dostave. Ono što naruče žele što prije imati u svojem domu – pa pronađi dostavljača koji može brzo dostavljati proizvode na adrese kupaca. Kod odabira dostavljača pripazi i na to da dostavljač prije dostave upućuje poziv kupcu – jer se to pokazalo kao iznimno važno u anketiranju online kupaca. Dakle, tri su važna parametra dostave – cijena (besplatno), brzina (što prije to bolje) i poziv dostavljača (ne poruke, nego poziv).

 

Definiranje načina plaćanja

Popularnost metoda plaćanja online kupaca – iz godine u godinu se mijenja. Online kupci još uvijek najviše preferiraju plaćanje pouzećem – odnosno plaćanje dostavljaču nakon što dostavi paket na adresu kupca. Istraživanja pokazuju kako sve više raste popularnost plaćanja karticama, a jedna od popularnijih metoda jest i plaćanje PayPal sustavom.

Dva osnovna načina plaćanja koje trebaš omogućiti svojim kupcima su – plaćanje pouzećem i transakcijska uplata kupca na žiro račun tvoje web trgovine. Ta dva načina plaćanja u pravilu su besplatna i lako se implementiraju na web shop. No, želiš li izaći u susret većem broju online kupaca – trebaš ponuditi i neke druge opcije plaćanja.

Želiš li kupcima omogućiti plaćanje karticama na web trgovini – trebat ćeš pronaći odgovarajućeg nuditelja takve usluge. Iako ih na domaćem tržištu ima mnoštvo, ovo su neki od najpopularnijih: Monri, CorvusPay, PayWay, AgentCash, WSpay, itd. Valja naglasiti kako svi navedeni naplaćuju svoje usluge – pa ćeš morati plaćati mjesečnu pretplatu želiš li imati omogućen sustav naplate karticama na web shopu. Navedeni sustavi kartičnog plaćanja na WooCommerce se uglavnom implementiraju putem plugina.

Postoje i korisnici koji nemaju volje za upisivanje podataka s kartica – pa plaćanje obavljaju putem aplikacija. Sjajan primjer je PayPal sustav u kojem je dovoljno upisati svoje korisničko ime i lozinku te je plaćanje obavljeno u svega 2-3 klika. Također, tu je i domaće rješenje Keks pay koje klijentima omogućava još jednostavnije plaćanje putem aplikacije u svega nekoliko sekundi.

 

Usklađivanje web trgovine sa zakonskim propisima

Web trgovina definirana je s nekoliko različitih zakonskih okvira – pa prije nego kreneš u cijelu priču razmotri koje su tvoje zakonske obaveze. Ako se ne razumiješ najbolje u zakone i propise – predlažem da odradiš konzultacije s nekim pravnikom koji će ti detaljno objasniti što sve trebaš – kako bi poslovao/la u skladu sa zakonima. Za taj dio predlažem da svratiš na web stranicu eCommerce Hrvatska – udruge koja se bavi web trgovinama na području Hrvatske.

Na web trgovini moraju biti jasno istaknuta prava i obaveze koje kupac i trgovac imaju u procesu kupnje i dostave. Konkretno, online kupac mora biti jasno upoznat s time kako se kupuje, koje načine plaćanja ima na raspolaganju, kako će biti obavljena dostava te koja prava ima poželi li vratiti proizvod. Također, kupca mora biti upoznat s time gdje i kako se čuvaju njegovi osobni podaci, tko može upravljati podacima te kako kupac može zatražiti promjenu ili brisanje vlastitih podataka.

Dva osnovna dokumenta koji definiraju gore navedeno su: Uvjeti kupnje i Pravila privatnosti. Te dokumente web trgovac mora izraditi u skladu sa svojim poslovnim procesima – poštujući zakonske odredbe. Također, web trgovac mora zatražiti pristanak kupca da se slaže s web kolačićima – s mogućnošću da kupac to odbije. Uz ove obavezne stvari, na web možeš dodati i neke druge tebi važne dokumente – u kojima će biti jasno definirano poslovanje tvoje web trgovine.

 

Upoznavanje s web trgovinom i sustavom naručivanja

WooCommerce sustav koji koristim kod izrade web trgovina je iznimno jednostavan za korištenje – od strane web trgovca. Dakle, putem tog sustava trgovac brzo i jednostavno može dodavati nove proizvode, mijenjati postojeće, korigirati stanje zaliha, definirati nove cijene i popuste, itd. Puno je mogućnosti – a sve su dostupne na svega nekoliko klikova mišem.

Nakon što završim s izradom web trgovine pripremim kratki pisani priručnik sa sličicama – gdje detaljno objasnim kako koristiti web trgovinu. Nakon što pošaljem priručnik i web trgovac ga prouči – održim i fizički sastanak na kojem pojasnim sve detalje koji trgovcu nisu u potpunosti jasni. Vjerujem da i drugi ponuđači izrade web trgovina prakticiraju sličan pristup – jer važno je web trgovca naučiti kako se služiti sustavom.

Sustav naručivanja na WooCommerce platformi je prilično jednostavan. Kada neki kupac napravi narudžbu na web stranici – podaci o narudžbi dolaze na email web trgovca, a isti se spremaju i na pozadinskom dijelu web stranice. Dakle, trgovac u svakom trenutku može vidjeti sve narudžbe – pa čak i definirati u kojem je stadiju koja narudžba. Upravljanje sustavom naručivanja je prilično jednostavno – i web trgovac bi trebao brzo pohvatati konce rada sustava.

 

Kako pokrenuti web shop i online prodaja - Marko Zupanic blog - testiranje web shopa

Testiranje web shopa

Finalni korak izrade web trgovine – jest testiranje dovršenog sustava. Nakon što izrada web trgovine završi – web trgovac bi se sam trebao uvjeriti da sve radi kako je zamislio. Nakon završetka imaš javno dostupan web shop, koji ima proizvode s opisima i fotografijama – i putem kojeg mogu stizati prve narudžbe kupaca.

Testiranje radiš tako da isprobaš što je više moguće funkcionalnosti sustava. Probaj naručiti jedan ili više proizvoda, promotri i isprobaj različite načine dostave, testiraj kako rade sustavi naplate, itd. Testiranje web shopa je iznimno važno jer će ti pokazati eventualne nedostatke – koje bi trebalo srediti prije oglašavanja web trgovine i proizvoda.

Testiranje nije faza u kojoj se rade velike preinake funkcioniranja web trgovine. Zbog toga sam naveo kako je važno aktivno sudjelovati u razvoju web trgovine od samih početaka – kako bi se sve potrebne stvari definirale u procesu razvoja web shopa. Testiranje je faza u kojoj se popravljaju samo manje greškice – koje su eventualno nastale u procesu izrade web trgovine.

 

Testiranjem završava faza izrade web trgovine. Ako je sve proteklo prema planu – nakon ovog koraka imaš web shop koji spremno čeka svoje prve kupce. No, za uspjeh web trgovine – važni su koraci koji slijede nakon izrade web trgovine. Ispod u nastavku članka donosim ti super savjete što trebaš raditi – kako bi tvoj web shop postigao uspjeh i dosegnuo dolične poslovne rezultate. No, najprije se pretplati na moj newsletter – kako bih dobio/la sjajne savjete kojih nema na blogu, a koji će ti pomoći u izgradnji uspješnog digitalnog biznisa.

 

Ispod newsletter pretplate slijedi nastavak članka…


Pretplati se sada na newsletter – potpuno besplatno!

Želiš primati ekskluzivne savjete uspješnih ljudi direktno u svoj email pretinac? Pretplati se sada potpuno besplatno – i uživaj u kvalitetnom sadržaju za tvoj uspjeh.


 


 

Što raditi nakon otvorenja web trgovine?

Stigao je i taj veličanstveni trenutak – tvoj web shop je spreman za otvorenje i dolazak prvih kupaca. No, činjenica je da kupci neće doći na tvoju web trgovinu sami od sebe – jer nemaju pojma da tvoja web trgovina uopće postoji. Završena izrada web trgovine – tek je prvi korak ka uspješnoj online prodaji. Sada slijedi veliki posao – u kojem ćeš pametnim odlukama “dovući” kupce na svoj web shop.

Pretpostavljam da (s obzirom na to da čitaš ovaj članak) ne znaš puno o marketingu web trgovina – i kako vlastiti web shop učiniti boljim, zanimljivijim i uspješnijim. Zbog toga, odlučio sam s tobom podijeliti nekoliko kvalitetnih savjeta koji će ti pomoći u rastu web trgovine. Evo što sve trebaš raditi nakon što pokreneš web shop:

 

Privuci prve kupce na web shop

Prvi kupci iznimno su važna karika za budući uspjeh web trgovine. Njihovo ponašanje na web trgovini otkrit će ti vrijedne informacije koje možeš iskoristiti za optimiziranje web trgovine. Konkretno, vidjet ćeš koji su im proizvodi zanimljivi, koje uopće ne pregledavaju, koje su kupili, jesu li imali kakvih nedoumica i problema prilikom kupnje, itd. Sve to su sjajni ulazni podaci koje možeš iskoristiti za optimizaciju web shopa.

Otkako pokreneš web shop pa sve do pojave prvog kupca može proći nekoliko tjedana i mjeseci – ako se ne potrudiš potaknuti ljude da dođu kupovati na tvoju web trgovinu. Na raspolaganju imaš nekoliko opcija – od agresivnog oglašavanja web trgovine pa sve do “žicanja” poznanika da dođu na tvoj novi web shop. Ova druga opcija nije toliko loša – jer ćeš dobiti prve kupnje i mišljenje stvaranih ljudi o procesu kupnje, no pripazi na to da će poznanici uglavnom biti puno blaži u davanju kritika.

 

Započni s digitalnim oglašavanjem prema ciljanoj skupini kupaca

Prilikom izrade poslovnog plana web trgovine – jedan od koraka bio je definiranje ciljane skupine kupaca. Konkretno, radi se o jasnoj karakterizaciji kupaca (tko su, što vole, gdje zalaze, kako provode slobodno vrijeme, imaju li obitelj, kako se ponašaju, itd) koji će dolazi na tvoj web shop i koji će kupovati asortiman koji nudiš. Ako si pravilno i kvalitetno definirao/la ciljanu skupinu – sada je vrijeme da započneš s oglašavanjem prema toj ciljanoj skupini kupaca.

Digitalni kanali sjajna su prilika za brzi rast web trgovine i ostvarivanje odličnih poslovnih rezultata. Putem digitalnih kanala (Google, Facebook, Instagram, LinkedIn) možeš postaviti atraktivne oglase koji će privlačiti pažnju točno određene skupine ljudi – koju želiš na web trgovini. Putem Google tražilice možeš postaviti oglase koji se prikazuju kada korisnik pretražuje asortiman koji nudiš na svojoj web trgovini (npr. svježa rajčica), dok putem društvenih mreža možeš precizno targetirati skupinu kupaca (npr. korisnici stariji od 40 godina, koji vole kuhanje i imaju obitelj, a žive u okolici Zagreba).

Oglašavanje na digitalnim kanalima je još uvijek relativno jeftino – a donosi sjajne rezultate. No, ono još važnije – na digitalnim kanalima imaš detaljan uvid u metriku oglašavanja. Točno možeš vidjeti kako se koji oglas ponaša, koliko ima pregleda i klikova, dovodi li kupce na web shop, itd. Zahvaljujući tome možeš optimizirati oglašavanje – loše oglase koji samo troše novac obrisati, a novac uložiti u one oglase koji daju sjajne rezultate. Time postižeš sjajne poslovne rezultate – uz smanjene troškove marketinga.

Ako te sve ovo oko marketinga na digitalnim kanalima zbunjuje – možeš me kontaktirati za pomoć. Iza mene su mnogobrojni zadovoljni klijenti kojima sam svojim marketinškim znanjem i iskustvom pomogao u postizanju super poslovnih rezultata. Želiš li povećati prodaju na svojoj web trgovini – kontaktiraj me na dnu stranice ili klikom ovdje.

 

Kreiraj blogove koji potiču kupce na kupnju

Blogovi na web trgovinama su već godinama nepravedno zapostavljeni – a iznimno su moćan mamac za pridobivanje novih kupaca. Putem kvalitetnih, sveobuhvatnih i informativnih blogova – možeš na svoju web trgovinu dovesti kupce putem Google tražilice bez potrebe za dodatnim oglašavanjem. Također, putem informativnih blogova možeš posjetitelje svoje web trgovine potaknuti da počnu kupovati asortiman na tvojoj web trgovini.

Blogovi su sjajna stvar za poticanje rasta prodaje web trgovine – i u to ne treba sumnjati. To potvrđuje i sve više truda koje marketing stručnjaci posljednjih godina ulažu u razvoj sadržaja na web trgovinama. Dakle, ipak se krećemo u dobrom smjeru.

Važno je da blogovi za web trgovinu budu kvalitetni, informativni, zanimljivi – i prilagođeni SEO standardima. Na blogu možeš obrađivati teme vezane uz asortiman koji nudiš na web shopu. Pripazi na to da članak bude informativan – i da na suptilan način “tjera” korisnike na kupnju proizvoda. Želiš li saznati više o SEO optimizaciji i stvaranju kvalitetnih članaka pročitaj moj članak SEO optimizacija.

 

Redovito nadopunjavaj informacije o proizvodima

Poprilično je izvjesno da ćeš s vremenom dodati neke nove proizvode u ponudu svoje web trgovine – dok će neki proizvodi biti izbačeni. No, nikako nemoj zaboraviti voditi brigu i o proizvodima koji su stalno na web shopu – jer te proizvode s vremena na vrijeme treba osvježiti. Kada kažem osvježiti – prvenstveno mislim da trebaš redovito provjeravati stanje zaliha, ali i dodati neke nove informacije o proizvodima.

U tvojoj web ponudi bit će proizvoda koji će loše kotirati i koje korisnici neće uopće primijetiti. Razlog tome možda leži u lošim fotografijama, u lošem opisu ili u nedovoljno preciziranoj karakterizaciji proizvoda. Proizvode koji se ne prodaju baš dobro – možeš pokušati osvježiti dodavanjem novih informacija i fotografija. Vodi brigu o svim proizvodima na web trgovini – i redovito osvježavaj informacije.

 

Potakni korisnike na ostavljanje recenzija

Pomalo nepravedno – recenzije tek sada spominjem prvi puta u članku. No, recenzije korisnika su iznimno važne i moraš im posvetiti puno pažnje. Istraživanja su pokazala kako recenzije igraju jednu od glavnih uloga prilikom kupnje novih kupaca na nekom web shopu. Konkretno, novi kupci se puno lakše odlučuju na kupnju – ako vide da web trgovina i proizvodi imaju pozitivne recenzije dugih kupaca.

Uz to što su recenzije važne za pridobivanje novih kupaca, mogu biti i sjajan “asistent” u optimiziranju web trgovine. Naime, recenzije (posebno one negativne) sjajne su ulazne informacije – koje će ti pomoći da popraviš sve nedostatke koje korisnici primjećuju na web trgovini.

No, mnogi korisnici nemaju volju ostavljati recenzije – pa ih na to trebaš potaknuti. Možeš primjerice ponuditi popust kod sljedeće kupnje svima koji ostave recenziju na web trgovini, odnosno proizvodu. Ista tako, korisnici putem recenzija mogu skupljati bodove – koje će nakon nekog vremena pretvoriti u tvoj poklon. Važno je potaknuti recenzije korisnika – te se potrudi oko toga. Volio bih još samo dodati, kako se uvijek zahvali na dobrim recenzijama, a one loše tretiraj tako da nezadovoljnim kupcima pomogneš otkloniti problem.

 

Nabavi oznake povjerenja

Istraživanja su pokazala kako su oznake povjerenja, uz recenzije, također bitan element poticanja korisnika na online kupnju. Dakle, web trgovine koje imaju oznake povjerenja korisnicima su puno prihvatljivije za kupnju – jer su kupci uvjereni kako kupuju na dobrom i provjerenom mjestu. Stoga, nabavka oznake povjerenja trebala bi povećati povjerenje kupca u tvoj web shop.

Što se tiče oznaka povjerenja, ona su na web trgovinama uglavnom istaknute u obliku malih ikona (na vrhu ili dnu stranice). Na tržištu postoje mnogobrojne oznake povjerenja – koje imaju i različite kriterije za dobivanje. Posljednjih je godina udruga eCommerce Hrvatska pokrenula inicijativu za jedinstvenom oznakom povjerenja (SafeShop) na području Hrvatske. Želiš li tu oznaku povjerenja – svrati na web stranice udruge.

 

Popusti za nove i lojalne kupce

Dvije su kategorije kupaca koje trebaš zadovoljiti: (1) novi kupci koji tek trebaju obaviti prvu kupnju na web trgovini i (2) kupci koji su već kupovali na tvojem web shopu i žele to učiniti ponovno. I dok su novi kupci zaslužni za rast web trgovine, lojalni kupci su iznimno važni za stabilno poslovanje. I jedni i drugi zaslužuju tvoju punu pažnju – a najbolji način za zadovoljiti njihove težnje jest ponuditi im popuste.

Popuste za nove kupce možeš oglašavati putem digitalnih kanala – te tako dovesti još kupaca u svoju web trgovinu. S druge strane, lojalne kupce bi trebao/la potaknuti da se pretplate na newsletter putem kojeg ćeš im redovito slati nove obavijesti i posebne pogodnosti. Popusti se uglavnom kreću od 10 do 50 posto, a sve ovisi o tome što prodaješ i kako ide prodaja. S vremenom ćeš shvatiti što najbolje dogovara tvojim kupcima – pa ćeš im u skladu s time ponuditi nove popuste.

 

Kako pokrenuti web shop i online prodaja - Marko Zupanic blog - kupci na web trgovini

Pozitivno iskustvo prve kupnje okidač je za novu kupnju

Imaš samo jednu priliku za ostaviti dobar prvi dojam. Iako ovu frazu već i vrapci na grani znaju, činjenica je da se mnogi spotaknu upravo u tom koraku – ostavljanju pozitivnog prvog dojma. Novi kupci u kratkom će periodu izgraditi svoje osobno mišljenje – o tvojoj web trgovini. Potrudi se da ih tvoja web trgovina oduševi i da se odluče kupovati upravo kod tebe.

Web shop ne smije imati grešaka, nedorečenosti i sve mora biti transparentno. Kupac mora odmah znati koja su njegova prava, koji su načini plaćanja i dostave – te sve ostale važne činjenice koje bi mogle biti bitne kod kupnje. Oduševiš li kupce prilikom prve kupnje – rado će se vratiti na tvoj web shop po još novih proizvoda. Istraživanja su potvrdila važnost ostavljanja dobrog prvog dojma na kupca – pa nemoj pogriješiti u tom vrlo važnom koraku.

 

Optimiziraj sve procese na web trgovini

Možeš napraviti najbolju web trgovinu na svijetu, s najboljim izborom proizvoda i s najboljim odnosom do kupaca – no to ne mora nužno značiti da ćeš uspjeti na tržištu. Poslovni svijet je nepredvidiv, i ideje ma koliko god genijalne bile – svoju održivost pokažu tek kada se pojave pred stvarnim kupcima. Nakon što započneš s oglašavanjem i aktivnim promoviranjem web trgovine – pojavit će se prvi kupci. Svaki sljedeći kupac pokazat će ti koji su nedostaci web trgovine i gdje ima mjesta za napredak.

Digitalni kanali donose mogućnost detaljnog praćenja statistike i to trebaš iskoristiti. Točno možeš vidjeti što pojedini kupac radi na web trgovini, gdje klikće i kako se ponaša. Sve to donosi ti sjajni zbir ulaznih podataka – koje možeš iskoristiti za poboljšanje web trgovine. Redovito prati što se događa na web trgovini i optimiziraj svaki proizvod i proces.

Optimizacijom procesa i proizvoda izgradit ćeš uspješan web shop – koji će biti prilagođen navikama korisnika (kakve god one čudne bile). Moraš znati kako se navike korisnika vjerojatno neće promijeniti pa se moraš ti svojom web trgovinom prilagoditi njihovim navikama. Optimizacija je fantastična prilika – iskoristi je.

 

 

Jesi li spreman/na za pokretanje vlastite web trgovine?

Htjeli mi to priznati ili ne – postali smo ovisnici o internetu. Istraživanje koje je pokazalo da više od 6 sati dnevno koristimo internet – jasno ukazuje da danas bez digitalnih kanala ne znamo živjeti. Internet je na svakom koraku – od računala kojeg koristiš u svojem domu pa sve do pametnog telefon kojeg uvijek nosiš u džepu. Budi iskren/a, taj telefon je više u tvojim rukama – nego što odmara u džepu.

Podaci pokazuju kako već godinama na svjetskoj razini doživljavamo ekstreman rast popularnosti web trgovina. Taj je trend sve više zamjetan i na domaćem tržištu. Ljudi su se napokon oslobodili straha od online kupnje – i danas mnogi omiljene proizvode kupuju na internetu.

Ako još uvijek nisi siguran/na je li pravo vrijeme za pokretanje web trgovine – evo nekih statističkih podataka. Web trgovine u Hrvatskoj prošle su godine napravile 3.420.823.311 kuna (više od 3 milijardi kuna) prometa, a taj segment već godinama znatno raste.

Prema novim istraživanjima, više od 90 posto korisnika interneta u Hrvatskoj imalo je doticaj s online kupnjom, a broj onih koji kupuju preko pametnih telefona prešao je 30 posto. Iako se godinama smatralo da Hrvati uglavnom kupuju u stranim web trgovinama, više od 40 posto kupca tvrdi da češće kupuju na domaćih web shopovima – a čak 20 posto online kupaca kupuje online nekoliko puta tjedno.

Sve iznad navedeno jasno ukazuje na to kako je web trgovina postala uobičajen način odlaska u kupovinu. Na web trgovinama ne kupuju samo mladi, već je sada i veliki broj starije populacije u online shoppingu. Brojke online kupaca u naredim će godinama samo rasti, što će uzrokovati i zatvaranje fizičkih trgovina (zbog neisplativosti poslovanja).

Sada je pravo vrijeme da pokreneš svoj web shop. Prepoznaj nedostatke konkurencije, osmisli kvalitetan plan – i iskoristi potencijal koji web trgovina nudi. Stotine tisuća online kupaca u Hrvatskoj spremno čekaju nove web trgovine i sjajnu ponudu. Online shopping je popularan – iskoristi priliku i izgradi uspješan biznis.

Imaš li kakvo pitanje u vezi web trgovina – napiši ispod u komentare ili se javi na email kontakt@markozupanic.hr. Ne zaboravi se potpuno besplatno pretplatiti na moj newsletter klikom ovdje – kako bi primao/la sjajne savjete iz svijeta biznisa i marketinga.

Trebaš li pomoć oko izgradnje web trgovine ili definiranja uspješne online prodaje – kontaktiraj me ispod u kontakt formi. Iza mene su mnogobrojni zadovoljni klijenti – koji su svoje poslovne ideje pretvorili u uspješne digitalne projekte. Web trgovine koje sam izradio za klijente – danas uspješno posluju zahvaljujući znanju i trudu koje sam zajedno s klijentima pretvorio u uspješne poduzetničke priče.

Želiš li i ti izgraditi uspješnu web trgovinu – kontaktiraj me ispod. Samo za čitatelje ovog članka koji među prvima pošalju upit – pripremio sam odličan popust od 20% na izradu web trgovine. Ne čekaj više ni trena – jer sada je pravo vrijeme da pokreneš web shop i kreneš u online biznis.

 


 

Trebaš pomoć oko izrade web trgovine?

Kontaktiraj me još danas – i rado ću ti pomoći u planiranju i izgradnji web shop-a. Osobe koje se među prvima jave putem ove kontakt forme ostvaruju 20% popusta na izradu web trgovine.


Related posts

12 super taktika kako pokrenuti online posao od kuće i zaraditi na internetu

Marko Županić

103 biznis ideje za sve koji planiraju pokretanje vlastitog posla

Marko Županić

Paušalni obrt 2020. godine – 105 odgovora na najčešća pitanja paušalnih obrtnika

Marko Županić

Napiši komentar