Pokrenuti i pisati blog
PROJEKT – 1000 dana do uspjeha
Biti bloger danas je iznimno popularno i sve je više interesa među mladima za to ‘zanimanje’. Može se reći kako su mnogi blogeri danas zapravo online poduzetnici, koji uspješno sljubljuju svoj hobi i oglašivače koji traže mjesto na online sceni. Želim pokrenuti i pisati blog jer sam do sada upoznao mnoge uspješne blogere koji uživaju u svojim blogerskim avanturama i žive kvalitetan život, a sve zahvaljujući popularnosti svojeg bloga.
Što je blog?
Blog je ništa drugo nego osobna web stranica na kojoj pojedinac (bloger) piše o svojim iskustvima iz područja koja ga zanimaju. Popularnost blogova i blogera posljednjih nekoliko godina ponovno je u porastu i čini se kako će ovo zanimanje u budućnosti mnogima donositi ‘kruh na stol‘, ali i razne druge blagodati.
Blog je web mjesto na kojem možeš pisati o svojim životnim avanturama, dijeliti znanje iz nekog područja, voditi diskusije sa svojim sljedbenicima i čitateljima, ali i raditi razne druge stvari. Kako će blog izgledati i na koji će način funkcionirati, ovisi isključivo o željama osobe koja ga stvara. Pravila nema, jer svaka nova, kreativna i dobra ideja biva nagrađena. Zbog toga, može se reći kako je samo mašta ograničavajući faktor.
Da bi se uveo nekakav red na područje blogerske scene uvedene su različite kategorije blogera. U pravom planu su blogeri koji stvaraju sadržaj posvećen: putovanjima, kozmetici, kuhanju, životnom stilu, odjeći, fitnessu, itd. Uz glavne kategorije, sve češće u javnost dolaze i one manje zastupljene, jer upravo one omogućuju da se domogneš velikog broja pratitelja zbog toga što je konkurencija u manje eksponiranim nišama manja.
Pisanje bloga savršena je prilika za svakog pojedinca da prikaže svijetu što zna, obožava i koliko je kreativan u življenju svojeg života. Bez obzira da li želi dijeliti svoje emocije, svoje znanje ili nešto treće, bloger pisanjem bloga može pridobiti mnoštvo sljedbenika, ali i privući zaradu.
Kako žive blogeri?
Blogeri su dakle osobe koje stvaraju svoj blog. Zna se desiti ponekad da više osoba piše jedan blog, ali uglavnom jedan bloger piše jedan blog. Na taj način ima u potpunosti otvorena vrata i može sa svojim blogom raditi što god želi.
Kada pričamo o blogerima potrebno je spomenuti kako su to ljudi koji su strastveni prema nečemu i koji tu strast vrlo vješto prenose na svoj blog. U razgovoru s mnoštvom blogera saznao sam kako nema smisla pokrenuti i pisati blog, ako ne gajiš strast do teme o kojoj ćeš pisati. Samo ako si strastven prema tome o čemu želiš pisati, imaš šanse da postaneš popularan i uspješan bloger.
Većina blogera u Hrvatskoj nema veliki broj čitatelja (posjetitelja bloga) i zbog toga ne zarađuju novac. No, blogeri nerijetko dogovaraju suradnje s velikim brendovima i dobivaju besplatne proizvode za koje onda rade testiranja i recenzije. Samo oni najpopularniji blogeri mogu se pohvaliti zaradom dovoljno velikom da mogu od blogerskog rada i živjeti. Srećom, sve je više oglašivača koji su spremni investirati novac u blogere i zbog toga iz mjeseca u mjesec raste broj blogera koji putem bloga ostvaruju zaradu.
Iako se u medijima prezentira kako blogeri žive vrlo glamurozno, stalno putuju i samo fotkaju hranu, to ni približno nije tako. Blogeri s kojima sam imao prilike razgovarati (popis blogera pogledaj ovdje) naglasili su kako iza stvaranja objava na blogu stoje sati i sati rada. Ponekad je za stvaranja kvalitetnog sadržaja i fotografija potrebno izdvojiti i više dana, kako bi nastala kvalitetna objava koja može ići online. Dakle, nije sve samo uživanje, već iza bloga stoji puno rada i odricanja.
Kako pokrenuti i pisati blog?
Danas postoji mnoštvo različitih platformi na kojima je moguće u samo nekoliko minuta pokrenuti vlastiti blog. Problem s tim platformama jest što bloger jako ovisi o njima i kada te platforme odluče promijeniti pravila to će odmah utjecati i na rad blogera. Zbog toga preporučujem da se ostaviš svih tih platformi i odmah u početku investiraš novac u domenu i hosting te blog izgradiš pomoću WordPress sustava.
Više od 20 posto web stranica na svijetu izgrađeno je na WordPress sustavu i on je trenutno jedan od najsigurnijih i najboljih sustava za izgraditi web mjesto. Također, za krajnjeg korisnika je vrlo jednostavan jer liči na alate koje koristiš u svakodnevnom životu kada radiš na računalu. Tu je i bezbroj nadogradnji koje je moguće instalirati jednim klikom, a koje blogu daju neke sasvim nove dimenzije (mnoštvo mogućnosti).
Napisao sam jedan opširni članak o tome kako pokrenuti blog i savjetujem ti da ga pročitaš.
Nakon što pokreneš blog, slijedi onaj zanimljiviji i naporniji dio – redovito stvaranje kvalitetnog sadržaja. Iako možeš stvarati sadržaj na način na koji ti želiš i ograničavaju te samo tvoja mašta i inspiracija, ipak postoje neka pravila koji bi se bilo dobro pridržavati. Ako želiš da tvoj blog bude vidljiv na Google tražilici (kada netko pretražuje Google), onda moraš dio pažnje posvetiti SEO pravilima. Napisao sam jako dugačak i sveobuhvatan članak na temu kako funkcionira SEO optimizacija i na koji način stvoriti objavu na blogu prema SEO pravilima. Svakako pročitaj i kreni sa stvaranjem svojeg bloga.
Ako želiš pokrenuti i pisati blog, a ne znaš kako početi slobodno mi se javi na email. Rado ću ti pomoći u savladavanju tvojih prvih blogerskih koraka.
Koji su ciljevi projekta Pokrenuti i pisati blog?
Prije nego što se upustim u stvaranje bloga, važno je da definiram koje ciljeve želim postići pisanjem bloga. Tematika na kojoj će se bazirati moj blog biti će online poduzetništvo i osobni razvoj. Veliki životni projekt 1000 dana do uspjeha trebao bi biti okosnica cijelog bloga i kao takav trebao bi pokrivati sve ono što želim postići, ali i poruke koje želim prenijeti čitateljima bloga.
Danas je vrlo jednostavno kupiti sljedbenike na društvenim mrežama, ali i posjetitelje na blogu. Takvo što vodi ka lažnim statistikama i svi oni koji to rade prije ili kasnije u potpunosti će propasti kao blogeri. Zanimljivo, oglašivači koji žele surađivati s blogerima zbog tih lažnih followera i posjetitelja, sve su više fokusirani na to da bloger stvara jedinstven i kvalitetan sadržaj. Zbog toga, moji ciljevi će uglavnom biti vezani uz stvaranje kvalitetnog sadržaja, dok će posjetitelji i followeri biti u drugom planu.
Ovo su ključni ciljevi koje želim ostvariti putem bloga:
Stvarati kvalitetan sadržaj za blog
Kvalitetan sadržaj mamac je za privlačenje novih posjetitelja na blog. Tako je uvijek bilo i tako će uvijek biti. Zbog toga, iznimno ja bitno dovoljno pažnje posvetiti stvaranju sadržaja. Stvaranjem edukativnog i karakternog sadržaja, nastaje krasan temelj na kojem bloger može graditi vrlo zahvalnu i lojalnu publiku.
Nakon što je Facebook u potpunosti izmijenio svoje algoritme i tako naštetio brendovima i blogerima, sve je više onih koji izbjegavaju rad na Facebooku. Dio blogera seli se na Instagram, a dio sreću iskušava na nekim drugim društvenim mrežama.
Ono što se već godinama pokazuje kao sigurno ulaganje kod online biznisa jest investiranje u SEO. Optimizacija sadržaja za tražilice igra jako važnu ulogu u današnjem online svijetu i zbog toga ću se posebno posvetiti tom dijelu. Držati ću se načela SEO optimizacije i pisati ću dugačke i informativne članke koji bi se trebali brzo i dobro pozicionirati na Google tražilici.
Ekstra dugi članci na kojima ću raditi iziskuju puno vremena za pisanje. Vjerujem kako će se stvaranje takvih članaka odužiti na 2-3 ili čak i više dana. Cilj je da tjedno stvorim jedan takav dugačak i sveobuhvatan članak, s više od 3.000 riječi. Uz te članke raditi ću i neke kraće članke koji će biti vezani uz recenzije knjiga i proizvoda.
Tablica (broj članaka mjesečno)
Tjedan | Plan | Ostvareno |
---|---|---|
Početno: | 86,8 kg | |
Tjedan 1 | 85,0 kg | 84,8 kg |
Tjedan 2 | 83,5 kg | |
Tjedan 3 | 82,0 kg | |
Tjedan 4 | 81,0 kg | |
Tjedan 5 | 80,0 kg | |
Tjedan 6 | 79,0 kg | |
Tjedan 7 | 78,0 kg | |
Tjedan 8 | 77,0 kg | |
Tjedan 9 | 76,0 kg | |
Tjedan 10 | 75,0 kg | |
Finalno: |
Redovito objavljivati sadržaj na Instagram
Većina blogera koji tek kreću u blogerske vode smatra da je važno imati veliki broj followera, ako se putem bloga ili Instagrama želi zaraditi. To i nije tako daleko od istine i sasvim je logično da će profili s većim brojem sljedbenika lakše doći do zarade, ali i vrlo vjerojatno zaraditi više. No, ipak…
Pojavom mogućnosti kupnje lažnih pratitelja, marketinške kompanije odlučile su kako broj followera neće uzimati kao relevantni dokaz za ostvarivanje potencijalne suradnje. U posljednje vrijeme sve je veći fokus stavljen na to kakav zbilja utjecaj imaju ti influenceri. Odnosno, puno je više pažnje usmjereno na pregledavanje aktivnosti korisnika i sam sadržaj kojeg stvara bloger, odnosno influencer.
Smatram kako će osoba koja redovito objavljuje sadržaj na Instagramu znatno brže doći do klijenata i kako će i s malim brojem followera početi zarađivati novac. Tu tvrdnju potvrđuju i influenceri s kojima sam imao prilike razgovarati. Naime, kod izgradnje kvalitetnog Instagram profila najviše truda iziskuje upravo stvaranje kvalitetne fotografije i to brendovi sve više cijene.
Odlučio sam kako ću umjesto trčanja za većim brojem followera svoju pažnju usmjeriti na izgradnju kvalitetnog sadržaja na profilu. Kao cilj postavljena je teza da svaki drugi dan moram objaviti jednu fotografiju s prikladnim opisom. Također, s obzirom da popularnost Instagram Storyja raste, svaki dan moram objaviti barem jedan Story.
Tablica zorno prikazuje kako bi se trebao povećavati broj objava na mojem Instagram profilu.
Tablica (broj objava na Instagramu)
Dio | Plan | Početno | Tjedan 2 | Tjedan 4 | Tjedan 6 | Tjedan 8 | Finalno |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Vrat | - | 41.5 cm | |||||
Ramena | + | 111.5 cm | |||||
Prsa | + | 100.5 cm | |||||
Nadlaktica | + | 28.5 cm | |||||
Podlaktica | + | 27.5 cm | |||||
Trbuh (gore) | - | 89.5 cm | |||||
Trbuh (dolje) | - | 94.0 cm | |||||
Guza | - | 102.0 cm | |||||
Bedro (gore) | - | 66.0 cm | |||||
Bedro (dolje) | - | 46.5 cm | |||||
Potkoljenica | + | 41.5 cm |
Povećati broj posjetitelja na blogu
Najteži zadatak kod izgradnje bloga je dovesti posjetitelje na blog. Možeš izgraditi najljepšu trgovinu na svijetu, opremiti je s najboljim proizvodima, no ako nemaš kupaca – sve je uzalud. Isto je i s blogom, ako na njega ne dolaze posjetitelji, blog sam po sebi nema neku veliku svrhu.
Bez obzira da li želiš zaraditi ili ne putem bloga, bitno je da na blog dolaze posjetitelji koji konzumiraju sadržaj koji stvaraš. Mnogi svježi blogeri smatraju kako je najveći korak u blogerskoj karijeri pokrenuti blog i napraviti da privlačnim s dizajnerske strane. Sve to zapravo nema previše važnosti, ako sadržaj koji stvaraš na blogu nije relevantan i ne privlači posjetitelje.
Svaki bloger želi na svoj blog dovesti što više posjetitelja. No, tu se pojavljuju mnogobrojne prepreke, koje često rezultiraju odustajanjem od blogiranja. Naime, neki ljudi nisu strpljivi i ne shvaćaju kako je za izgradnju velikog broja pratitelja i posjetitelja potrebno proći neko vremensko razdoblje. Uspješni blogeri kažu kako prava blogerska avantura započinje tek nakon godinu dana, a ponekad čak i više.
Kod projekta Izgraditi kvalitetan hrvatski portal jasno sam definirao kako će posjeta dolaziti s web tražilica i koliko bi po mojoj procjeni svaki novi članak trebao donositi posjete. No, za razliku od portala, kod bloga su stvari malo drugačije.
S obzirom na to da sam se odlučio kako ću pisati blog na principu ekstra dugih članaka (popularnih ključnih fraza), takvi će članci trebati više vremena za rangiranje. No, jednom kada počnu rangirati na web tražilicama trebali bi donositi puno više posjete na blog, od članaka koji su optimizirani za slabe ključne riječi (fraze).
Nisam još spomenuo, ovaj blog graditi ću na dvije različite domene. Jedna će domena sadržavati hrvatsku inačicu bloga, dok će se na drugoj nalaziti engleska verzija. Primarno, moj je fokus stavljen na hrvatsku verziju, dok će engleska verzija samo pratiti sadržaj s domaće verzije.
Postavio sam dosta ambiciozan plan. Želim da u početku broj posjeta raste tempom od 100 ljudi dnevno svaki mjesec, a kasnije da se to poveća za još 200 ljudi dnevno svaki sljedeći mjesec. To je poprilično brz rast, s obzirom da je primarni izvor posjete Google. Kako bi zadovoljio svoja očekivanja, članke ću objavljivati i na LinkedIn profilu, kao i na svim drugim društvenim mrežama gdje sam prisutan.
Tablica pokazuje detaljni plan kako bi trebao rasti broj posjeta na blogu. Uvjeren sam kako će u početku jako teško biti zadovoljiti postavljene granice, ali kasnije bi se stvari trebale posložiti i sjesti na svoje mjesto.
Tablica (broj posjete dnevno)
Dan 1 (PON) | Vrijeme | Naziv | Količina | Kalorije | Savjet |
---|---|---|---|---|---|
Doručak | 10.00 h | Tuna u konzervi na ulju | jedna mala konzerva (80 g) | + 200 kcal | Iscijediti ulje prije konzumacije |
Mlijeko | jedna šalica mlijeka (2 dcl) | + 150 kcal | |||
Međuobrok | - | - | - | - | - |
Ručak | 15.00 h | Grah s lukom i malo bučinog ulja | jedan tanjur | + 500 kcal | Jesti polako da osjetiš sitost |
Mlijeko | jedna šalica mlijeka | + 150 kcal | |||
Međuobrok | 17.00 h | Jabuka | jedna mala | + 100 kcal | Narezati na kriške |
Večera | 19.30 h | Juha (s zelenilom i ječmom) | 0,4 litra | + 300 kcal | - |
Trening 1 | - | - | - | - | - |
Trening 2 | - | - | - | - | - |
Koje sam ciljeve ostvario do sada?
Kako se blog razvija tako ostvarujem sve više ciljeva koje sam zacrtao na početku. Ispod je popis svih ciljeva koji su do sada postignuti i koji čine da ovaj projekt ide u pozitivnom smjeru:
Pokrenut je blog i sređene su rubrike
Završio sam prvu fazu projketa – otvaranje bloga. Uspješno sam instalirao WordPress, podesio temu, definirao rubrike. Iako je još mnogo posla pred razvojem bloga, ovo je svakako jedan od najvažnijih koraka. Važno je početi.