Što je Instagram reel, odnosno Instagram videouradak? Koje su prednosti Instagram reel-a u odnosu na klasične objave fotografija? Donosi li Instagram reel veći doseg do korisnika Instagrama i kako ga možete iskoristiti za uspješan rast poslovanja?
Instagram reel je trenutno najpopularniji i najbolji oblik objava na Instagramu. Reel donosi najbolji omjer uloženog vremena i rezultata jer trenutno ima najveći doseg u odnosu na druge vrste Instagram objava. Dakako, ova iznad navedena činjenica ne mora biti točna i za vaš Instagram profil.
Želiš li saznati što je Instagram reel, kako se kreira i koje sve prednosti donosi – svakako pogledaj sadržaj ispod. Pripremio sam ti mnoštvo savjeta iz prakse koji mojim klijentima pomažu u ostvarivanju uspješnih poslovnih rezultata uz Instagram reel:
Što je Instagram Reel?
Instagram Reel je zapravo drugi naziv za video objavu na Instagramu. Reel nije ništa drugo nego li video uradak kojeg korisnici mogu lajkati, komentirati i dijeliti putem Instagrama.
Instagram reel je zapravo “odgovor” Instagrama na veliku popularnost koju su video objave ostvarile na drugim društvenim mrežama – kao što su TikTok, Snapchat, Facebook, itd.
S obzirom da Instagram želi što više video materijala na svojoj platformi, Instagram reels dobivaju veći doseg od klasičnih objava fotografija. Samim time, otvara ti se prilika da uz jednako puno uloženog truda dobiješ nekoliko puta veći doseg objava prema korisnicima.
Koliko smije trajati Instagram reel i koje su dozvoljene dimenzije videa?
Na raspolaganju su vam dvije mogućnosti trajanja Instagram Reel-a. Ako video snimate putem Instagram aplikacije tada Instagram reel može trajati 15, 30, 60 ili 90 sekundi. Odnosno, maksimalna dužina trajanja Instagram videouratka (Reel-a) je minutu i pol.
No, ako video snimite izvan Instagram aplikacije pa ga kasnije učitate u aplikaciju tada je dozvoljeno trajanje videa znatno veće. Instagram reels u tom slučaju mogu trajati do maksimalno 15 minuta.
Što se tiče dimenzija Instagram reel-a one mogu varirati, no preporučeno je da reel snimate u dimenzijama 1080 x 1920 piksela. Tako snimljen video prikazivat će se preko cijelog zaslona vaših pratitelja i korisnika Instagrama. Dakle, video treba biti dimenzija 1080 x 1920 piksela (vertikalno).
Zašto trebaš koristiti Instagram Reel za uspjeh na Instagramu?
Bilo da želiš stvoriti kvalitetan privatan Instagram profil ili želiš osnažiti svoj biznis Instagram profil – korištenje Instagram reel-a može ti uvelike pomoći.
Istraživanja pokazuju kako Instagram reel ima nekoliko puta veći doseg od ostalih vrsta objava. Pogotovo, ako reel kreiraš prema smjernicama koje će zadržati pažnju korisnika. Smjernice možeš pronaći ispod u odlomku.
Zanimljivo, istraživanja su pokazala da profil s 500 pratitelja može putem kvalitetnog Instagram reel-a ostvariti čak 2x veći doseg nego li profil s 10.000 pratitelja. Ova se činjenica oslanja na ideju za Instagram želi da korisnici kreiraju što više Instagram Reels-a.
Instagram reel je vrsta objave u kojoj možeš pokazati više kreativnosti, inovativnosti i ideja. Ljudi kažu da slika govori 1.000 riječi, no video objava govori još puno puno više.
No, ovdje ću naglasiti jednu važnu činjenicu: kreiraj onu vrstu sadržaja koja tebi odgovara. Ako ti je neugodno stajati pred kamerom i snimati video – možda je za tebe bolji format fotografija i Instagram karusel. Važno je biti redovit u objavama.
Kako i koliko Instagram Reels-a objavljivati tjedno?
Bolje je više – no fokus treba biti na kvaliteti. Nema nikakvog smisla snimati i snimati nove sadržaje koji ne provlače pažnju korisnika. Bolje je napraviti jedan kvalitetan Instagram reel, nego 3 totalno nezanimljiva i nekvalitetna.
Moja je preporuka da radiš, snimaš i objavljuješ što više sadržaja na Instagram. Također, preporuka je da kombiniraš razne vrste sadržaja te se na različite načine predstavljaš svojim ciljanim korisnicima.
Ako je moguće, za uspješne rezultate treba ti jedna Instagram objava dnevno. No, fokus treba biti na kvaliteti objava. Svaka nova objava otvara ti vrata prema novim korisnicima i prema novim prodajama putem Instagrama.
Ne postoji zlatno pravilo kada i koliko objavljivati na Instagram. Važno je testirati svoju publiku različitim terminima objavama i shvatiti kako i kada najbolje reagiraju na tvoje objave.
Više je bolje pa kreiraj što više kvalitetnog sadržaja možeš. Ne zaboravi da veliku ulogu u današnjem Instagram svijetu imaju Story objave (Priče). Priče također trebaš kreirati na dnevnoj razini.
Kako snimiti kvalitetan Instagram Reel (Instagram videouradak)?
Živimo u vremenima kada kvalitetan Instagram reel možete snimiti pametnim telefonom, GoPro kamericom, profesionalnim fotoaparatom, itd. Tehnički dio snimanja Instagram Reel-a danas nije toliko problematičan. Fokus trebaš staviti na kvalitetu sadržaja Instagram Reelsa.
S obzirom na to da se bavim edukacijom mladih poduzetnika i marketingom u turizmu, upoznat sam kako funkcioniraju stvari u tim segmentima.
Mladi poduzetnici mogu snimati opuštene video materijala kako stvaraju svoje proizvode i usluge. Takvi su video sadržaji uglavnom vrlo zanimljivi publici pa je i njihov doseg veći. Dakle, nemoj se libiti pokazati dio svoje radne svakodnevice kroz Instagram Reel ili Instagram Priču (Story).
U sektoru turizma konkurencija je poprilično jaka pa mnogi hoteli, restorani i ostali ponuđači usluga u turizmu sadržaj snimaju profesionalnim fotoaparatima (kvalitetnih fotografa). Ipak, takav sadržaj zahtjeva mnoštvo dodatne obrade pa su takve objave kvalitetne, ali rijetke.
Upravo se tu krije tvoja prilika za uspjeh. Možeš raditi manje kvalitetan sadržaj, ali u većim količinama. Na taj način privući ćeš pažnju turista i probiti se u vrlo konkurentnom turističkom sektoru.
Ako trebaš dodatne savjete oko kreiranja Instagram objava – kontaktiraj me na email kontakt@markozupanic.hr i s veseljem ću ti pomoći. Zajedno ćemo osmisliti strategiju promocije putem Instagrama te će tvoji poslovni rezultati rasti u budućnosti.
Kako uređivati video za Instagram?
Instagram je vrlo dinamična mreža u kojoj je pažnja korisnika minimalna pa je potrebno u što manje sekundi napraviti što zanimljiviji sadržaj.
Postoje određena pravila koja ti mogu osigurati veći doseg i interes korisnika, no o tome ću u sljedećem odlomku.
Što se tiče samog uređivanja video materijala, moj tim koristi razne alate i softvere. Moja je preporuka za početnike da se koriste odličnom CapCut aplikacijom za uređivanje videa.
CapCut aplikacija je besplatno i poprilično jednostavna za korištenje, a s druge strane obilju raznim mogućnostima. Većina video materijala koje vidiš danas na društvenim mrežama snimljena je pametnim telefonima i uređena u CapCut aplikaciji.
Unutar CapCut aplikacije možeš rezati i kratiti video materijale, možeš povezivati više video sadržaja u jedan, može dodavati filtere, zvukove, opise, titlove, itd. U konačnici, možeš vrlo brzo i jednostavno napraviti video sadržaj koji će privući pažnju korisnika.
Koja je tajna uspješnog Instagram reel-a?
Postoji nekoliko pravila koje tvoj Instagram Reel mogu učiniti primamljivim i osigurati mu veći doseg među korisnicima.
Prva važna stvar je početak videa, tzv. Hook. Prva sekunda tvojeg novog Instagram reela (videouratka) jednostavno mora biti brutalna. Mora biti zanimljiva i privući pažnju korisnika. Ako prvu sekundu ne učiniš odličnom, korisnici će vrlo vjerojatno samo proći prstom preko tvojeg videa.
U središnjem dijelu sadržaja potrebno je zadržati fokus na temi. Potrebno je reći što više zanimljivih i vrijednih informacija u što kraćem vremenu. Pažnja korisnika je mizerna, stoga nemoj biti nezanimljiv/a u svojim video sadržajima.
Poziv na akciju uglavnom se smješta u završni dio videa, no možeš ga smjestiti bilo gdje. Važno je da korisnika koji gleda video u nekom trenutku pozoveš da nekako reagira. Bilo da stisne lajk, da zaprati tvoj profil ili da kupi neki proizvod ili uslugu od tebe. Poziv na akciju je važan.
Kako uz Instagram reel postići odlične poslovne rezultate?
Instagram reel je odlična prilika za sve kreatore na ovoj trećoj najpopularnijoj društvenoj mreži na svijetu (iza Facebooka i YouTubea). Reel ti može dovesti nove pratitelja, otvoriti priliku za suradnje, ali i stvoriti mnoštvo novih prodaja.
Mladi poduzetnici upoznati su s Instagram i moja je preporuka da se okrenu prodaji putem Instagrama. Bilo da žele prodavati svoje usluge ili proizvode – Instagram je odlično mjesto za prodaju.
S druge strane, meni omiljen turistički sektor također ima puno potencijala na Instagramu. Godinama pratim hotele i restorane koji rade fantastičan posao na Instagramu i tako privlače nove turiste iz mjeseca u mjesec.
Ako te cijela ova priča oko Instagram reels-a pomalo zbunjuje i ako nemaš pojma što trebaš raditi – vrijeme je da me kontaktiraš na email kontakt@markozupanic.hr i rado ću ti pomoći. Saslušat ću tvoje ideje i želje, te ćemo na temelju toga stvoriti strategiju za uspješan rast na Instagramu. Javi mi se jer sam tu za tebe.