Marko Županić
DIZAJN - nalovnica članka na webu - 12 tajni za online posao od kuće
Blog Kako stvoriti uspješan biznis?

12 super taktika kako pokrenuti online posao od kuće i zaraditi na internetu

Želiš izgraditi digitalni biznis i više uživati u životu? Razmišljaš o tome kako pokrenuti online posao od kuće i zaraditi na internetu? Trebaš kvalitetne savjete za pokretanje digitalnog biznisa jer želiš izbjeći greške i što prije doći do prve online zarade?

Srećom, danas ti donosim čak 12 sjajnih taktika kojih se trebaš pridržavati – želiš li u kratkom roku izgraditi uspješan online biznis. Iza mene su mnogobrojni digitalni projekti i više od 10 godina iskustva u digitalnom poslovanju. Svoje znanje i iskustvo danas ću podijeliti s tobom – kroz 12 super taktika za pokrenuti online posao od kuće.

NAPOMENA: Svi savjeti i taktike navedene u ovom tekstu su osobno mišljenje autora. Autor ni u kojem slučaju nije odgovoran za postupke čitatelja. Čitatelj teksta sam snosi odgovornost za svoje postupke. Prije pokretanja biznisa savjetuj se s nadležnim državnim službama.

 

Zašto pokrenuti online posao?

Internet nam nudi neograničene poslovne mogućnosti – koje samo trebaš znati iskoristiti. Istraživanja u SAD-u pokazala su kako više od 90 posto zaposlenika želi raditi od doma. Trenutno od doma u toj zemlji radi oko 18 posto zaposlenika. Dakle, podaci su jasni – mnogi ljudi žele raditi od doma.

Online posao i rad od kuće imaju mnoge prednosti – koje su većini ljudi itekako atraktivne. Ljudi koji se bave online biznisom i posluju putem interneta mogu:

  • samostalno planirati svoje slobodno vrijeme kroz dan
  • raditi iz kreveta, fotelje, s vrha planine ili rajske plaže
  • produktivnije raditi i više posla obaviti u manje vremena jer ima ne smetaju suradnici
  • stvoriti biznis bez granica koji može ostvariti globalni uspjeh

Ovo iznad su samo neke od prednosti koje donosi online posao. Najvažnija stvar koji ćeš dobiti pokretanjem online posla jest zapravo – sloboda. Sloboda da sam/a planiraš kada i gdje ćeš raditi, sloboda da uživaš u ljepotama života, sloboda da se družiš s obitelji i prijateljima kada tebi to odgovara, sloboda da odeš na putovanje bez da se opravdavaš šefu gdje ideš, itd.

Online posao u tvoj bi život trebao donijeti puno pozitivnih promjena. Jedna od prednosti koju sam prije spomenuo jest – stvaranje globalnog uspjeha iz vlastitog doma. Želiš li zarađivati više novca i raditi s boljim klijentima – internet biznis omogućava ti jednostavan izlazak na globalno tržište. Internet ne poznaje granice – pa samim time imaš beskonačne mogućnosti za napredovanje u karijeri i poslovnim dostignućima.

Jedna od stvari koja mene najviše fascinira (uz slobodu) je – mogućnost pasivne zarade. Internet poslovanje omogućava optimiziranje i automatiziranje mnogobrojnih procesa. Neki projekti mogu se automatizirati do te mjere da rade gotovo potpuno samostalno (bez potrebe za tvojim radom) – i zarađuju novac čak i onda kada ti spavaš. Zamisli da novac sam “proizvodi” još više novca – to je ostvarivo uz online posao i zato je digitalno poslovanje fantastično.

> Počni me pratiti na Instagramu, Facebooku ili LinkedInu

 

Kako pokrenuti web shop i online prodaja - Marko Zupanic blog - testiranje web shopa

Tko sve može pokrenuti online posao od kuće?

Digitalno poslovanje može se implementirati u gotovo sve segmente tržišta. Stručnjaci kažu kako je kreativnost glavna odlika radnika budućnosti – jer će fizičke i repetitivne poslove u velikoj mjeri zamijeniti roboti i automatizacija. Da bi se osoba bavila kreativnim poslom – ne treba biti u uredu okružena suradnicima, niti treba šefa nad glavom. Kreativnost stvara u inspirativnom okruženju – a sve ostalo može se riješiti putem interneta.

Online posao od kuće mogu pokrenuti gotovo svi. Osoba bez iskustva u digitalnom poslovanju koja želi dodatno zaraditi uz stalni posao – može pokrenuti dodatni online posao čiju će zaradu trošiti na putovanja ili bilo što drugo. Osoba koja je dobila otkaz i želi novi zaokret u karijeri – može 100% svojeg radnog vremena posvetiti razvoju online poslovanja – i stvoriti samostalni biznis od kojeg će plaćati režije i podmirivati sve životne potrebe.

Kreativci i zaljubljenici u putovanja mogu stvoriti digitalni biznis – uz koji će u bilo kojem trenutku moći putovati u bilo koji dio svijeta i uživati u istraživanju novih destinacija. Mame koje žele više vremena provoditi s djecom mogu pokrenuti online posao – koji će obavljati kada djeca spavaju. Osobe koje žele zarađivati puno novca mogu stvoriti nekoliko dodatnih kanala zarade uz koje će uloženi novac – rezultirati sjajnim prihodima i financijskom slobodom.

Male tvrtke, obrti i poljoprivredna gospodarstva mogu iskoristiti internet za bolji, jednostavniji i uspješniji plasman svojih proizvoda i usluga na tržište. Digitalizacijom poslovanja mogu značajno smanjiti troškove – ali i stvoriti nove poslovne prilike za razvoj. Online posao može im postati glavna karika razvoja i uspjeha – a poslovanje može poprimiti jedne sasvim nove dimenzije.

Online posao od kuće možeš pokrenuti i ti – bez obzira na to što trenutno radiš i gdje se nalaziš. Svaki početak je težak i trebat će određeno vrijeme da tvoj online posao naraste. No, jednom kada se to dogodi – moći ćeš maksimalno uživati u životu. Ne propusti nastavak teksta jer donosim ti super taktike kako pokrenuti online posao od kuće i započeti zarađivati uz pomoć interneta.

 

Kako pokrenuti online posao od kuće?

Mnogi smatraju kako će pokretanjem online posla u kratkom roku stići do sjajne zarade putem interneta. Nažalost, u velikom broju slučaja to se ne događa – jer uspjeh preko noći ne postoji. Želiš li izgraditi kvalitetan online posao u kojem ćeš uživati u budućnosti – trebat ćeš uložiti truda, vremena, energije, ali i nešto novaca.

Aktivno sam sudjelovao u razvoju mnogih online projekata – što svojih, što za klijente. U početku sam radio puno grešaka, no svaka greška bila je vrijedna lekcija za budućnost. Zahvaljujući vlastitim greškama i ulaganju u znanje (suradnja sa stručnjacima i čitanje knjiga) – danas s tobom mogu podijeliti 12 odličnih taktika uz koje ćeš brže i kvalitetnije izgraditi svoj online biznis.

Želim te spriječiti u tome da i ti radiš početničke greške – te ću te korak po korak provesti kroz faze razvoja kvalitetnog online biznisa. Savjeti navedeni ispod su jezgroviti i temeljiti te na jednostavan način pokazuju što trebaš raditi – želiš li uspješno graditi svoj online posao.

Moji newsletter pretplatnici na svoje će email adrese dobiti još nekoliko bonus savjeta. Ako još nisi, sada je pravo vrijeme da se besplatno pretplatiš na moj newsletter – te postaneš dio vrhunske grupe koja dobiva ekskluzivan sadržaj kojeg ne možeš pronaći na blogu. Pretplati se besplatno na newsletter – klikom ovdje.

Slijedi čak 12 taktika kako pokrenuti online posao od kuće i započeti zarađivati novac putem interneta. Ako imaš kakvo pitanje slobodno me kontaktiraj na email kontakt@markozupanic.hr. Svoje ideje i prijedloge za online posao možeš podijeliti ispod članka u komentarima.

 

#1 Istraži tržište i pronađi dobru nišu

S obzirom na to da čitaš ovaj tekst pretpostavljam da razmišljaš o pokretanju online biznisa. Također, vjerujem da imaš neku ideju, odnosno predodžbu što želiš raditi od doma. Možda trenutno misliš kako je tvoja ideja vrhunska i kako će oduševiti klijente – no to nećeš znati prije nego što je ne testiraš na stvarnim ljudima.

Smatram kako je od striktnog odabira biznis ideje – važnije u početku odabrati kvalitetnu nišu u kojoj imaš potencijala za razvoj. Niša je usko područje tržišta – na kojem ćeš konkurirati svojim proizvodima ili uslugama. Primjerice, niša može biti: oprema za bicikliste rekreativce ili računala za gejmere.

Zašto se fokusirati na jednu nišu? Internet je ogromno tržište – na kojem postoji 4.5 milijardi potencijalnih kupaca (trenutni broj korisnika interneta). Nuditi svima sve nema smisla – jer su na tržištu veliki igrači (npr. Amazon, Facebook, Google, itd) koji imaju ekstremno velike budžete za marketing. S takvim se internetskim divovima ne možeš boriti (barem u početku) jer ih nećeš moći pobijediti. Tu su još i mnoge manje lokalne kompanije koje imaju itekako veliki utjecaj na klijente – i koje ćeš u startu teško nadmašiti.

Što se tiče odabira biznis ideje i niše mogu ti dati nekoliko savjeta. Prije svega, biznis je poželjno graditi u području koje te zanima – jer ćeš tako imati dovoljno motivacije da savladaš sve prepreke na putu do uspjeha. Nema veze ako si strastven/a do traktorskih guma, čačkalica ili padobranstva – i u tim područjima imaš klijente koji trebaju proizvode ili usluge. Ne postoji niša u kojoj nema kupaca – ali postoje bolje i slabije niše.

Istraži tržište i odaberi nišu koja te veseli – ali koja ima dovoljno prostora za rast i razvoj. Pogledaj što radi potencijalna konkurencija, koliko uopće ima konkurenta i koliko korisnika interneta se interesira za tu nišu. Interes korisnika možeš saznati u Google Keyword Planneru ili sličnim alatima. Istraži, usporedi, pitaj stručnjake za savjet – i odluči koja je niša za tebe.

Niša ne mora biti iz područja posla koji trenutno radiš (ili si radio/la) u nekoj tvrtki. S druge strane, stručnjaci preporučuju da sjedneš pred papir i napišeš nekoliko natuknica: aktivnosti koje voliš raditi, aktivnosti u kojima smatraš da si dobar/ra, aktivnosti koje imaju potencijal na tržištu i aktivnosti u kojima drugi smatraju da si dobar/ra. Kada pogledaš napisano, aktivnosti koje se poklapaju u sva četiri segmenta – čine tvoju potencijalno kvalitetno nišu.

Poslovna ideja ne mora biti nužno biti okidač uspjeha, no odabir niše je važan. Milijuni ljudi diljem svijeta svakodnevno razmišljaju o milijunima ideja – ali gotovo nijedna od tih ideja ne zaživi u praksi. Potencijal tržišta i sjajna realizacija – uglavnom su važniji od dobre ideje. Također, ideju možeš prilagođavati konstantno potrebama tržišta – dok je mijenjanje niše znatno zahtjevniji zadatak.

 

#2 Izradi kvalitetan poslovni plan

Poslovni plan za online biznis je važan – želiš li izgraditi dobre temelje za razvoj kvalitetnog digitalnog biznisa. Poslovni plan treba sadržavati detaljno razrađenu ideju biznisa – kako bi se u svakom trenutku znalo kako teće razvoj online posla i koji je sljedeći cilj. Vjerujem da će ti ovdje nedostatak iskustva predstavljati problem pa mi se možeš javiti ovdje – kako bih ti pomogao stvoriti kvalitetan poslovni plan za digitalni biznis.

Važno je napraviti ambiciozan poslovni plan – no koji je lako mjerljiv i koji te vodi korak po korak prema finalnom cilju. Online posao kao takav – može imati razne ciljeve koje vlasnik želi postići. Primjerice, netko sanja o tome kako će zahvaljujući online poslovanju moći puno putovati, drugi žele više vremena s obitelji, treći žele zaraditi puno novca pa u skladu s time trebaju osmisliti poslovni plan, četvrti žele probitak na globalno tržište, itd. Vjerujem da si shvatio/la – kako se glavni cilj online biznisa može jako razlikovati od osobe do osobe.

Temelj kvalitetnog poslovnog plana za online posao jest – ideja. Ideja mora biti specificirana i u poslovnom planu trebala bi se nalaziti rješenja za potencijalne probleme koji se mogu pojaviti na putu razvoja online biznisa. Nadalje, poslovni plan treba sadržavati projekcije poslovanja – odnosno željene učinke koji bi se trebali ostvariti u biznisu. Financijski dio treba biti popraćen konkretnim brojkama (željeni prihodi i rashodi) i mora sadržavati dio posvećen marketingu. Što se tiče marketinga, bilo bi dobro specificirati potencijal tržišta, dostižni broj klijenata, kao i definirati kada i kako će se ulagati u promociju.

Kvalitetan poslovni plan omogućit će ti brži, pametniji i kvalitetniji razvoj online poslovanja. Konkretno, u svakom ćeš trenutku znati što trebaš raditi i koje ciljeve želiš ostvariti. Sasvim je normalno da ćeš prije ili kasnije ispasti iz kolosijeka tog poslovnog plana – no važno je imati plan i truditi se zadovoljiti sva predviđanja. Plan se u toku razvoja i optimiziranja ideje može doraditi – kako bi bio u skladu s novim uvjetima i postignućima. Uspješno ispunjavanje ciljeva iz poslovnog plana – vodi te ka uspješnom online biznisu.

 

#3 Definiraj ciljanog klijenta

Ako si u prvom koraku uspješno definirao/la nišu u kojoj ćeš prodavati – sada je vrijeme da definiraš i ciljanu grupu kojoj prodaješ. Ciljana grupa su potencijalni kupci koji će biti zainteresirani za kupnju tvojeg proizvoda ili usluge. Definiranje ciljanog kupca (buyer persone) je važno jer želiš znati kome se obraćaš i kakve taktike ćeš koristiti prilikom prodaje.

Definiranje ciljanog kupca potrebno je odraditi kvalitetno jer se time u budućnosti štedi novac – i generiraju dodatni prihodi. Primjerice, prodaješ li usluge roditeljskog savjetovanja – tvoji klijenti su osobe između 25 i 45 godina koje imaju djecu i koje traže pomoć oko odgoja svoje djece. No, prilikom definiranja ciljanog kupca trebaš ići i korak dalje – pa točnije specificirati tko je pojedinac kojem se obraćaš.

Konkretno, za gore navedeni slučaj može biti: mama Štefica koja ima dvoje djece starosti do 15 godina, a koja ima stresan posao u uredu pa se kući vraća tek nakon 5 sati popodne. Zbog toga ne vidi klince kroz dan, a kada se vrati kući mora raditi ručak/večeru – te pomoći djeci s pisanjem zadaće. Mama Štefica voli se počastiti učestalim tretmanom u frizerskom salonu – kako bi se osjećala raspoloženije usred svog tog stresa. Također, činjenica je da mama Štefica zbog svih obaveza društvene mreže pretražuje tek kasno navečer, kada klinci odu spavati.

Ovo iznad je otprilike kako bi definiranje ciljanog kupca trebalo izgledati. Naime, sada znamo navike mame i koji su njezini interesi. Također, znamo kada i kako koristi digitalne kanale pa aktivnosti oglašavanja možemo prilagoditi tome. Pravilnim definiranjem ciljanog kupca – povećat ćeš poslovne rezultate i ostvariti značajne financijske uštede prilikom brendiranja online biznisa.

kako pokrenuti online biznis slika

 

#4 Testiraj poslovnu ideju i prepoznaj prilike

Testiranje poslovne ideje je važan korak razvoja online biznisa. Srećom, zahvaljujući digitalnim kanalima – testiranje danas možeš obaviti brzo, efikasno i jeftino. Uz pomoć svih statistika koje dobiješ prilikom testiranja – možeš prepoznati probleme i potencijale koje ideja donosi. Sukladno tome, možeš ideju odbaciti, prilagoditi ili je značajno promijeniti – kako bi zadovoljila potrebe klijenata.

Klijente ne zanima tvoj brend, na zanima ih tko si ti ni što nudiš – njih isključivo zanima koja je njihova korist u cijeloj toj priči. Želiš li se ozbiljno posvetiti testiranju ideje (a što toplo preporučujem) moraš najprije razaznati što tvoj proizvod zapravo prodaje. Primjerice, proizvođači pametnih telefona ne prodaju uređaj i hardverske specifikacije, već prodaju iskustvo surfanja internetom, slanja poruka, pregledavanja sadržaja, fotografiranja, itd. Dakle, prodaju ono što korisnik zaista želi – osjećaj povezanosti s bližnjima koji dobiva korištenjem pametnog telefona.

Kada znaš što prodaješ, tko je tvoja ciljana grupa klijenata i koje rezultate poslovanja očekuješ – možeš se baciti na testiranje poslovne ideje. Izradi prvu osnovnu verziju proizvoda ili usluge bez dodatnih naprednih mogućnosti – i pokušaj je promovirati na tržištu. Danas je dovoljno izraditi lijepe vizuale za oglašavanje na digitalnim kanalima – i na taj način pokušati promovirati ideju do potencijalnih klijenata. Testiranja ideje pokazat će ti – ima li tvoja ideja potencijal za širenje na tržištu.

Ako korisnici nakon inicijalnog testiranja ne pokažu interes za idejom i brojke ne budu u skladu s očekivanjima – te ne znači nužno da ideja nije dobra. Mnoge su ideje u procesu razvoja znatno evoluirale – i postale nešto što nisu trebale biti u startu. Primjerice, Instagram priče prije koju godinu nisu bile ni u planovima Instagrama, a danas su priče okosnica uspjeha ove društvene mreže. Činjenica je da se poslovna ideja neprestano treba prilagođavati trendovima na tržištu – i prilagodba ideje je sastavni dio uspješnog razvoja biznisa.

Inicijalno testiranje poslovne ideje trebalo bi pokazati postoji li interes kupaca i u kojem smjeru kupci žele da se ideja razvija. Na temelju toga možeš ideju odbaciti ili je promijeniti tako da bude u skladu s očekivanjima kupaca. Zapamti, kupci su ti koji će plaćati za korištenje tvoje ideje – i njima se trebaš prilagoditi.

Proces testiranja ideje možeš napraviti i prije izrade poslovnog plana i definiranja ciljane grupe klijenata. Ako ideju testiraš nakon izrade poslovnog plana – onda početni poslovni plan moraš prilagoditi novom smjeru razvoja ideje.

Mnogi griješe prilikom pokretanja online biznisa pa ulažu puno vremena i novaca u detaljno uređivanje inicijalne verzije poslovne ideje i realizaciju iste – ali bez prvotnih testiranja. No, kada se ta njihova realizacija ideje pojavi na stvarnom tržištu – često se pokaže kako nema interesa kupaca. Sve uloženo vrijeme i novac tako je otišlo u vjetar – i zbog toga je testiranje iznimno važno. Dakle, želiš li ići u pravom smjeru s razvojem online posla – svakako najprije testiraj svoje poslovne ideje.

 

#5 Realiziraj ideju bolje od drugih

Realizacija ideje čini razliku između dobre i loše ideje. Najbolja ideja na svijetu može propasti ako je prosječno realizirana, dok prosječna ideja može ostvariti vrhunske rezultate ako se kvalitetno realizira. Dakle, ideja je samo početni korak – a uspješnost online projekta ovisi o kvaliteti realizacije.

Tvoj online posao može biti sličan već nekom postojećem poslu kojim se bave tvoji budući konkurenti, ali može biti i nešto sasvim novo – što još nije viđeno na tržištu. Ako je tvoja poslovna ideja ista kao i deseci drugih na tržištu – moraš briljirati u realizaciji ideje. U slučaju da je tvoja poslovna ideja inovativna na tržištu i još nema ništa slično – trebat ćeš potrošiti određeni dio vremena i novca kako bi naučio/la korisnike na novosti koje su stigle na tržište.

Želiš li izgraditi uspješan online posao od kuće – moraš uložiti vrijeme, trud i novac u kvalitetnu realizaciju ideje. Kvalitetna realizacija zapravo je osnova uspješnog biznisa – i bez kvalitetne realizacije vrlo vjerojatno ćeš se mučiti na tržištu.

> Počni me pratiti na Instagramu, Facebooku ili LinkedInu

 

#6 Odaberi mudro digitalni kanal i medije

Online posao mora biti prisutan na digitalnim kanalima – i to uglavnom na više njih. Naime, uz sam osnovni projekt – danas je neophodno oglašavati se online. Ako je tvoj projekt primjerice inovativni web portal koji je vezan uz usku nišu i donosi mnoštvo koristi posjetiteljima portala – tada imaš dobar temelj za uspješan online biznis. Ipak, za tvoj biznis u samim začecima nitko ne zna – i neophodno je uložiti vrijeme, trud i novac u promoviranje biznisa.

Digitalni biznis najbolje je promovirati upravo putem digitalnih kanala. Na raspolaganju imaš ogroman broj mogućnosti, a koji ćeš digitalni kanal odabrati ovisi o tvojoj niši i marketing strategiji. Dobra opcija promoviranja online biznisa svakako su društvene mreže – putem kojih se možeš obraćati točno određenoj publici koja bi trebala biti zainteresirana za tvoj proizvod ili uslugu. Također, sjajan kanal su i web tražilice (prvenstveno Google) – gdje se možeš oglašavati ili besplatno ili plaćenim oglasima.

Moja topla preporuka je da izbjegavaš male kanale koji nisu popularni jer mala je vjerojatnost da se tamo nalaze tvoji potencijalni korisnici. Osim primjerice ako imaš web trgovinu na kojoj prodaješ opremu za ribolov, a znaš da postoji specijalizirana društvena mreža na kojoj se okupljaju samo ribolovci – onda je upravo ta društvena mreža sjajna platforma za promociju tvojeg biznisa.

Uz odabir kanala, važno je odabrati i medij(e) pomoću kojih ćeš se promovirati. Kada kažem medije, mislim na: tekst, fotografiju, video, audio, itd. Medij je sredstvo prenošenja informacije – i kao takav mora biti prilagođen upravo ciljanoj grupi klijenata. Ljudi koji traže recepte vjerojatno će biti zadovoljni tekstom i pokojom sličicom, oni koji kupuju namještaj žele vidjeti fotografije i skice, dok oni koji žele rezervirati skok padobranom vjerojatno žele vidjeti video kako izgleda skakanje padobranom. Dakle, svaka publika preferira svoj način informiranja.

Tekst kao takav sve je manje popularan na internetu, dok posljednjih godina strelovito raste video. Ipak, važno je da odabereš onaj medij koji ti najviše odgovara. Neki ljudi ne mogu se snaći ispred kamere, dok briljiraju u pisanju tekstova. Neki s druge strane obožavaju fotografirati, ali im pisanje nije jača strana. Dakle, ima nas svakakvih – i medij treba biti odabran u skladu s našim težnjama i interesima korisnika. Bilo kako bilo – mudar odabir digitalnih kanala i medija dovest će te do brzog rasta online biznisa.

 

#7 Stvaraj zanimljiv i koristan sadržaj

Online posao, kao i svaki drugi oblik biznisa – raste ulaganjima u dobro osmišljeno oglašavanje. Ne trebaš nužno ulagati novac, ali ulaganje vremena i truda itekako je potrebno – želiš li stvoriti uspješan online biznis. Srećom, putem digitalnih kanala možeš doprijeti do velikog broja ljudi i povećati broj klijenata – mudrim stvaranjem kvalitetnog, zanimljivog i edukativnog sadržaja.

Želiš li se primjerice baviti online promocijom frizerskih usluga – ljudi od tebe očekuju da imaš sve potrebne informacije koje žele saznati. Moraš znati koje vrste frizura postoje, kako održavati pravilnu njegu kose, koliko traje bojanje i kako ide proces, koji se proizvodi koriste tijekom šišanja i bojanja kose, kako se odabire vrsta kose prema izgledu lica, itd. Vjeruj mi, korisnici će imati mnoštvo pitanja (ponekad suludih) na koje će htjeti dobiti tvoj odgovor. Želiš li pokazati da si stručnjak/inja moraš imati odgovore na njihova pitanja.

Pitanja korisnika zapravo su sjajan ulazni faktor za razvoj online poslovanja. Naime, zahvaljujući pitanjima točno znaš što muči tvoje korisnike – pa im možeš ponuditi konkretna rješenja za njihove probleme. Poznavanje i rješavanja korisničkih problema – jest temelj za izgradnju uspješnog biznisa. No, kakve to veze ima sa stvaranjem kvalitetnog i korisnog web sadržaja?

Podaci pokazuju da više od 70 posto građana Hrvatske koristi internet. Prvi korak mnogih, prilikom rješavanja bilo kakvog životnog problema – jest traženje rješenja na internetu. Ako im na internetu (svojem webu ili društvenim mrežama) ponudiš rješenje za njihov problem – napravio/la si veliki korak prema tome da ta osoba postane tvoj budući klijent.

Sadržaj koji stvaraš mora biti napravljen da rješava probleme korisnika, ali da istovremeno bude prilagođen SEO standardima – kako bi se što bolje rangirao na Google tražilici. Sjajan odaziv korisnika imaju sadržaji koji bude emocije – pa se potrudi napraviti emotivan sadržaj koji će u korisniku probuditi nekakvu reakciju. Također, korisnici vole zanimljive brojke, istraživanja i osobne priče – pa sve to možeš uključiti u sadržaj koji stvaraš.

Ako nisi siguran/na kako stvarati kvalitetan sadržaj za svoj online biznis – sada je pravi trenutak da me kontaktiraš ovdje. Zahvaljujući iskustvu i znanju koje sam skupio tijekom godina – mogu ti pomoći u planiranju i stvaranju kvalitetnog online sadržaja. Sadržaj koji ćemo osmisliti, pomoći će ti u brzom rastu online posla – i stvaranju zarade putem interneta.

 

#8 Upoznaj potencijalne klijente i ponudi im rješenja problema

Povezivanje s potencijalnim klijentima iznimno je važno – želiš li izgraditi uspješan online posao. Naime, svi ti potencijalni klijenti u doticaj s tvojim online biznisom ne dolaze jer im se tvoj biznis sviđa – već zbog toga što vide neku korist za sebe. Želiš li potencijalnim klijentima biti koristan/na – trebaš im ponuditi rješenja za njihove probleme.

Danas je povezanost s klijentima lako ostvariti – jer uz digitalne kanale možeš uvijek biti prisutan/na i donositi nove savjete i rješenja. Iako si u početku definirao/la koja je tvoja ciljana grupa klijenata – to bi se u razvoju online biznisa moglo malo promijeniti i korigirati. Dapače, predlažem da konstantno upoznaješ svoje klijente – i saznaš sve što možeš o njima. To će ti u končanici pomoći u prilagođavanju online biznisa potrebama klijenata – što je jako važno.

Klijente možeš upoznavati tako da pratiš razne analitike koje su dostupne putem digitalnih kanala. Primjerice, možeš na web stranicu postaviti kod Google Analytics alata – koji će uz dopuštenje korisnika pratiti tko su tvoji prosječni korisnici, što ih zanima, koje podstranice na webu posjećuju, itd.

Možda i bolji način upoznavanja je osobno kontaktiranje osoba koje zaprate tvoje profile na društvenim mrežama. S obzirom na to da su te zapratili pokazuju interes za tvojim online biznisom – a sada je vrijeme da i ti pokažeš interes za njima. Pošalji im jednostavnu poruku tipa: Lijep pozdrav. Hvala što se me zapratili. Što vas dovodi na moj profil i kako vam mogu pomoći? Zahvaljujući odgovoru shvatit ćeš koje probleme imaju korisnici koji su te zapratili – pa im možeš ponuditi rješenje za njihove probleme. No, nemoj biti naporan/na i odmah potencijalnim klijentima nuditi proizvode i usluge – već najprije izgraditi s njima kvalitetan odnos.

Što bolje upoznaš svoje klijente – to možeš kvalitetnije rezultate ostvariti u svojem digitalnom biznisu. Problemi korisnika trebaju ti biti na prvom mjestu – jer upravo ti (i tvoj online biznis) želiš riješiti probleme koje korisnik ima. Rješavanje problema klijenata vodi te ka zaradi – zapamti to.

 

12 taktika kako pokrenuti online posao od kuće - marko zupanic blog marko biznis ideje

 

#9 Poveži se s ljudima (i biznisima) iz svoje niše

Novi poduzetnici uglavnom smatraju kako su im konkurenti velika prijetnja – i kako ne bi trebali biti u dobrim odnosima s konkurentima. No, to uopće nije istina jer mjesta na tržištu ima za sve – a kvalitetan rad i inovativne ideje uvijek će privlačiti kupce. Dakle, jedini pravi konkurent s kojim se trebaš boriti si ti sam/a. Ti možeš i moraš ponuditi bolji proizvod ili uslugu od konkurencije – te ti klijenata zasigurno neće nedostajati.

Networking je riječ s kojom se do sada možda nisi puno susretao/la – a vrlo je važna u poslovnom svijetu. Sve silne konferencije, sastanci i druženja poduzetnika održavaju se u prvom planu zbog networkinga – međusobnog upoznavanja poduzetnika i razmjenjivanja ideja. Poznata fraza kaže – ti si presjek 5 ljudi s kojima provodiš najviše vremena. Dakle, s kim si takav si – pa pripazi tko se nalazi u tvojem društvu.

Poduzetnici su uglavnom ljubazni ljudi spremni udijeliti korisne savjete – i zbog toga je povezivanje s njima iznimno važno. Družiš li se s uspješnim ljudima puno ćeš brže napredovati do ostvarenja svojih ciljeva – i zbog toga ti savjetujem da se povežeš s ljudima iz svoje niše. Otiđi na događanja gdje će biti ljudi iz tvoje niše – i razmjeni iskustva te nauči nešto novo. Također, osim obilaska događanja možeš poduzetnicima iz svoje niše poslati poruku, upoznati se, te u končanici pitati za neki savjet. Važno je da i ti njima ponudiš neko rješenje ili savjet – jer zasigurno ima područja u kojima oni nisu stručni i ti im možeš pomoći.

Uz to što će uz savjete uspješnih ljudi tvoj online posao brže rasti – povezivanje s njima može donijeti i mnoge druge benefite. Primjerice, možete osmisliti neku zajedničku ponudu i predstaviti je na tržištu. Ti možeš dati najbolje iz svoje ponude, druga osoba najbolje iz svoje – i zajedno ćete stvoriti proizvod ili uslugu koja će kvalitetom provući nove klijente.

Povezivanje s ljudima i biznisima iz tvoje niše – nije loša odluka. Dapače, s vremenom će se pokazati kako zajedno možete puno brže napredovati na tržištu – jer više ideja i bolja realizacija pomažu u rastu biznisa. Stoga, svakog tjedna upoznaj barem jednu novu osobu iz svoje niše – i s njom razmijeni iskustva i ideje.

 

#10 Uloži novac želiš li brže do super rezultata

Online posao je super jer u startu ne trebaš puno novca za pojavljivanje na tržištu. Naime, želiš li raditi putem interneta dovoljan ti je internet, računalo (ili pametni telefon) te velika želja za pokretanjem online biznisa. Za razliku od mnogih drugih biznisa – ulaganja su minimalna i početi se može doslovno i bez investiranja novca u opremu (ako istu već imaš).

Internet je sazrio i mnogi su u njemu prepoznali potencijal za zaradu – stoga danas imamo puno online biznisa koji žele dio kolača, odnosno tržišta. Želiš li se istaknuti među velikom većinom trebaš biti bolji, kreativniji i mudriji – od ostatka tržišta. Srećom, veliki broj vlasnika online biznisa nije u potpunosti posvećen razvoju svojih projekata, mnogi svoje digitalne biznise razvijaju ofrlje – i tu ti se nudi šansa za uspjeh na tržištu.

Do kvalitetnih rezultata možeš doći prirodnim putem – pametnim investiranjem vremena i truda u razvoj i promoviranje na digitalnim kanalima. Dakle, ne trebaš nužno ulagati novac da bi došao/la do rezultata – no novac može znatno ubrzati razvoj tvojeg online posla. Novac prvenstveno treba uložiti u stvaranje i promoviranje kvalitetnog sadržaja – a što se postiže optimiziranim kampanjama na digitalnim kanalima. Želiš li naučiti više o tome možeš mi se javiti na link Digitalizacija poslovanja – gdje ću ti dati korisne savjete kako stvoriti uspješan digitalni biznis.

Digitalni kanali omogućuju detaljnu optimizaciju oglašavanja – čime dobivaš maksimalan pristup do klijenata, uz minimalna ulaganja. No, to se ne događa samo od sebe – već je potrebno pratiti rezultate i statistiku te se prilagođavati željenim cijevima. Konkretno, potrebno je testirati više različitih oglasa na više različitih skupina korisnika te ustanoviti koji oglasi ostvaruju dobre rezultate, a koji baš i ne. Ove loše oglase izbrišemo, a u oglase s kvalitetnim rezultatima povećamo ulaganja. Tako dolazimo do kvalitetnog omjera uloženog i dobivenog – odnosno uz pomoć novčanih ulaganja dolazimo do bržeg rasta online biznisa.

 

#11 Detaljno prati metrike i optimiziraj sve

Optimizaciju sam djelomično spominjao iznad kod oglašavanja, no optimizacija ima puno širu primjenu u digitalnom poslovanju. Tvrtke diljem svijeta ulažu milijune dolara ne bi li u potpunosti optimizirale svoje poslovanje. Primjerice, kompanije poput Amazona i sličnih web trgovina analiziraju ponašanje kupaca – te prema potrebi smanjuju i povećavaju gumb za naručivanje, mijenjaju boje gumbiju, postavljaju opise na druga mjesta – itd. Svaka sitnice tih web trgovina je pomno razrađena i optimizirana u potpunosti.

Digitalni kanali i online poslovanje sjajni su upravo zato što se optimizacijom mogu smanjiti ili u potpunosti otkloniti svi potencijalni problemi. Navest ću samo nekoliko primjera:

  • možeš pratiti kako se kreću posjetitelji po tvojoj web stranici pa na temelju toga dodati pozive na akciju na stranicama s kojih korisnici učestalo odlaze
  • možeš pratiti na koje oglase korisnici na društvenim mrežama reagiraju pa na temelju toga povećati ulaganju u perspektivne oglase, dok ćeš one loše u potpunosti odbaciti
  • možeš pratiti gdje gubiš vrijeme prilikom rada na projektima pa poboljšati procese rada
  • možeš pratiti efektivnost vanjskih suradnika i njihovih rješenja pa na temelju toga birati s kime želiš surađivati

Optimizacija poslovanja je važna prednost koju online posao ima u odnosu na standardne poslovne procese. Prati detaljno svaku metriku koja ti je omogućena i iskoristi potencijal optimizacije poslovanja. Mudrom optimizacijom ćeš stvoriti uspješan online posao – s kojim ćeš lako konkurirati na tržištu i u konačnici zaraditi novac na internetu.

napravi novi plan za život i posao

 

#12 Ostvari ciljeve dosljednim i upornim radom

Uspješan online posao nećeš stvoriti preko noći. Kvalitetni projekti koji imaju održivost i garantiraju uspješnu budućnost – ne mogu se stvoriti preko noći. Moraš korak po korak, dan za danom ostvarivati malene pomake koji će te dovesti do ostvarenja velikog cilja. Ne brini, putovanje do cilja zna biti naporno – ali je itekako zanimljivo.

U končanici će na tržištu opstati oni koji su spremni prilagoditi se promjenama – i koji svojim marljivim i upornim radom idu prema ostvarenju velikih ciljeva. Razlika između onih koji uspijevaju ostvariti svoje ciljeve i onih koji ne uspijevaju – je u upornosti. Oni uporni i motivirani će dana za danom ići prema svojem cilju bez obzira na sve probleme koji će se putem pojaviti. Dakle, želiš li uspješan online posao – moraš biti uporan/na.

Uz upornost važno je biti i dosljedan. Moraš definirati kako se želiš predstaviti na tržištu i svaki svoj digitalni nastup prilagoditi tome. Naime, ljudi su skloni navikama – i njihov dan satkan je od velikog broja navika. Od ranog jutra kada ustaneš pa sve do kasne večeri kada ideš leći – gotovo sve tvoje aktivnosti su zapravo stvar navike. Želiš li se zbližiti sa svojim starim i novim klijentima – moraš ih naviknuti na svoj online posao. Konkretno, moraš forsirati slična vizualna rješenja, slične navike nastupa na tržištu – ali u konačnici i sličnu razinu usluge tijekom čitavog poslovanja.

Uz uporan i dosljedan rad – tvoj online posao će kvalitetno rasti. Rezultati možda neće doći odmah – no sve što uložiš u svoj online biznis trebalo bi se jednog dana vratiti. Radi pametno, konstantno optimiziraj i teži uporno prema ostvarenju svojih ciljeva – i u uspjeh u online biznisu je zagarantiran.

 

 

Želiš li pokrenuti online posao – sada je pravo vrijeme

Želiš li raditi od doma, s rajske plaže, iz kafića, s vrha planine, iz vikendice ili s vrha zgrade gdje se pruža predivan pogled na grad – digitalni biznis je pravo rješenje za tebe. Zahvaljujući internetu danas možeš izgraditi online posao iz udobnosti svojeg doma, bez velikih novčanih ulaganja.

Online posao možeš u potpunosti prilagoditi svojim željama i životnim ciljevima. Naime, uz online posao možeš samostalno planirati slobodno vrijeme, možeš se više družiti s najmilijima, možeš putovati po čitavom svijetu čitave godine, možeš raditi kada i gdje želiš te u končanici možeš doći do pasivne zarade (gdje novac samostalno zarađuje još više novca).

Digitalni biznis donosi mnoštvo sjajnih stvari – no uspjeh se ne događa preko noći. Potrebno je uložiti vrijeme, energiju, trud i nešto novca – želiš li ostvariti uspjeh. Iznad sam naveo čak 12 sjajnih taktika koje možeš iskoristiti želiš li izgraditi uspješan online biznis. Taktike su nastale zahvaljujući mojem skupljenom znanju i iskustvu rada na mnogim digitalnim projektima. Iskoristi moje savjete – i izgradi kvalitetan online posao od kuće.

Prije nego kreneš u izgradnju vlastitog online biznisa savjetujem ti da se ispod članka pretplatiš na besplatan newsletter. Svakog tjedna na emailove pretplatnika šaljem kvalitetne informacije koje ne možeš pronaći na blogu – a pomoći će ti u izgradnji uspješnog privatnog i poslovnog života. Pretplati se na newsletter klikom ovdje.

Ako imaš kakvo pitanje u vezi stvaranja online biznisa – možeš mi se javiti na email kontakt@markozupanic.hr ili pitanje napiši ispod u komentare. Također, pogledaj stranicu Usluge – gdje svojim čitateljima nudim pomoć oko stvaranja kvalitetnog digitalnog biznisa.

Sada je red na tebi. Kreni u izgradnju kvalitetnog online biznisa – i ostvari ciljeve o kojima već neko vrijeme razmišljaš. Pravo vrijeme za pokrenuti online posao od kuće nije ni sutra, ni od ponedjeljka, ni od početka sljedećeg mjeseca – jer pravo vrijeme je sada. Kreneš li danas, sutra ćeš biti korak bliže cilju. Želim ti puno sreće u stvaranju online biznisa i ne zaboravi – navijam za tebe. Sretno.

 


 

Pretplati se sada na newsletter – potpuno besplatno!

Želiš primati ekskluzivne savjete uspješnih ljudi direktno u svoj email pretinac? Pretplati se sada potpuno besplatno – i uživaj u kvalitetnom sadržaju za tvoj uspjeh.


Related posts

Koje životne lekcije su nas naučili hrvatski nogometaši ulaskom u finale?!

Marko Županić

Koje sam greške napravio kod objavljivanja svoje prve knjige na Amazonu?

Marko Županić

Kako pokrenuti web shop i zašto je online prodaja važna za uspjeh biznisa?

Marko Županić

6 komentara

Mirko 9. travnja 2020. at 11:36

Pozdrav Marko… pročitao sam tekst i stvarno je fantstičan… nigdje nisi spomenuo koliko je vremena potrebno za izgraditi online posao… imaš li kakav savjet koliko vremena treba da bi online posao počeo zarađivati dovoljno novca?

Odgovor
Marko Županić 9. travnja 2020. at 12:54

Pozdrav Mirko 😉 Teško je definirati koliko je vremena potrebno za prvu zaradu online projekta – jer se projekti jako mogu razlikovati. Nije isto graditi web trgovinu, blog ili primjerice agencije digitalnog savjetovanja. Svaki online biznis je drugačiji i svatko će trebati različito vrijeme za ostvarivanje željenih ciljeva. Važno je ne odustati na putu do ciljeva jer samo tako možeš iste i ostvariti. Prilikom pokretanja online biznisa moraš dobro razmisliti kako ćeš projekt monetizirati – jer već od starta moraš znati kako će tvoj biznis zarađivati. Zbog toga je važno napraviti kvalitetan poslovni plan – jer time točno znaš gdje želiš ići i koje rezultate želiš ostvariti. Hvala na komentaru i nadam se da sam barem malo pomogao 🙂

Odgovor
Anica 8. travnja 2020. at 20:33

Razmišljam o pokretanju web stranice na kojoj bi pisala savjete o šivanju. Bavim se šivanjem već 20 godina i šivala sam razne zanimljive haljine i odijela. Mislite li da se to isplati pisati i ima li takav projekt šanse da zaradi nešto? Hvala

Odgovor
Marko Županić 9. travnja 2020. at 8:19

Kao što sam i spomenuo iznad u tekstu, svaka niša ima svoje kupce – i u svakom području tržišta se može zaraditi. Dakako, i šivanje je niša u kojoj ima potencijala za zaradu – samo je pitanje koliki je potencijal. Drugo važno pitanje jest – tko će biti ciljana grupa ljudi kojoj ćeš se obraćati. Primjerice, možeš savjete pisati za one koji tek kreću sa šivanjem ili za one koji su na profesionalnijoj razini – ali trebaju savjet kako nešto napraviti brže i bolje. Potencijala ima, no trebaš razmisliti u kojem smjeru želiš ići i kako ćeš projekt s vremenom monetizirati. Ne zaboravi – da bi projekt uspio bitno je uložiti imati strast do tematike te mudro razmišljanje kamo ide u budućnosti. Nadam se da sam pomogao barem malo 😉

Odgovor

Napiši komentar