fbpx
Marko Županić

Izgraditi kvalitetan hrvatski portal – kako pokrenuti uspješan web portal

Marko Županić

Izgraditi kvalitetan hrvatski portal

PROJEKT – 1000 dana do uspjeha

Hrvatska online scena prepuna je web portala, ali nedostaje onih kvalitetnih i usmjerenih ka educiranju čitatelja. Nažalost, moram priznati da rijetko kada pročitam neki članak s domaćih portala, jer su uglavnom fokusirani na dobivanje što više kolikova i senzacionalističke vijesti. Imam ideju kako stvoriti kvalitetan hrvatski portal koji će biti edukativan i utemeljen na inforamcijama stručnjaka. Prati razvoj moje ideje i portala Finjak kroz projekt Izgraditi kvalitetan hrvatski portal.

Ima li u Hrvatskoj kvalitetnih web portala?

Dakako da ima. Svi su portali kvalitetni na neki svoj način i svi privlače određeni tip publike. Nažalost, veliki broj portala koji su u prvom planu i koji donose dnevne novosti teži ka tome da pridobiju što više čitatelja, a samim time i zarade više. Zbog toga je veliki broj članaka na tim portalima senzacionalističkog karaktera, odnosno mediji se trude prenapuhati neke sasvim regularne priče.

Online novinarstvo u Hrvatskoj nekako je izgubilo onu istraživačku novinarsku strast (ili je mi krajnji korisnici ne primijetimo unutar hrpetine ‘bezdušnih’ članaka). Sve je više portala koji u prvi plan stavljaju klikove i zaradu, a na drugo mjesto čitatelje i kvalitetu informacija. Zbog takvog razvoja situacije, odlučio sam napraviti kvalitetan hrvatski portal koji neće svoju dušu prodati oglašivačima.

Zašto sam odlučio izraditi novi hrvatski portal?

Ideja je napraviti kvalitetan portal koji će ugostiti stručnjake iz radnih područja i koji će biti namijenjen ljudima koji žele živjeti moderan stil života. Smatram da podizanjem kvalitete sadržaja putem vlastitog portala mogu pridonijeti razvoju i poboljšanju hrvatske novinarske scene. Svaki, pa i najmanji pomak biti će na dobrobit čitatelja.

Moj vlastiti portal biti će mjesto gdje će stručnjaci imati prilike predstaviti čitateljima svoje znanje iz područja biznisa, osobnog napretka, zdravlja, putovanja, itd. Biti će to mjesto na kojem će se širiti pozitivna energija i na kojem će neki novi poduzetnici i blogeri brusiti svoje znanje i stvarati svoje uspješne priče. Ljudi vole slušati stvarne priče uspješnih ljudi i upravo će moj novi hrvatski portal Finjak biti tome podređen.

Kakav je plan razvoja web portala?

U trenutku dok ovo pišem portal je veću funkciji. Pokretnu je 14. veljače (Valentinovo) 2017. godine. U razdoblju ‘zagrijavanja’ već sam uspio intervjuirati mnoge zanimljive i uspješne goste, no prava priča je tek pred nama. Ideja je da portal iz mjeseca u mjesec sve više napreduje i da svakog mjeseca prima nove goste koji će ispričati neke svoje nove sjajne priče.

Fokus stvaranja sadržaja na portalu biti će stavljen na pridržavanje SEO načelima. Dakle, portal će se fokusirati na to da većinu svojih posjeta dobiva s web tražilica, što je jedan novi pristup koji rijetko koji medij forsira. Uglavnom svi pažnju posvećuju reklamiranju na Facebooku, Instagramu i sličnim društvenim mrežama. Kod nas će većina truda biti uložena u stvaranje sadržaja koji će se dobro pozicionirati na web tražilicama, prvenstveno Google-u.

Uz portal biti će pokrenuti Facebook i Instagram profili, a na kojima će se povremeno objavljivati nekakav sadržaj. Vjerujem kako će s vremenom sva pažnja na društvenim mrežama biti usmjerena na Instagram, jer Facebook sve manje ide na ruku medijima. Također, možda će biti i nekih pokušaja promocije na LinkedInu, gdje zapravo postoji vrlo zahvalna publika za tematiku koja će obilovati na portalu.

Kako ću pratiti napredak i razvoj portala?

Tri su važna parametra putem kojih bi trebao znati da portal ide u dobrom smjeru. Smatram da je kod izgradnje ovakvog projekta potrebu veliku pozornost usmjeriti na:

    • redovito stvaranje kvalitetnih članaka
    • povećanje broja posjetitelja
    • rast mogućnosti za monetizaciju projekta

Ova tri faktora odigrati će ključnu ulogu u praćenju napretka portala. Prije svega, biti će važno stvarati kvalitetan sadržaj koji će mamiti korisnike da dođu po još novog sadržaja. Smatram da kvalitetan sadržaj sam sebe promovira i na taj način će rast broja posjetitelja biti u potpunosti organski.

Povećanje broja posjetitelja i monetizacija projekta dva su usko vezana kriterija. Naime, kako će rasti broj posjeta na portal, tako će postojati i sve više mogućnosti za monetizaciju. Cilj procesa monetizacije je stvoriti jedan sustav koji neće zarađivati neki značajan novac, ali će sam sebe moći uzdržavati. Dakle, prostor na portalu biti će cijenjen i neće se prodavati pod svaku cijenu. Želim da fokus posjetitelja ostane na sadržaju koji stvaramo, a ne na reklamama i promotivnim aktivnostima.

Kako stvarati kvalitetne članke za web portal?

Imam puno iskustva u pisanju sadržaja za web stranice i portale. Shvatio sam s vremenom kako kvalitetan sadržaj gotovo uvijek prolazi dobro kod čitatelja i upravo ću se na to fokusirati. Ideja je raditi kvalitetne intervjue s poznatim i uspješnim poduzetnicima, blogerima, entuzijastima koji ovaj svijet čine boljim mjestom za život. Kada kažem ‘kvalitetne intervjue’ zaista to i mislim, jer bombardirati ću osobe na suprotnoj strani mnoštvom sjajnih pitanja.

Kada govorim o razvoju portala, bitno je da članci budu redoviti i informativni. To dvoje ponekad je teško spojiti zajedno (pogotovo kada se moraš uskladiti s drugima zbog intervjuiranja) pa ću se još malo pomučiti s traženjem savršene formule za objavu novih članaka. Ono što je jasno jest da će svaki novi članak donositi određeni novi promet na web portal i zbog toga je važno stvarati što više sadržaja.

Trenutno se zalažem za ideju da 3 ili 4 puta tjedno objavim novi članak na svoj hrvatski portal. Mislim da je to čarobna brojka, kojom ću moći uskladiti kvalitetu i kvantitetu i za sada ću pokušati s time. To znači da će tjedno nastajati 4 nova članka, odnosno da mjesečno trebam stvoriti barem 15 novih članaka. Tako je jedan od ciljeva, odnosno jedna od metrika ovog projekta – stvaranje 15 novih članaka mjesečno.

Trenutno je na web portalu objavljeno 20ak članaka, tako da nastavljam brojiti dalje od brojke 20. Ako ću se pridržavati zamišljenog tempa, onda bi do sredine 2018. godine trebao na portalu imati 100 članaka. S obzirom na sve navedeno, u tabeli sam napisao plan koji želim ostvariti i koji bi mi omogućio više posjetitelja i mogućnost za monetizaciju projekta.

Tablica (broj članaka na portalu)

Dan 2 (UTO)VrijemeNazivKoličinaKalorijeSavjet
Doručak10.00 hGrčki jogurt100 g+ 150 kcal
Mlijekošalica mlijeka (2 dcl)+ 150 kcal
Međuobrok-----
Ručak15.30 hPečena svinjetina u umaku od senfa4 mala komada+ 500 kcal
Kriška kruha1 mala kriška kruha+ 100 kcal
Međuobrok-----
Večera20.00 hJuha od brokule2 tanjura+ 300 kcal-
Mlijekošalica mlijeka (2 dcl)+ 150 kcal
Trening 1-----
Trening 2-----

Kako povećati broj posjetitelja web stranice?

Svatko tko se upušta u građenje nekog online projekta ili biznisa, prije ili kasnije će se susresti s ovim problemom. Naime, internet je strašno veliko mjesto i izboriti se za svoje mjesto je ogroman zadatak. Nije dovoljno samo izraditi web stranicu i čekati da posjete dođu, već je važno konstantno tražiti način kako dovući što više posjete na web mjesto. Jer web portal bez posjete ne koristi ničemu.

Rekao sam kako je ideja dovoditi posjetu s Google-a i ostalih web tražilica. To još dodatno komplicira zadatak povećanja broja posjetitelja na webu, jer ovisi i o aktivnostima i radnjama web tražilica. Postoje neka pravila kojih ću se pridavati i nadam se kako će posjeta rasti onako kako sam planirao.

Trenutno moj hrvatski web portal ima oko 200 posjeta dnevno. Dio članaka se ustabilio na Googleu, a jedan je čak i skočio na vodeća mjesta za kvalitetnu ključnu frazu. U idealnom svijetu, ako pametno odaberem ključnu riječ i složim članak prema SEO pravilima, on bi mi u budućnosti svakoga dana trebao donositi minimalno 10 novih posjetitelja. Kažem, to je idealni svijet, a u stvarnosti to ovisi o mnogim faktorima.

Rekao sam kako će na portalu svakog mjeseca biti 15 novih članaka. Ako to pomnožim s prije spomenutom brojkom 10 dolazim do toga da će na portalu svaki mjesec biti dnevno 150 ljudi više. Ja ću si kao cilj postaviti porast od 200 posjetitelja svakog mjeseca (nakon godinu dana rada web portala).

Prikaz konkretnog plana naveden je u tablici. Smatram da je taj plan ostvariv i da ću moći krenuti s monetizacijom sredinom 2018. godine.

Tablica (broj posjetitelja na portalu)

Dan 6 (SUB)VrijemeNazivKoličinaKalorijeSavjet
Doručak09.30 hJaja2 pečena jaja+ 300 kcalPeći na malo ulja
Kruh1 mala kriška kruha+ 100 kcal
Mlijekošalica mlijeka (2 dcl)+ 150 kcal
Međuobrok-----
Ručak13.00 hPečena svinjetina2 komada+ 500 kcal
Krumpir pire10 žlica krumpira+ 300 kcal
Međuobrok-----
Večera20.30 hPizzajedna kriška (1 komad)+ 500 kcal-
Pive3 male pive+ 450 kcal
Trening 1-----
Trening 216.00 hNogometutakmica malog nogometa- 300 kcal-

Kako zaraditi na web stranici, tj. portalu?

Mogućnosti za zaradu na internetu su ogromne. U svijetu postoji na tisuće različitih načina kako se može zaraditi putem web stranice ili bloga. U Hrvatskoj je situacija malo manje šarolika, no svejedno postoji nekoliko fantastičnih načina koji mogu donijeti zaradu putem web stranice, odnsono portala.

Ideja mojeg projekta Izgraditi kvalitetan hrvatski portal nije zaraditi veliki novac, već napraviti sustav koji će biti edukativan i koji će sam sebe moći održavati. Kako raste broj posjetitelja, tako će rasti i troškovi održavanja i ‘hladnog pogona’ portala. Nekakav planirani cilj u 2018. godini, kada je zarada u pitanju, jest 5.000 kuna mjesečno. Za naredne godine apetiti su malo već pa je plan dogurati do 10.000 kuna zarade.

Pitanje je koliko je sve to realno s obzirom na situaciju na tržištu? Primjetio sam kako je u posljednje dvije godine ponovno povećan priljev novca na velike portale, što svakako daje ‘vjetar u leđa’. Naime, portali na kojima radim posluju jako dobro i ostvaruju kvalitetnu zaradu. Važno je pronaći pravo tržište i oglašivaće koji su spremni nadmetati se za oglasni prostor.

Portal trenutno nema puno posjeta, no važno je naglasiti kako na portal dolaze razni stručni ljudi i uspješni poduzetnici. Dakle, kvaliteta posjete na portalu je na zavidnoj razini i vjerujem kako to može biti kvalitetan magnet za pridobivanje oglašivača. Pravilo kojeg ću se držati jest da fokus ostane na kvalitetnom sadržaju, a oglasi da budu jako rijetki na portalu. Vjerujem da time mogu zadržati postojeće posjetitelje, ali i privući nove.

Što se tiče mogućnosti zarade, mogu ponuditi nekoliko solucija: PR članci, oglašavanje bannerima, izrada vodiča, prodaja knjiga, promoviranje događaja, itd. Mislim da će upravo ovo promoviranje događaja imati najveći uspjeh u početku, jer imam publiku koja želi obilaziti događanja vezana uz biznis i osobni napredak. Nastojati ću spojiti publiku s oglašivačima i tako zaraditi neki novac od portala.

Kako se razvija moj hrvatski portal?

 

U ovom dijelu pratiti ću napredak razvoja portala i bilježiti sve važne događaje. Ispod će se nalaziti svi važni koraci koji su ostvareni i koji me vode prema tome da projekt mogu proglasiti uspješnim.

14. veljače 2018

Proslavljen prvi rođendan portala Finjak

 

Danas je proslavljen prvi rođendan portala. Do sada su postignuti mnogi rezultati, a posebno sam ponosan na kvalitetu sadržaja koja se može pronaći na portalu. U radu portala sudjelovali su mnogi poznati poduzetnici, blogeri i razni stručnjaci. Popis stručnjaka s kojima sam imao prilike surađivati možeš pronaći ovdje. Vrijedi spomenuti kako razvoj portala ide prema planu i kako uskoro slijedi pokušaj monetizacije portala.

30. siječanj 2018

Veliki skok na Google-u i više od 300 posjetitelja

 

Prošli mjesec veselio sam se brojci od 200 posjetitelja dnevno, sada već slavim novi uspon na više od 300 posjetitelja. Dogodio se veliki skok na Google rangiranju i s nekim sam člancima uspješno završio na vrhu pretraga. Zahvaljujući tom skoku znam da radim kvalitetan SEO i da će rezultati u budućnosti biti još bolji. Ako se po prvom mjesecu godina poznaje, onda će ovo biti sjajna godina za portal. Nadam se brzom svladavanju broja 1.000.

21. siječanj 2018

Objavljeno je prvih 50 članaka na portalu

 

Nakon puno dogovrenih intervjua, napisanih tekstova i ostvarenih sjajnih poznanstava, mogu službeno reći kako je jedan od prvih cijleva uspješno ostvaren. Naime, na portalu je danas objavljeni 50. članak, što je dokaz kako se radi kvalitetno i redovito. Sljedeći veliki cilj je dostići brojku od 100 članaka, što bi se trebalo ostvariti negdje oko sredine 2018. godine (ako bude sve po planu). Ako te zanima o čemu se pisalo na portalu, svakako provjeri ovdje.

28. prosinac 2017

Više od 200 posjetitelja dnevno s Google-a

 

Iako 200 posjeta nije puno i mnogima će se činiti malo, ovo je ipak znak kako se ide u dobrom smjeru. Nakon što je nekoliko mjeseci Google-u trebalo da počne kvalitetno pozicionirati članke s portala, sada se mogu pohvaliti činjenicom da svaki dan s Google-a dolazi više od 200 posjetitelja. Takvo što bilo je i u planu koji sam zacrtao kada sam pokretao portal, tako da mogu biti zadovoljan napretkom. No, 200 je samo početak. Očekujem broju 2.000.