fbpx
Marko Županić

Izgraditi osobni brend – kako brendiranje stvara nove poslovne prilike

Marko Županić

Izgraditi osobni brend

PROJEKT – 1000 dana do uspjeha

U modernom poslovnom svijetu svaki je pojedinac brend i svatko pokušava sebe ‘prodati’ na najbolji mogući način. Osobno brendiranje može uvelike utjecati na uspjeh pojedinca i zbog toga je iznimno važno uložiti vrijeme i trud u kreiranje sebe kao brenda. Mnogima je stvaranje osobnog brenda pomalo čudno jer moraju promovirati sebe, ali u konačnici dovodi do novih super poslovnih prilika.

Što je osobni brend?

Osobni brend je zapravo prikaz svih kvaliteta i prednosti koje neki pojedinac može prikazati svijetu. Dakle, ideja je na što bolji i svrsishodniji način prikazati pojedinca ostalim ljudima, posebice u poslovnom sektoru. Pojam osobnog brenda još uvijek se nije u potpunosti ‘uvukao’ u poimanje našeg društva pa je ponekad ljudima teško razumjeti kako od sebe stvoriti brend.

Pojedinac koji stvara osobni brend mora se usredotočiti na nekoliko bitnih stvari: treba izgraditi svoj identitet, treba biti prisutan na digitalnim kanalima, treba stvarati sadržaj koji će koristiti drugima i treba živjeti u skladu s onime što promovira kroz svoj osobni brend. Kada su sva ta, ali i mnoga druga područja pokrivena, tek tada možemo reći kako pojedinac razvija svoj osobni brend.

Osobni brend kao takav zaslužan je za kvalitetnije plasiranje pojedinca u poslovni svijet. Otvara mnoge nove prilike i stvara jedno povjerenje prema pojedincu. Također, na javan način prikazuje koje su to pogodnosti koje neki pojedinac može donijeti nekoj tvrtki ili poslovnom partneru. U konačnici, osobni brend je sve ono što karakterizira pojedinca, a ne bojimo se iznijeti javno pred druge ljude.

Zašto je pametno graditi osobni brend?

U svijetu freelancera i malih poduzetnika, pobjeđuju oni koji su spremni pokazati tržištu što znaju i koliko vrijede. Dakle, svi oni koji se drže ‘po strani‘ i koji ne prezentiraju aktivno svoje mogućnosti i sposobnosti, ostati će u podređenom položaju. Da bi se takvo što promijenilo važno je početi graditi osobni brend i njegovati ga u skladu sa željama i mogućnostima.

Ako još nemaš svoj brend, sada je krajnje vrijeme da kreneš u misiju izgradnje brenda. Iako sam i ja sam dosta slab po pitanju self-brendinga, već se neko vrijeme uspješno pojavljujem na nekim strateški važnim mjestima. Projekt Izgraditi osobni brend za cilj ima stvoriti mene kao vlastiti brend, odnosno predstaviti moje aktivnosti široj masi ljudi.

Putem vlastitog brenda želim predstavljati svoje aktivnosti u online svijetu, želim širiti pozitivnu energiju, poticati mlade da se okušaju u poduzetništvu i freelancingu, ali i da zajedno stvaramo jednu pozitivniju i aktivniju online zajednicu. Osobni brend trebao bi mi između ostalog poslužiti i kao odskočna daska u poslovnom svijetu te bi putem njega trebao pridobiti neke nove klijente.

Želim stvoriti svoj brend zahvaljujući kojemu će me relevantni ljudi prepoznati, na temelju kojeg će znati tko sam i što radim, što mogu očekivati od mene i kakav pristup imam bilo životnim bilo poslovnim aktivnostima. Ako i ti želiš izgraditi takvo što slobodno mi se javi da ti pomognem ili nastavi čitati ovaj projekt jer ti donosi puno zanimljivih informacija.

Kako stvoriti kvalitetan osobni brend?

U razgovoru s nekoliko stručnjaka iz područja osobnog brendiranja shvatio sam kako je za izgradnju vlastitog brenda potrebno vrijeme i kvalitetan rad. Budući da svi mi želimo što prije vidjeti rezultate, važno je uložiti što više napora u stvari koje zaista doprinose razvoju osobnog brenda. U nastavku teksta sam pobrojao nekoliko ideja kako se kvalitetno i brzo brendirati.

Digitalni svijet danas svakom pojedincu omogućava da na brz i krajnje jednostavan način dopre do stotine tisuća ljudi diljem svijeta. Primjerice, na Facebooku je ukupno aktivno oko 2 milijarde ljudi širom svijeta, dok je u Hrvatskoj ta brojka blizu 2 milijuna korisnika. Dakle, gotovo polovica Hrvata aktivna je na najpopularnijoj društvenoj mreži. Treba još uzeti u obzir kako uz Facebook, imamo na desetke tisuća korisnika i na drugim mrežama kao što su Instagram, Snapchat, Twitter, itd.

Digitalni kanali savršen su način za brzu izgradnju osobnog brenda. Uz malo truda i uloženog vremena, eventualno i novaca, moguće je svojom porukom doprijeti do stotina tisuća ljudi (pričam o Hrvatskoj). Upravo je fokus modernog self-brandinga usmjeren na izgradnju kvalitetnih digitalnih kanala. Pri tome, mnogi savjetuju kako je najpametnije izgraditi vlastitu web stranicu, jer je ona jedini vlastiti kanal od svih navedenih (ne možeš utjecati na algoritme Facebooka i Instagrama). Ako ti treba pomoć oko izgradnje web stranice slobodno mi se javi ovdje.

Web stranica sama po sebi nema smisla, ako na njoj redovito ne stvaraš kvalitetan i edukativan sadržaj. Važno je ljudima pokazati svoja znanja, a to je najbolje napraviti na način da ih educiraš u području u kojem briljiraš. Stvaranjem kvalitetnog i zanimljivog sadržaja privući ćeš pažnju na sebe, a to će ti uvelike pomoći kod izgradnje osobnog brenda.

Važna je i prisutnost na društvenim mrežama, jer ipak su one danas središte zbivanja. Ako pričamo o poslovnim prilikama, onda ti svakako preporučujem da se aktiviraš na LinkedIn-u koji možda i nije toliko često u medijskim natpisima, ali je itekako popularna mreža. LinkedIn je mjesto gdje se susreću poslodavci i klijenti, mjesto gdje se dogovaraju suradnje i sklapaju poslovi.

Dakako nije loše biti prisutan i na nekoj drugoj društvenoj platformi. Prije svega, Facebook je još uvijek najpopularnija društvena mreža i kao takva pogona je za promoviranje svojeg osobnog brenda. Trenutno jako dobro kotira i Instagram, koji je svojim inovativnim pristupom mnogim pojedincima omogućio da od sebe stvore brend i počnu zarađivati. Ako se želiš približiti mlađoj populaciji pametno je stvoriti profil na Snapchatu, a ako želiš obuhvatiti mudriju publiku preporučam Twitter.

Uza sve digitalne kanale, za izgraditi osobni brend važno je biti prisutan i u stvarnom svijetu. Zanimljivo, upravo je to područje u kojem sam dosta slab i koje želim popraviti u budućnosti. Ideja je da odlazim na više konferencija i događaja koji su mi zanimljivi i koji su unutar mojeg područja interesa. Paralelno tome, u nekoj doglednoj budućnosti želim i ja sam biti dio konferencija i događaja, ali ovog puta kao predavač na pozornici.

Koji su ciljevi projekta Izgraditi osobni brend?

Iako je ideja da svaki projekt ima što manje ciljeva, odnosno da su ciljevi strogo fokusirani na rezultate, kod osobnog brendiranja to ne može biti slučaj. Naime, kvalitetan osobni brending znači djelovanje na više različitih strana i stoga postoji i više ciljeva na koje se potrebno fokusirati. Kao što sam već i prije rekao, potrebno je graditi svoju web stranicu, biti aktivan na društvenim mrežama, ali i pronalaziti svoje mjesto na konferencijama i stranicama časopisa. Tek kada se sva ta područja objedine, može se govoriti o kvalitetnom brendiranju.

Kako bi što prije izgradio osobni brend, odlučio sam napraviti nekoliko ciljeva koje ću slijediti. U nastavku slijedi popis ciljeva koje ću nastojati ostvariti:

Pisati članke za poznate portale i časopise

Iako na internetu postoji hrpetina različitih portala, većina korisnika konzumira ipak one najpopularnije i one koji su se pozicionirali u nekom stručnom području. Kako bi izgradio kvalitetni brend moram se početi pojavljivati u nekim popularnim medijima. Putem tih medija mogu izgraditi ime koje će biti prepoznatljivo i koje će ljudi povezivati s nekom određenom tematikom.

Dospjeti u neki popularni medij je iznimno teško, a postoje dva koliko-toliko sigurna puta do kvalitetnih medija: napraviti nešto iznimno vrijedno ili napraviti nešto skandalozno. S obzirom da nisam tip osobe koja voli skandale, meni preostaje da stvaram kvalitetan i edukativan sadržaj koji će biti iznimno koristan i koji će mediji rado objaviti.

Kako bi dospio do velikih medija, moram prvo započeti s manjima. Tim manjima poslati ću zahtjeve za pisanje kolumni i tako ću nadam se ‘upecati’ neku kvalitetnu suradnju. Jednom kada budem prisutan na nekoliko manjih medija, vjerujem da mi neće biti problem probiti se do onih većih i značajnijih. Nadam se kako će u nekoj skoroj budućnosti i mediji sami tražiti moje mišljenje i ideje, bez da ja njih prethodno kontaktiram.

U cijelom tom procesu ne vrijedi pretjerati, jer time opterećujem kako sebe, tako i kvalitetu sadržaja koji ću stvarati. Dakle, treba u cijeli proces stvaranja kolumni ući pametno i lagano – od sitnih do velikih medija.

Mislim da je ok da si za početak zadam zadatak da barem jednom tjedno neki moj članak završi na nekom portalu ili u časopisu. Kasnije mogu taj broj i povećati, ako bude vremena i potrebe za time. Dakle, plan je da mjesečno stvaram 4 nova članka koji će završiti na jednom od medija (bilo malom, bilo velikom). Krajnji cilj ovog projekta je završiti u velikim medijima s masovnim čitateljima (npr. 24 sata, index) ili na kvalitetnim stručnim medijima (npr. Lider, Poslovni dnevnik).

U tablici je prikazan plan stvaranja članaka za časopise i portale.

 

Tablica (broj objavljenih članaka)

[table “41” not found /]

Graditi LinkedIn profil

LinkedIn je društvena mreža koja je namijenjena poduzetnicima  i ljudima koji žele razvijati svoje poslovanje i znanja. Uz to što nudi jednostavno povezivanje s uspješnim ljudima, LinkedIn može biti tvoj super partner u promociji i gradnji osobnog brenda. Možeš objavljivati fotografije, linkove, komentirati, pisati, stvarati sadržaj bilo koje vrste. No, stvaranju sadržaja pristupaj pažljivo jer možda te negdje promatra tvoj budući klijent ili šef.

Popularnost LinkedIn-a počela je rast krajem 2017. godine, a za sada se taj trenda nastavlja. Jedan od glavnih razloga zašto je LinkedIn sve popularniji jest činjenica da se algoritmi ne petljaju puno u poredak sadržaja koji se objavljuje. I dok Facebook i najpopularnije društvene mreže redovito smanjuju prirodni doseg objava, kod LinkedIn-a se to ne dešava. Dakle, ono što objaviš na LinkedIn-u vidljivo je svim ljudima i to po rasporedu kojeg sami odaberu (po vremenu objave ili po popularnosti).

Moj je cilj izgraditi moćan LinkedIn profil koji će mi služiti kao platforma na kojoj ću moći graditi osobni brend. Želim prikupiti što više sljedbenika i povezati se sa što više uspješnih ljudi, jer tako otvaram mnoga nova vrata ka uspjehu. Uz povećanje broja pratitelja, fokusirati ću se i na redovito stvaranje kvalitetnog sadržaja koji će pomagati drugima.

Što se tiče izgradnje LinkedIn profila, ideja je da svakog dana dobijem 10 novih sljedbenika. Zanimljivo je kako mi svakog dana stiže nekoliko zahtjeva za povezivanje, a onaj ostatak do 10 ljudi dnevno ću nadoknaditi na način da ja pošaljem nekoliko zahtjeva za povezivanje (ljudima koji će mi biti zanimljivi).

U tablici se nalazi prikaz kako bi trebao rasti broj ljudi s kojima ću biti povezan na LinkedIn-u.

Tablica (broj prijatelja na LinkedIn-u)

[table “39” not found /]

Odlaziti na konferencije i predavanja

Konferencije i predavanja važan su segment izgradnje osobnog brenda. Naime, takva događanja nude mogućnost networkinga, odnosno povezivanja s drugim ljudima. Budući da su na takvim događanjima prisutni mnogi uspješni pojedinci, otvara ti se velika prilika da se s njima upoznaš i da razmijenite iskustva.

Izreka kaže ‘s kime se družiš takav si i sam‘. Konkretno, možemo reći kako je svaki pojedinac presjek 5 osoba s kojima provodi najviše vremena. Činjenica je jasna – što više vremena provodiš s uspješnim ljudima to ćeš i ti postajati uspješnija osoba.

Iako sam imao prilike razgovarati s mnogim uspješnim poduzetnicima, blogerima i raznim drugim stručnjacima, uglavnom se komunikacija svodila na moderne kanale (internet ili telefon). Rijetko kada imao sam prilike uživo upoznati uspješne ljude, no sada je vrijeme da se to promijeni.

Želim povećati broj konferencija i seminara na kojima ću biti prisutan. Smatram da time mogu stvoriti razne nove prilike i upoznati fantastične ljude pune inspiracije.

Koji su konkretni planovi, najbolje pokazuje tablica.

Tablica (broj događaja za posjetiti)

[table “40” not found /]

Postati predavač na konferencijama i predavanjima

Jedan od kvalitetnijih načina kako steći povjerenje i reputaciju kod drugih ljudi jest sasvim sigurno biti predavač na nekim događajima. Učiti druge znači posjedovati dovoljno znanja da možeš svoju poruku i svoju ideju prenijeti na druge. To se ne događa preko noći i uglavnom spada u kasniju fazu razvoja osobnog brenda.

Uvjeren sam kako je put do ovog cilja dugačak, ali je zasigurno ostvariv. Želim se u nekom periodu od godine dana okušati u tako nečemu i nadam se da će mi se takva prilika pružiti. Kako ne vjerujem da prilike padaju s neba, jasno je kako ću morati odraditi dobar dio posla da bi stigao do te faze.

Svi prethodno navedeni ciljevi osobnog brendiranja, trebali bi u konačnici dovesti do toga da budem relevantna osoba za područje u kojem obitavam. To znači, da bi u tom periodu mogao sakupiti dovoljno znanja, iskustva i reputacije da bi se pojavio na nekom predavanju. Dakako, ovog puta u ulozi predavača, kao što sam i spomenuo.

Kažu kako su dugoročni ciljevi zapravo najvažniji ciljevi, jer ti daju predodžbu kako će tvoj život izgledati u budućnosti. Zbog toga sam napravio tabelu u kojoj je navedeno kada očekujem prvo takvo predavanje (ali i sva ostala) na kojem ću imati prilike iznijeti svoje ideje.

 

Tablica (broj održanih predavanja)

[table “42” not found /]

Ostali ciljevi za kvalitetno brendiranje

Iznad sam nabrojao one osnovne ciljeve na koje ću trošiti najviše vremena. U nastavku slijede tri cilja na koja ću se također fokusirati, ali su već obuhvaćena drugim projektima unutar mega projekta 1000 dana do uspjeha.

Stvarati kvalitetan sadržaj na blogu

 

Za osobno brendiranje jako je važno stvarati kvalitetan i edukativan sadržaj. U tu će svrhu poslužiti ovaj blog, na kojem ćeš moći pronaći super sadržaj koji će biti vezan uz podučje u kojem obitavam. No, razvoj bloga je dio porjketa Pokrenuti blog pa više o tome možeš pročitati ovdje.

Razvijati Facebook grupu za poduzetnike i blogere

 

Gradnju osobnog brenda putem Facebooka ostvariti ću kroz izgradnju kvalitetne Facebook grupe namijenjene blogerima, freelancerima i poduzetnicima. Budući da je razvoj te grupe u nadležnosti projekta Pokrenuti vlastiti obrt, više o napretku grupe možeš pročitati ovdje.

Povezivati se s uspješnim poduzetnicima

 

Povezivanje s uspješnim ljudima jedan je od glavnih saveznika pojedinca na putu ka uspjehu. Podaci kažu kako si ti presjek 5 osoba s kojima provodiš najviše vremena. Ako želiš uspjeh, moraš se družiti s uspješnima. Upoznao sam mnoge uspješne ljude, a cijeli popis možeš pogledati ovdje.

Kako napreduje projekt Izgraditi osobni brend?

Projekt osobnog brendiranja jedan je od najznačajnijih u velikom projketu 1000 dana do uspjeha. Zbog toga je iznimno važno da ostvarujem dobre rezultate u području osobnog brendiranja. Ispod su navedeni svi rezultati na koje sam ponosan, a dio su projekta Izgraditi osobni brend:

ožujak 2018.

Dvije nove kolumne na temu osobnog razvoja

I ovaj mjesec nastavljam suradnju s portalom Amazonke i ponovno pišem dvije nove kolumne. Ovog puta tematika je osobni razvoj, odnosno kako ostvariti zacrtane ciljeve u životu. Naslov kolumni glasi: Ako želiš rezultate, eliminiraj odustajanje… i Zašto se skrivaš? Pokaži svoj puni potencijal!

ožujak 2018.

Kolumna za ženski časopis Ljepota&Zdravlje

Na upit jedne od urednica časopisa, dobio sam priliku sudjelovati u pisanju kolumne za popularni ženski časopis. Ono što je posebno zanimljivo – bio sam jedini muški autor u tom časopisu. Pisao sam o tematici koja je malo van onog o čemu stalno pišem: Tko treba platiti na prvom dejtu?

veljača 2018.

Dvije biznis kolumne za portal Amazonke

Dobio sam priliku napisati nekoliko kolumni za portal Amazonke, koji se bavi tematikom kvalitetnog života. Napisao sam dvije klumne u veljači: Mrziš li sebe ili ‘posao iz snova’? i Jer jedino je promjena konstantna, a navike spašavaju. Sve moje klumne na portalu Amazonke pročitaj ovdje.