Marko Županić
Kako pokrenuti vlastiti biznis - Inga Lalić Recenzija knjige blog marko zupanic biznis uspjeh savjeti knjiga poslovni svijet
Knjige koje čitam

Kako pokrenuti vlastiti biznis – Inga Lalić (Recenzija knjige)

Zanima te kako pokrenuti vlastiti biznis? Kako pripremiti sebe za poduzetničke avanture? Koja je tajna uspješnih poduzetnika i kako ostvaruju svoje ciljeve? Kako pravilno postaviti ciljeve i na koji način osigurati sebi financijsku slobodu?

Ovih sam dana u rukama imao fantastičnu knjigu Kako pokrenuti vlastiti biznis, domaće autorice Inge Lalić. Radi se o fantastičnoj knjizi koja na krajnje jednostavan i smislen način progovara o tome kako ostvariti svoje poduzetničke ambicije. Knjiga obiluje fantastičnim savjetima koji mogu pomoći u poduzetničkom, ali i u privatnom životu.

Knjiga je podijeljena na 12. poglavlja, od kojih je ono posljednje uglavnom posvećeno tehničkim detaljima pokretanja vlastitog biznisa. No, sva ostala poglavlja su jako inspirativna, prepuna fantastičnih savjeta i ideja. Moram priznati kako sam još jednom ostao iznenađen kvalitetom knjige koja je nastala od strane domaćeg autora. Do sada nisam čitao puno domaćih knjiga, no čini se kako sam štošta propustio.

 

Tko može pokrenuti vlastiti biznis?

Ako se pitaš da li imaš dovoljno sposobnosti da pokreneš vlastiti biznis, u prvom poglavlju autorica će ti otkriti koje kvalitete moraš imati da pokreneš biznis. Prvo poglavlje progovara o tome koje su najvažnije stvari koje se dobivaju pokretanjem vlastitog biznisa i kako se na njih pripremiti.

Dio koji me se posebno dojmio je onaj u kojem piše od razlici između pretpostavke i činjenice. Naime, danas se često događa da ljudi unaprijed nešto pretpostavljaju, bez da istraže konkretne činjenice. Zbog toga često zalutaju na krive puteve vođeni neutemeljenim pretpostavkama, iako je stvarnost često puno sadržajnija i bolja nego što mislimo.

 

Zašto želiš vlastiti biznis?

Većina ljudi u glavi traži odgovor na pitanje kako pokrenuti biznis, a bez da su prije toga temeljito odgovorili na pitanje zašto pokrenuti biznis. Činjenica je da pokretanje biznisa nije za svakoga i da će dio ljudi biti nezadovoljan kada krene u poduzetničku avanturu.

Jako je važno zapitati se zašto želiš pokrenuti vlastiti biznis i koje ti to benefite donosi u život. Tako dugo dok ne nađeš kvalitetne odgovore na pitanje zašto, nema smisla odgovarati na pitanje kako. Moraš osvijestiti svoje prijašnje uspjehe i na temelju toga donositi odluke o pokretanju poslovne karijere.

 

Kako neuspjeh utječe na uspjeh?

Pametni ljudi znaju kako neuspjeh ne postoji. Neuspjeh je zapravo kvalitetna lekcija za svaki daljni pothvat. Dakle, nemoj trošiti vrijeme žaleći za neuspjesima, već istraži što je to bilo krivo na putu do neuspjeha i pronađi način kako da to popraviš.

Svi poduzetnici doživjeli su neuspjehe. Neki više, neki manje. No, poduzetništvo bez neuspjeha jako je rijeka pojava. Svaki neuspjeh vodi te bliže ka uspjehu i to je ono važno što moraš zapamtiti.

 

Donosi li novac financijsku slobodu?

Financijska sloboda je termin koji se često spominje u javnosti. Ideja je osigurati dovoljno novca da možeš lagodno koračati kroz život, uživajući maksimalno u životu. Često ljudi financijsku slobodu vezuju uz imanje puno novca, no da li je to zbilja kvalitetno uporište?

Financijska sloboda postiže se kvalitetnim upravljanjem novcem. Netko može zarađivati milijune, ali će brzo biti siromašan. Dok drugi može zarađivati nekoliko stotina puta manje, ali će živjeti vrlo kvalitetan i uspješan život. Pitanje je, kako to novac utječe na financijsku slobodu i treba li biznis počivati na žudnji za novcem?

 

Kako kvalitetno postaviti ciljeve?

Iako je poglavlje posvećeno postavljanju ciljeva dosta kratko, moram priznati kako je itekako sadržajno. Autorica je u ovom poglavlju nabrojala i objasnila nekoliko taktika putem kojih je moguće kvalitetno postaviti svoje ciljeve.

Ljudi često izbjegavaju postavljanje ciljeva, a činjenica je da su oni koji postavljaju ciljeve znatno uspješniji u životu i biznisu. Ako želiš promijeniti svoj život na bolje i ako razmišljaš da pokreneš vlastiti biznis, onda je postavljenje ciljeva jedan od osnovnih koraka. Uzmi knjigu u ruke i saznaj kako pravilno postaviti ciljeve.

 

Kako fleksibilnost pomaže u stvaranju biznisa?

Svijet oko nas neprestano se mijenja i važno je prilagoditi se što prije tim promjenama. Oni koji odgađaju promjene, najčešće gube korak u poslovnom svijetu, ali i životu. Biti fleksibilan jedna je od najvažnijih stvari koje mora prakticirati poduzetnik.

Puno je bolje biti pokretač promjene, nego čekati da te promjena ‘obori‘. Ako se želiš što brže i kvalitetnije pripremiti na promjene, bilo bi korisno povezati se s ljudima koji imaju više iskustva. Takvi ljudi, nazovimo ih mentori, mogu uvelike pomoći bržem i kvalitetnijem rastu tvojeg biznisa.

 

Kojih deset osobina mora imati uspješan poduzetnik?

Vrlo zanimljivo poglavlje u kojem autorica nabraja deset odlika uspješnog poduzetnika. Iako je svaka osobina koja je nabrojena važna, da ne bi otkrio previše izdvojiti ću samo dvije – slušanje i spremnost na učenje.

Sve što u biznisu radimo mora doći do krajnjih korisnika. Bez krajnjih korisnika (kupaca), sav naš trud je uzaludan. Ako želimo više kupaca i bolje poslovanje, važno je osluškivati što to kupci žele. A da bi zadovoljili želje kupaca, moramo konstantno rasti i napredovati. Cjeloživotno učenje nije prožvakana fraza, nego je temelj kvalitetnog biznisa i poduzetnika.

 

Zašto je važno govoriti ‘da’ i ‘ne’?

Mnoge odluke u životu donosimo automatizirano. Ne želimo stvarati probleme tamo gdje ih ne trebamo pa nerijetko pristajemo na svakakve sulude stvari, iako u njima nemamo ni malo interesa. Pristaješ li često na sulude ideje rodbine, prijatelja i poznanika?

Ako želiš uspjeh u životu, moraš se naučiti govoriti ‘ne’. Moraš znati kada prihvatiti priliku, a kada odlučno i svjesno reći ‘ne’. Izgovoriti ‘ne’, puno je teže nego reći ‘da’ u nekim situacijama. Ipak, za stizanje do uspjeha moraš se naučiti prepoznavati dobre prilike i prihvaćati ih.

 

Zašto je prodaja temelj svakog biznisa?

Svaki biznis na svijetu usmjeren je na povećanje prodaje. Naime, prodaja je srž svakog poslovanja i sve što u životu radimo prije ili kasnije će završiti u prodaji. Ljudi stvaraju i prodaju, da bi ljudi kupovali. I tako stalno u krug.

Uspješan poduzetnik mora naučiti kako biti super prodavač. Mora naučiti prodajne vještine i način kako komunicirati s klijentima. Bez kvalitetnih prodajnih vještina, sve drugo pada u vodu. Ako želiš kvalitetan biznis, nauči se biti dobar prodavač (ili zaposli takvog).

 

Kako pronaći klijente?

Mnogi se slažu kako je najlošija taktika u pronalasku klijenata – ciljati na sve. Moraš osvijestiti kako većina ljudi nije nimalo zainteresirana za ono što nudiš i takvim ljudima nema smisla nuditi proizvode ili usluge. Moraš pronaći idealnog kupca i njemu se posvetiti u potpunosti.

Važno je prilikom traženja klijenata paziti na to da budeš zadovoljan klijentima koje imaš, no isto tako da ne gubiš previše vremena na klijente koji ne donose puno profita. Autorica piše o vrlo popularnom Paretovom zakonu, koji objašnjava na koga i u kojoj mjeri se trebaš fokusirati.

 

Kako uspješno voditi vlastiti biznis?

Predzadnje poglavlje u knjizi namijenjeno je svima koji namjeravaju zaposliti radnike. Poglavlje progovara o tome kako postati uspješan vođa i koje su odlike kvalitetnog šefa. Vođenje tima može se naučiti, a u poglavlju je otkriveno nekoliko tajni.

Uspješan vođa mora puno paženje posvetiti izgradnji kvalitetnog tima. Tim koji nema kvalitetu odvest će biznis u propast i zbog toga je važno odabrati prave ljude koji će ispuniti svoju svrhu. Kada je tim oformljen na kvalitetan način, vođenje takvog tima nije neki veliki problem.

 

Tko je Inga Lalić?

Inga Lalić je domaća autorica i konzultantica koja pomaže ljudima u ostvarivanju njihovih snova. U svojoj dosadašnjoj poslovnoj karijeri imala je prilike surađivati s tisućama raznovrsnih ljudi, kojima je pomogla u ostvarivanju životnih ciljeva.

Putem svojih edukacija i savjetovanja nastoji ljudima, posebice poduzetnicima, olakšati put i omogućiti im da postignu svoj puni potencijal. Nastoji poticanjem pozitivnih čimbenika utjecati na to da ljudi postanu učinkovitiji i da ostvaruju bolje poslovne, ali i privatne rezultate. Autorica je mnogih kolumni na renomiranim poduzetničkim portalima, a njezini tekstovi uvijek inspiriraju ljude na pozitivne promjene u životu.

 

Zaključak

Knjiga Kako pokrenuti vlastiti biznis sjajno je domaće štivo koje preporučam pročitati svima koji se žele okušati u pokretanju biznisa. Knjiga na vrlo detaljan i jednostavan način objašnjava kako postati poduzetnik i gdje stoje zamke poduzetništva.

Autorica u knjizi navodi puno sjajnih savjeta i taktika koje mogu ubrzati rast biznisa. Kroz iskustvene primjere iz prakse nastoji ljudima dočarati kako je to proći kroz poduzetničke prepreke i ostvariti uspjeh. Sve u svemu, knjiga Kako pokrenuti vlastiti biznis nosi puno fantastičnih poruka i svakako je moraš pročitati.

Related posts

Pazi kojeg vuka hraniš – Kenan Crnkić (Recenzija knjige)

Marko Županić

Tko je maknuo moj sir – Spencer Johnson (Recenzija knjige)

Marko Županić

Pinterest Marketing Made (Stupidly) Easy – Michael Clarke (RECENZIJA KNJIGE)

Marko Županić

Napiši komentar

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Prihvati Read More