fbpx
Marko Županić

Jesu li Instagram pratitelji važni i koliko followera trebaš za poslovni uspjeh?

Koliko Instagram pratitelja trebaš za uspješan razvoj vlastitog biznisa? Jesu li danas Instagram pratitelji uopće još važni? Znaš li da Instagram profili s manje od 500 pratitelja mogu imati 2 puta veći doseg nego profili preko 10.000 pratitelja?

Instagram je i dalje 3. najpopularnija društvena mreža na svijetu. Iza Facebooka i YouTube-a. Potencijal Instagrama u poslovnom svijetu je ogroman. No, znaš li kako pravilo iskoristiti Instagram za rast tvojeg biznisa?

U današnjem članku otkrivam ti tajnu (ne)važnosti Instagram pratitelja. U nastavku možeš saznati jesu li Instagram pratitelji važni i kako broj pratitelja utječe na poslovni uspjeh. Želiš li graditi uspješan biznis pomoću Instagrama – svakako pogledaj puno zanimljivih detalja ispod:

Trebaš li zaista 10.000 pratitelja za poslovni uspjeh?

Kratko i jasno – ne trebaš. U razgovoru s raznim mladim poduzetnicima saznao sam kako i oni s manje od 10.000 Instagram pratitelja ostvaruju veliki broj prodaja putem Instagrama. Dakle, ne trebaš nužno 10.000 pratitelja za uspjeh.

Važniji od broja pratitelja je sadržaj koji nudiš putem Instagrama. Ako stvaraš sadržaj za svojeg idealnog klijenta i “pogađaš u srž problema” – za uspjeh ti ne trebao 10.000 pratitelja.

U poslovnom svijetu već se dugi niz godina uvažava jedno zanimljivo pravilo – za uspješan biznis trebaš 1.000 lojalnih kupaca. Hoće li oni doći putem Instagrama, Facebooka, YouTube-a, newslettera ili direktne kupnje – poprilično je nevažno.

Ima li 10.000 Instagram pratitelja pozitivan psihološki učinak na novog pratitelja?

Kratko i jasno – ima. Iako je broj pratitelja danas pomalo irelevantan, brojka koja stoji uz naziv tvojeg profila i dalje je bitna u očima vaših novih potencijalnih pratitelja. Nećemo se lagati – puno ljepše izgleda 10.000 pratitelja, nego li 300 pratitelja.

Ljudi i dalje više vjeruju Instagram profilima s većim brojem pratitelja. Pogotovo kada se radi o profilima s više od 10.000 pratitelja. Takve profile smatraju boljima i pouzdanijima te će ih vjerojatno prije zapratiti – nego li profile s manjim brojem pratitelja.

Iskreno, nemam konkretne podatke za ovo iznad napisano, ali mislim da smo svi toga svjesni. Profil s većim brojem pratitelja lakše će i brže zadobiti i naše povjerenje. Pogotovo ako profil stvara sadržaj koji nam se sviđa.

Dakle, 10.000 pratitelja izgleda (psihološki) ljepše nego li 300 pratitelja pa se potrudi prebroditi tu “magičnu granicu” od 10k pratitelja.

Znači li veći broj pratitelja i veći doseg na Instagramu?

Doseg je jedna od najomraženijih tema među marketingašima posvećenim društvenim mrežama. Za one koji ne znaju, doseg je broj ljudi koji će vidjeti tvoju pojedinačnu objavu. Nažalost, doseg je danas na mizernim brojkama i tek rijetki korisnici zapravo vide ono što objaviš na Instagramu, Facebooku ili nekoj drugoj društvenoj mreži.

Instagram je danas znatno drugačija mreža nego što je bio prije 2,3 ili 5 godina. Nekada je fokus bio na objavljivanju fotografija, zatim na objavljivanju karusela, a danas je fokus na video objavama (reels).

Ujedno, s razvoj Instagrama znatno je napredovao i algoritam koji sortira sadržaj u pozadini. Taj te Instagram algoritam danas poznaje bolje od tvojih prijatelja i točno zna kakav sadržaj želiš. Samim time, algoritam ti više ne prikazuje sadržaj ljudi koje pratiš – već sadržaj koji smatra relevantnim za tebe.

U tom pogledu, danas imati više pratitelja ne znači nužno imati i veći doseg na Instagramu. Priča se potpuno okrenula i danas je najvažnije stvarati visoko kvalitetan i zanimljiv sadržaj.

Ako si mladi poduzetnik/ca ili poduzetnik/ca u sektoru turizma i trebaš pomoć s kreiranjem Instagram sadržaja – javi mi se na email kontakt@markozupanic.hr i rado ću ti pomoći.

Je li istina da profili s 500 pratitelja mogu imati 2x veći doseg od profila s 10.000 pratitelja?

Iako zvuči pomalo nestvarno, određena istraživanja su pokazala da je to zapravo istina. Pogotovo kada pričamo o reels objavama koje algoritam prikazuje ovisno o relevantnosti.

Dakle, Instagram profil s do 500 pratitelja koji kreira zanimljivu reel objavu može imati veći doseg od Instagram profila s više od 10.000 pratitelja koji objavi reel. Iako zvuči nevjerojatno, istraživanja su pokazala da je ovo iznad itekako moguće.

Ono što je još zanimljivije jest da s godinama taj omjer ide na stranu manjih profila. Primjerice, doseg malih profila (s 500 pratitelja) je u 2024. godini narastao u odnosu na iste te profile u 2023. godini. Čini se da je manje više – barem kada pričamo o Instagram pratiteljima i reel objavama.

Instagram okreće priču i Instagram pratitelji polako gube na važnosti

Važno je razumjeti jednu činjenicu – vlasnici Instagrama žele da svaki korisnik provede što više vremena na Instagramu. A da bi se to ostvarilo – korisnicima Instagram treba nuditi što relevantniji sadržaj. Iako zvuči čudno – tvoji pratitelji često ti ne nude baš najrelevantniji sadržaj. No, Instagram algoritam točno zna kakav sadržaj želiš.

Instagram stoga sve više usmjerava svoj algoritam prema relevantnosti sadržaja, a sve manje prema pratiteljima. Samim time, u budućnosti ćeš dobivati sve manje sadržaja ljudi koje pratiš, a sve više sadržaja koji je relevantan tvojim interesima prema mišljenju Instagram algoritma.

Možemo reći da Instagram sve više funkcionira slično TikToku.

Pratitelji na Instagramu su sve manje važni. Nemojmo se zavaravati, još uvijek su pratitelji poprilično važni – no iz mjeseca u mjesec sve više gube na značaju.

Razlika važnosti Instagram pratitelja u klasičnim objavama i story objavama

Kada pričamo o Instagram pratiteljima treba odvojiti dva važna tipa objava – klasične objave i story objave.

U klasičnim objavama Instagram pratitelji sve više gube na važnosti. Razlog tome je što ljudi sve manje gledaju klasične objave i više su fokusirani na story objave. S obzirom na to da Instagram želi fokus korisnika i na klasičnim objavama (fotografije, karuseli i reels) u tom segmentu sve više važnosti pridaje radu Instagram algoritma.

S druge strane, u Instagram pričama (story) je broj pratitelja i dalje itekako važan. U story objavama nam se i dalje prikazuje sadržaj ljudi koje pratimo. Samim time, želiš li više pažnje korisnika na tvojim story objavama – trebaš i više pratitelja.

Do kada će postojati ova razlika između klasičnih i story objava – teško je reći. No, dobro je imati veliki broj Instagram pratitelja jer korisnici te mreže obožavaju vrijeme provoditi listajući story objave.

Koliko Instagram pratitelja trebaš za stvaranje uspješnog biznisa?

Ako me pratiš neko vrijeme – znaš da imam dvije velike strasti u poslovnom svijetu: marketing u turizmu i savjetovanje mladih poduzetnika. Samim time, moji su članci i sadržaj usmjereni upravo na te dvije grupe ljudi.

Što se tiče mladih poduzetnika koji tek kreću u razvoj vlastitog biznisa – savjetovao bih im da krenu s razvojem vlastitog Instagram profila. Neka se ne opterećuju s brojem pratitelja, već fokus zadrže na stvaraju relevantnog sadržaja.

Dakle, prije svega trebaju istraživanjem odrediti tko je njihov idealni klijent. Na temelju toga stvoriti Instagram strategiju objava i zatim dan za danom objavljivati kvalitetan i zanimljiv sadržaj. Važno je da sadržaj bude relevantan i da se objavljuje redovito (svaki dan).

Što se tiče poduzetnika u turizmu – vrijeme je da se odmaknu od tradicionalnih objava koje rade već godinama. Želiš li više gostiju trebaš pokazati kreativnosti i jedinstvenost. Turist kod tebe ne dolazi reda radi, već zbog toga što ga privlači tvoja energija, strast i jedinstvenost.

Trebaš rješenje i strategiju za rast tvojeg Instagram profila?

Ako nisi Cristiano Ronaldo, Leo Messi ili Selena Gomez (3 najpopularnija Instagram profila) onda ti treba kvalitetna strategija Instagram rasta i razvoja. Trebaš definirati tko je tvoj idealni korisnik i na koji način se tom korisniku želiš i trebaš obraćati.

Instagram pratitelji su sve manje važni, ali ipak je ljepše vidjeti 10.000 pratitelja nego li 300. Također, što je broj pratitelja na Instagram veći – veće su i šanse da velikom zaradom. Ako uzmemo u obzir da će primjerice 1% korisnika kupiti tvoju uslugu ili proizvod – bolje je imati više pratitelja.

Da ne duljim, ako trebaš marketing strategiju za razvoj i rast tvojeg poslovanja – javi mi se na email: kontakt@markozupanic.hr. Posebice ako si poduzetnik u turizmu i želiš razvijati svoju novu ili staru turističku priču. Tu sam za tebe. Javi mi se i pronađimo zajedno put ka rastu tvojeg poslovanja i zarade.