Ljudi kupuju jer žele jednostavno rješenje svojeg problema. Ovo je najvažnija rečenica koju ćeš čuti u svijetu prodaje. Nije bitan dizajn, oblik, funkcionalnosti, boja – već rješenje problema kupca. Dakako, sve navedeno može pripomoći popularnosti tvojeg proizvoda ili usluge.
Kupci žele – rješenje. Žele sa što manje uloženog truda, vremena i novca – riješiti svoj problem.
Kupac koji nešto želi kupiti treba zadovoljiti 3 važna parametra: (1) mora biti svjestan svojeg problema, (2) mora željeti riješiti svoj problem i (3) mora imati novaca za rješavanje svojeg problema.
Mojim mladim poduzetnicima koje educiram i mentoriram uvijek je zanimljiv odgovor na pitanje: Zašto kupac kupuje svrdlo za bušilicu?
Većina ljudi na to će pitanje odgovoriti: Kupac želi izbušiti rupu pa mu treba svrdlo.
No, treba li mu uistinu rupa? Rupa sama po sebi ne donosi ništa značajno kupcu. Ono što kupac želi i treba jest riješiti problem dekoracije zida. Samim time, treba mu slika za zid, a da bi objesio tu sliku treba mu kukica (vijak) na koju će objesiti tu sliku. E za tu kukicu kupac treba rupu – odnosno svrdlo za bušilicu.
U procesu prodaje važno je razumjeti koje probleme uopće ima kupac i kako ih želi riješiti. I sav proces prodaje svodi se na to – rješavanje problema kupca.
Ako imaš problema s prodajom u svojem biznisu i ne znaš koje konkretne probleme ima tvoj kupac – vrijeme je da pročitaš ovaj Premium članak do kraja. Ispod ti otkrivam nekoliko vrlo zanimljivih i korisnih činjenica o prodaji, odnosno taktika o rješavanju problema kupaca: