fbpx
Marko Županić

Koje sam greške napravio kod objavljivanja svoje prve knjige na Amazonu?

Bio je 26.12.2014. godine – datum koji ću pamtiti cijelog života. Bio je to dan kada je napokon moj prvi ljubavni roman bio spreman da ugleda svijetlo dana na Amazonovoj web tržnici knjiga.

Završio je period mukotrpnog pisanja i lektoriranja knjige i sve je bilo spremno za uspješno lansiranje. No, velebno lansiranje na kraju nije polučilo značajan uspjeh.

Iako žalim zbog činjenice da knjiga nije dospjela u ruke mnogih čitatelja, ovo mi je bila sjajna lekcija za ubuduće. Napravio sam nekoliko krucijalnih grešaka, koje ću morati popraviti sljedeći put kada ću puštati knjigu na tržište.

Evo koje sam greške napravio kod prvog lansiranja knjige:

1. Nisam investirao novac u marketing

Bilo je to vrijeme kada sam još pohađao fakultet i bio sam pomalo u vremenskoj stisci. Također, fakultetski dani trošili su nemilice moj novac, pa jednostavno nije bilo previše mjesta za investiranje u reklamiranje knjige.

Neiskusan, mislio sam da će samo lansiranje polučiti sjajnu prodaju knjige samo od sebe. Ipak, za svaki slučaj izgradio sam veliki FB page, pozvao prijatelje da dijele objave po internetu i još mnoštvo drugih stvari.

Ipak, na kraju se ispostavilo kako je u cijeloj priči bilo potrebno investirati novac u marketing.

Imao sam prilike jednom kasnije razgovarati sa samostalnim autorom koji je već izdao nekoliko svojih knjiga. Prema njegovim riječima u prvu je knjigu uložio oko 3000 dolara, uglavnom u marketing. No, nakon te investicije zaradio je duplo više samo s prvom knjigom. Ono najvažnije, svaka njegova sljedeća knjiga zarađuje sada hrpetinu love, bez ogromnih investicija.

Ukoliko želiš sjajne rezultate morat ćeš uložiti novac u promociju knjige. Ako je knjiga kvalitetna, ta investicija u kratkom roku će ti se višestruko vratiti.

2. Nisam ponudio besplatni period za čitatelje

Iako me je Amazon u nekoliko navrata na to upozoravao, ja sam odlučio preskočiti taj besplatni vremenski period. Mislio sam da će ljudi htjeti kupiti knjigu bez obzira na manjak recenzija i kupaca.

Preporuka – ponudi svoju knjigu besplatno barem na nekoliko dana.

Amazon nudi uslugu u kojoj je moguće knjigu ponuditi besplatno na određeni period. U tom periodu ti ne zarađuješ ništa novaca, bez obzira na to što čitatelji skidaju i čitaju knjigu. No, ono što zarađuješ ovim besplatnim periodom je jako bitno za nastavak prodaje knjige.

Zarađuješ ocjene i recenzije, koje su ključni pokazatelj uspješnosti knjige. Još i dan danas mi nije jasno zašto nisam svoju knjigu ponudio besplatno na nekoliko dana. Sada sam uvjeren da bi mi to donijelo dodatnu reputaciju, a na kraju i puno više kupaca knjige.

3. Kupovanje recenzija nije rezultiralo uspjehom

Fiverr je popularna platforma na kojoj možeš za samo 5 dolara dobiti sve i svašta. Između ostalog, ljudi tamo nude i recenzije knjiga koje će objaviti na Amazonu.

Iskreno, uzeo sam skuplje radnike, koji nisu samo pisali recenziju, već su i kupili moju knjigu. Trebalo je sve izgledati relevantnije i trebale su se izbjeći ‘nesuglasice’ s Amazonom. Iako sam platio i kupnju knjiga i recenzije, na kraju se to nije pokazalo dobrim potezom.

Pametni Amazon skužio je što sam uradio i nakon samo par dana pobrisao je recenzije koje sam platio. S gubitkom recenzija splasnula je i želja potencijalnih čitatelja da kupe moju knjigu.

Dakle, kupovanje recenzija nije dobra stvar. Rađe ponudi knjigu besplatno čitateljima pa zaradi prave recenzije stvarnih čitaoca.

4. Odabrao sam pogrešnu kategoriju

S obzirom na to da sam se prvi puta susreo s Amazonovom platformom za prodaju knjiga, nad glavom mi je visjelo mnogo pitanja. Uglavnom sam sva ta pitanja uspješno riješio i gotovo da nije bilo problema.

Ipak pojavio se jedan problem – odabir kategorije knjige.

Da budem iskren, potrošio sam više od 5 sati na traženje odgovarajuće kategorije za svoj ljubavni roman. Na kraju sam bio toliko frustriran činjenicom da ne mogu naći odgovarajuću kategoriju, da sam stavio neku koja je bila najbliže tome što sam tražio.

Nakon nekoliko dana ponovo sam se upustio u traženje ispravne kategorije i tada sam uspio u tom naumu.

Imam dojam da je sustav kategoriziranja knjiga kod Amazona kompliciran i da bi se mogao poboljšati. Možda ekipa iz Amazona već radi na tome, tko zna.

5. Pogrešno tempiranje puštanja knjige u javnost

Opće je poznata činjenica da je prosinac najbolji mjesec za prodavatelje knjiga. To je mjesec u kojem trošimo hrpetinu para za poklone, a jedan od najčešćih poklona upravo su knjige.

Moj je plan bio da knjigu u javnost pustim početkom prosinca. No, pojavili su se određeni problemi s lektoriranjem knjige. Lektor je bio u gužvi i posljednja dva poglavlja knjige su jako kasnila.

Uz kašnjenje lektora imao sam i nekih problema sa samim otvaranjem računa na Amazonu. Rješavanje tih problema potrajalo je nekoliko dana.

Uglavnom, planovi da knjiga bude online u početku prosinca su se rasplamsali. Na kraju, knjiga je u prodaju puštena krajem prosinca. Nažalost, pokazalo se to lošim potezom.

Za razliku od prosinca, mjesec siječanj je poznat po tome da ljudi najmanje troše, jer im je ponestalo novca nakon blagdanskih kupnji. Dakle, odabrao sam najgore moguće vrijeme za puštanje knjige u prodaju.

 

Ovih 5 problema smatram najodgovornijima za to što moja knjiga nije doživjela veliki broj prodaja. Jasno, može se tu pronaći i još nekih sitnica. Osobno, smatram da su ove greške ključni faktori koje trebam popraviti kada sljedeći put pustim novu knjigu u prodaju.

 

Imaš li kakav savjet ili pitanje vezano uz prodaju vlastitih knjiga na Amazonu? Napiši u komentare!