Želiš pokrenuti vlastiti posao? Tražiš kvalitetne biznis ideje koje će te dovesti do uspjeha? Želiš se riješiti napornog šefa i pokrenuti zanimljiv samostalni biznis? Vjeruješ da je pokretanje vlastitog posla put do uspjeha u životu?
Napravio sam veliku listu od čak 103 biznis ideje koja će pomoći svima koji traže inspiraciju za pokretanje posla. Pokrenuti vlastiti biznis danas više nije tabu tema i strašan podvig, no za uspjeh u poslovnom svijetu važno je imati kvalitetnu biznis ideju.
Moram spomenuti da je najbolje pokrenuti vlastiti posao u području u kojem trenutno dominiraš i da radiš ono što obožavaš raditi. Kada radiš ono što voliš, posao nije tlaka, već ti pruža zadovoljstvo i ispunjenost u životu.
Da bi ti olakšao snalaženje među mnogobrojnim idejama odlučio sam biznis ideje podijeliti u nekoliko grupa. Klikom na određenu grupu prebacit će te na željene biznis ideje:
Kreativne poslovne ideje – za osobe koje uživaju u kreativnosti i kojima nije problem osmisliti nešto fantastično i zanimljivo
Rad na računalu – poslovne ideje za ljude koji vole raditi na računalu i koji su u potpunosti prilagođeni modernim digitalnim trendovima na tržištu
Poslovne ideje za ljubitelje životinja i prirode – biznis ideje za ljude koji obožavaju vrijeme provoditi u prirodi, ali i koji gaje veliku strast do pasa, mačaka i ostalih životinja
Ideje za spretne majstore – biznis ideje za ljude koji su spretni s rukama i koji vole raditi fizički posao bez obzira na zahtjevnost
Poslovne ideje u području prehrane – biznis ideje za sve koji vole vrijeme provoditi u kuhinji i koji obožavaju stvarati jela i napitke
Biznis ideje za dobre komunikatore i organizatore – ideje za samostalni biznis koje odgovaraju ljudima koji vole komunicirati s ljudima i koji su vješti u organiziranju
Kreativne poslovne ideje
Kreativnost je danas vrlo cijenjena i činjenica je da su kreativci jako dobro plaćeni za ono što rade. Neke prognoze govore kako će se u budućnosti još više cijeniti rad kreativaca i kako će kreativnost postati jedna od ključnih poslovnih vještina. Naime, veliki broj poslovnih procesa obavljat će roboti, dok će ljudi cijeloj toj priči dodavati kreativnu ‘ljudsku’ komponentu.
U nastavku slijede razne kreativne biznis ideje, koje mogu obavljati ljudi koji prema nekoj od spomenutih ideja gaje strast.
Snimanje video materijala
Mnogi stručnjaci spominju kako je video format budućnosti jer će ga ljudi spremno prihvatiti u svoje živote (na društvenim mrežama). No, video nije stvar budućnosti, jer je on itekako raširen i danas i koristi se u gotovo svim segmentima ljudskog života.
Snimanje video materijala je vrlo zanimljiva i kreativna ideja za pokretanje posla. Potrebno je kupiti ili iznajmiti kvalitetnu opremu za snimanje, što će biti dosta veliki trošak u početku. No, možeš krenuti i sa slabijom opremom pa je nadograđivati kako ćeš dobivati nove poslovne gaže.
Uz kvalitetnu opremu jako je važno naučiti i osnovne tehnike snimanja i kadriranja, kao i montažu videa, nakon što imaš snimljene zadovoljavajuće video materijale. Bilo bi suludo kazati kako svatko može napraviti kvalitetan video, no uz konstantno učenje i napredovanje lako se može doći i do veće kvalitete video uradaka.
Kvalitetna edukacija, sakupljeno iskustvo i ulaganje u opremu – sjajan su putokaz ka uspješnom biznisu snimanja video uradaka. Sjajan posao po tom pitanju radi Matea Šarić pa preporučujem da svratiš na web stranicu njezinog biznisa Prviredfotelja.
Pisanje za portale i časopise
Bez obzira na sve veću popularnost videa kao medija, pisana riječ još uvijek ima veliki značaj kako na online kanalima, tako i u tiskanim medijima. Ono što se s godinama promijenilo je način konzumiranja pisane riječi od strane čitatelja. Naime, internet portali postaju sve popularniji, dok tiskanim izdanjima mnogi predviđaju kraj unutar 20ak godina.
Pisanje za portale i časopise može biti unosan posao, posebice ako imate nešto što vas razlikuje od ostalih – neki svoj način iznošenja priče. Sjajan primjer toga svakako je Andrea Andrassy, jedna od naših najpopularnijih kolumnistica koja nema nikakvih problema s pronalaskom novih angažmana.
Ako želiš započeti biznis pisanja potrebno je imati strast prema pisanju i sjajno baratati jezikom i svim njegovim ljepotama. Među mnogobrojnim kolumnistima koje poznajem, svakako bi izdvojio Andreu Tintor i Anu Kolar čije tekstove volim pročitati i gotovo uvijek me oduševe.
Izrada nakita
Žene obožavaju unikatni nakit pa nije ni čudo da ima sve više osoba koje izrađuju i prodaju ručno rađeni nakit. Generalno gledajući, mogućnosti izrade vlastitog nakita su neograničene, a samo je mašta ograničavajući faktor.
Postoje razne tehnike izrade vlastitog nakita, a na tebi je da se odlučiš za neku od tehnika i kreneš u izradu. Nakon nekog vremena savladat ćeš i proces izrade i tada bi se sve trebalo posložiti na mjesto. Kada uhvatiš ritam i praksu izrade, moći ćeš proizvoditi dovoljno nakita da od tog biznisa živiš.
Važno je uložiti i dio energije u oglašavanje i prodaju nakita, jer tvoj nakit se neće sam od sebe prodavati (barem u početku). Kao platforme za prodaju možeš koristiti društvene mreže, vlastitu web trgovinu, a možeš se okušati i u prodaji van online platformi.
Dizajniranje interijera
Dizajneri interijera iznimno su popularni u svijetu, a sve se češće ovo zanimanje spominje i kod nas u Hrvatskoj. Naime, ljudi su shvatili kako pametnim uređenjem doma ne samo da mogu dobiti skladno uređen prostor, već mogu i proširiti mogućnosti koje skučeni prostor nudi. Zbog toga, sve je više ljudi zainteresirano za angažiranje dizajnera interijera (posebice u velikim gradovima).
Po svijetu postoje razni fakulteti za dizajnere interijera, no kod nas edukacija u tom području i nije baš na nekoj zavidnoj razini. Ako te zanima kako od ove biznis ideje stvoriti uspješan posao, tada ćeš morati naučiti ponešto o arhitekturi prostora, ali i namještanju istog. Važno je imati smisao za dizajn, smisao za usklađivanje boja i raznih komada namještaja.
Za uspjeh u ovom biznisu u početku ćeš trebati sakupiti nekoliko recenzija. Teško da će te tko pustiti uređivati dom, bez da te prije toga netko preporučio. Dakle, možda je najbolja solucija pomoći frendovima i poznanicima oko uređenja njihova doma pa tako sakupiti nekoliko pozitivnih recenzija i dobiti neke povratne informacije.
Slikanje slika
Teško je vjerovati da će tvoje slike zarađivati milijune dolara, kao što to uspijevaju slike poznatih umjetnika. No, činjenica je da mnoštvo ljudi obožava slike i rado ih kupuju za svoje privatne kolekcije ili upotpunjavanje atmosfere u stanovima i kućama.
Za pokretanje biznisa crtanja slika potrebno je imati talenta, ali i ogromnu želju za uspjehom. Naime, crtanje se kao vještina može savladati, a samo će oni najuporniji uspjeti svoje vještine usavršiti do te mjere, da njihovi radovi postanu popularni. Bez obzira na to što sada možda nisi vješt/a u crtanju, to ne znači da ne možeš razviti svoj talent i postati umjetnik/ca.
Bilo bi dobro razviti neku svoju tehniku koja će postati prepoznatljiva i zbog koje će ljudi htjeti kupovati tvoje slike. Jasno, baš kao i kod izrade nakita veliki dio vremena morat ćeš uložiti u promociju svojih radova kako bi se ostvarila i poneka prodaja.
Stvaranje glazbe za filmove i reklame
Glazba je s godinama postala sastavni dio filmova, serija, reklama i svih ostalih materijala koji se prikazuju na raznim medijima. Svrha glazbe unutar ostalih medija jest potencirati akciju, odnosno istaknuti određene osjećaje i situacije pobuđivanjem dodatnog osjetila.
Neki ljudi imaju prirođeno razumijevanje glazbe (tzv. sluh), dok drugi smisao za glazbu mogu razviti s godinama. Ako želiš započeti biznis stvaranja glazbe, moraš biti vrlo dobro upoznat/a s glazbom i moraš obožavati stvarati nove zvukove.
Za pokretanje ovog biznisa dovoljno je već samo računalo, no za kvalitetnije radove možda ćeš poželjeti neke kvalitetne slušalice, pojačala, klavijature, itd. Ova biznis ideja namijenjena je onima koji obožavaju glazbu i imaju smisla za stvaranje novih harmonija.
Fotografiranje
Na listu kreativnih ideja za pokretanje posla smjestilo se i fotografiranje. Iako danas svaki malo bolji pametni telefon ima fantastičnu kameru i korisnici okidaju mnoštvo fotografija, struka fotografa još je uvijek iznimno cijenjena.
Fotografiranje zna biti izrazito zabavan i naporan posao, jer potrebno je hrpu aktivnosti ukalupiti i maleni vremenski raspon. Nakon što s klijentom dogovoriš vrijeme i mjesto fotografiranja, uslikaš na stotine fotografija, preostaje još i obrada napravljenih fotografija.
Ako želiš započeti biznis fotografiranja morat ćeš nabaviti profesionalni aparat za fotografiranje koji košta i po nekoliko tisuća kuna. Uz konstantna ulaganja u opremu, fotograf mora imati i bogato znanje kadriranja i podešavanja funkcija na uređaju. Potrebno je puno prakse da bi se ‘isplivalo’ na tržištu među najcjenjenije fotografe.
Tisak na majice
Majice s porukama postale su naša svakodnevica, posebice kada su postale cjenovno prihvatljive širokoj masi ljudi. Danas nije nimalo neuobičajeno vidjeti ljude koji šetaju u majicama s vlastitim natpisima putem kojih odašilju neku poruku svijetu.
Za pokretanje biznisa tiskanja majica bit će potrebno veliko početno ulaganje, jer je potrebno nabaviti stroj za tisak. Kvalitetni strojevi mogu koštati i po nekoliko desetaka tisuća kuna, na za početak je možda pametno odabrati nešto skromniju varijantu uređaja.
Uz kvalitetu majica i tiska, poduzetnik mora razmisliti i o ulaganju u marketing. Naime, postoji puno tiskara koje nude jeftin tisak na majice, a na tržištu će opstati samo oni najoriginalniji. Potrebno je imati viziju, stvarati zanimljive ideje, pretvarati sve to skupa u kvalitetne proizvode i to je put ka uspjehu.
Proizvodnja domaće kozmetike
Veliki svjetski brendovi veliki broj svojih kozmetičkih proizvoda temelje na raznim kemikalijama, što je krajnjim kupcima sve odbojnije. Naime, ne želimo se trovati i uništavati svoje zdravlje raznim preparatima koji imaju upitno porijeklo i sastav.
Kupci, a posebno dame, sve se više okreću prirodnoj domaćoj kozmetici koja nastaje na recepturi naših baka i ostalih predaka. Takva je kozmetika lišena raznih kemikalija pa je potražnja za njom sve veća. Iznjedrilo je to nekoliko malih domaćih proizvođača kozmetike koji ostvaruju sve veći uspjeh kako na domaćoj, tako i na globalnoj sceni.
Za proizvodnju kozmetike bit će potrebno nabaviti osnovne sirovine, osmisliti kvalitetnu formulu i privlačno pakiranje, a sve to trebat će proći stroge sustave provjere kvalitete. Tek nakon što proizvod bude spreman za prodaju slijedi pravi posao – promoviranje i proboj na tržištu.
Izrada mirisnih svijeća
Koliko god se činilo da je tržište svijeća maleno, mjesta za nove proizvođače još uvijek ima. Radi se o vrlo zanimljivom sektoru kod kojeg je atraktivan i sam proces proizvodnje. Ovisno o tome koju vrstu svijeća želiš proizvoditi, tako ćeš morati prilagoditi i proizvodni proces.
Kod proizvodnje svijeća postoji mnoštvo mogućnosti i proizvođač bi trebao pronaći vlastiti put koji bi ga distancirao na tržištu od ostalih. To znači, da je potrebno pronaći neku svoju ideju, neki svoj miris, neki jedinstveni izgled – zahvaljujući čemu će nastati prepoznatljiv brend kojeg će ljudi rado kupovati.
No, do izgradnje brenda je dalek put i potrebno je ići korak po korak. Nakon razvijenog proizvoda potrebno je osmisliti način promocije, ali i pronaći željenu tržišnu nišu. Finalni korak je promocija proizvoda prema ‘ciljanom kupcu’ što bi trebalo rezultirati zadovoljavajućom prodajom.
Tisak kalendara i vizitki
Ne postoji biznis koji ne treba vizitke i kalendare te se čini kako je ovo vrlo profitabilna niša. Ipak, potrebno je naglasiti da se tek rijetki uspiju probiti među mnogim tiskarima, jer konkurencija koja može ponuditi velike količine po niskim cijenama, uglavnom je u prednosti.
Za ostvarivanje ove biznis ideje potrebno je znanje iz dizajna, odnosno potrebno je poznavati rad u programima poput Photoshopa, GIMP-a, Pixlr-a, Corel-a, itd. Uz poznavanje rada u navedenim programima potrebno je dobro baratati osnovnim tehnikama dizajna i tiska, ali i dimenzioniranjem i pozicioniranjem na strojevima.
Ulazak u ovu vrstu biznisa uglavnom iziskuje velika ulaganja, jer kvalitetni strojevi za tisak koštaju puno novca i teško su nabavljivi. Ako se odlučiš za kupnju nekog rabljenog uređaja moraš imati na pameti da se takav može u skorašnjem trenutku pokvariti, što znači nove velike probleme. Jasno, tu su i standardni izdaci za boje, tonere, papire i razne druge prijeko potrebne materijale.
Stvaranje bloga
Blogeri su danas vrlo traženi u svijetu marketinga jer mogu na kvalitetan i sebi svojstven način promovirati proizvode određenih brendova. Popularnost blogova s godinama sve više raste, a isti se trend počinje nazirati i u Hrvatskoj.
Za realiziranje biznis ideje blogiranja ono što ćeš obavezno trebati jest blog. Primarno pod blog mislim vlastitu web stranicu na kojoj ćeš svakog tjedna objavljivati novi sadržaj. No, danas postoje i blogeri (ili bolje rečeno influenceri) koji nemaju svoj blog, već djeluju putem raznim drugih platformi – primjerice Instagrama, Facebooka, Pinteresta…
Do sada sam imao prilike intervjuirati mnoštvo blogera, a svatko od njih ima neku svoju priču. Ono što mogu tvrditi jest da se od bloga može živjeti, ako se blog uzme ozbiljno i ako se promatra sa stajališta biznisa. Pročitaj neke od intervjua i inspiriraj se za uspjeh u svijetu blogera.
Rad na računalu
Digitalno doba u potpunosti je promijenilo način na koji poslovni svijet funkcionira. Informacija je postala glavna valuta u poslovnom svijetu, a internet je prerastao u glavni preduvjet uspješnog poslovanja. Jednostavno, danas je nemoguće imati kvalitetan i uspješan biznis, a bez da se u cijelu priču ne upletu računala i internet.
Razvoj digitalnih kanala u posljednjih je 20 godina stvorio mnoštvo novih zanimanja koja prije nisu postojala. Najnoviji val takvih zanimanja i biznisa odnosi se na korištenje i upravljanje društvenim mrežama, koje danas služe kao jedan od ključnih marketinških alata. No, mnoge su poslovne ideje na temelju kojih se može izgraditi uspješan biznis radom na računalu:
Programiranje aplikacija za pametne telefone
Prije 50 godina imali smo televizor, prije 30 godina stolno računalo, prije 15 laptop, a danas imamo pametne telefone. Nevjerojatan je podatak da u razvijenim zemljama gotovo svaki čovjek ima barem jedan pametni telefon, a nekolicina ih koristi i više mobilnih uređaja. Tržište pametnih telefona iz godine u godinu raste, što je mamac velikim i malim igračima da predstave svoja softverska rješenja za ove rasprostranjene uređaje.
Programiranje aplikacija za pametne telefone jest struka koja traži vrlo dobro poznavanje programskih jezika, što nije lako za naučiti. No, jednom kada se ti programski jezici nauče (Java, C++, C#, Ruby, JavaScript, itd) osoba može očekivati sjajne poslovne prilike i vrlo dobru zaradu. IT stručnjaci, a posebice programeri, među najplaćenijim su zanimanjima na svijetu.
Ako želiš otvoriti tvrtku za programiranje u teoriji ti je dovoljno da imaš kvalitetno računalo, znanje iz nekog programskog jezika i pristup internetu da možeš potražiti odgovor ako gdje zapneš. Ipak, programerske tvrtke puno bolje funkcioniraju ako su oformljene od veće skupine ljudi pa je dobro razmisliti o zapošljavanju još nekoliko radnika.
Izrada animacija
Animacije su sjajan način za objašnjavanje i rješavanje određenih problema, a i korisnici su ih vrlo kvalitetno prihvatili. Gotovo da ne postoji proces kojeg nije moguće na jednostavan i zabavan način objasniti publici.
Napretkom softverskih rješenja, danas postoji nekoliko kvalitetnih gotovih programa putem kojih je moguće raditi animacije na jednostavan i brz način. Iako se većina njih plaća, postoje i besplatne varijante gdje možeš iskušati kako određeni program funkcionira.
Početno ulaganje u ovu biznis ideju jest kupnja programa za animiranje, a jedan od preduvjeta jest i posjedovanje kvalitetnog računala. Radi se o vrlo kreativnom zanimanju, gdje u prvi plan iskače kvaliteta i sposobnost prenošenja određene priče krajnjem korisniku.
Vođenje društvenih mreža
Kao što sam već spomenuo, jedna od ključnih okosnica svakog novog biznisa jest kvaliteta upravljanja sadržajem na društvenim mrežama. Iako mnogi pokušavaju ocrniti društvene mreže zbog sve manjeg prirodnog dosega, činjenica je da su Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Snapchat i LinkedIn još uvijek jedan od najboljih i najjeftinijih načina promocije za tvrtke.
Vođenje vlastitih i tuđih profila na društvenim mrežama može biti itekako dobro plaćen posao, ali istovremeno zabavan te prepun kreativnosti. Za razliku od mnogih drugih digitalnih biznisa, vođenje i upravljanje društvenim mrežama je jednostavno za naučiti, ali i sprovesti u praksi.
Važno je da osoba zna koje su sve mogućnosti određene društvene mreže i na koji način se postižu najbolji marketinški rezultati. Za početak svakako preporučujem čitanje srodne literature koja će ti otvoriti vrata u svijet marketinga na društvenim mrežama. Ako tražiš neki dodatni savjet ili želiš da ja kvalitetno upravljam tvojim društvenim mrežama javi se na email: kontakt@soloboss.hr
Izrada web stranica
Svaki ozbiljni biznis treba biti prisutan na internetu, a najbolji i najosnovniji način za takvo online prisustvo jest web stranica firme. Zanimljivo, sve je više pojedinaca koji se odlučuju na kreiranje osobnih web stranica, putem čega predstavljaju svoje radove i svoje poslovne uspjehe (u potrazi za boljom poslovnom prilikom).
Za kvalitetnu realizaciju biznis ideje izrade web stranica, ne bi bilo loše naučiti neke od primarnih programskih jezika koji se koriste na webu (PHP, JavaScript). Za otvaranje takvog biznisa dovoljno ti je računalo, a nije na odmet imati zakupljen i neki hosting paket da možeš testirati ponašanje web stranice koju radiš.
S obzirom na to da svjesnost o važnosti interneta sve više raste za očekivati je kako će sve više tvrtki i pojedinaca tražiti usluge izrade web stranica. Kada na to još nadodamo da je i broj web trgovina u porastu, dolazi se do jasnog zaključka da će su u godinama pred nama tražiti stručnjaci za izradu web stranica. Nemoj propustiti priliku i otvori biznis upravo u tom segmentu.
Virtualni asistent
Pojam virtualnog asistenta prvi puta sam susreo u jednoj od najboljih knjiga koje sam pročitao u životu The 4-Hour Workweek, autora Tima Ferrissa. Ovaj poznati poduzetnik u knjizi opisuje koncept virtualnog asistenta gdje dio svojeg poslovanja prepušta u ruke ljudima na drugom kraju svijeta. Virtualni asistenti odrađuju zadatke koji Timu nisu zanimljivi i na taj način Tim povećava svoju produktivnost.
Generalno govoreći, virtualni asistent je biznis gdje putem online kanala pomažeš ljudima u realiziranju njihovih ideja (bez obzira u kojem području radili). Primjerice, klijent (koji može biti na drugom kraju svijeta) treba napraviti veliko istraživanje na 1000 ljudi – taj zadatak povjeri tebi (virtualnom asistentu). Nakon što obaviš istraživanje, dobivene podatke šalješ klijentu na mejl i tako je tvoj dio posla završen.
Virtualni asistenti itekako su popularni jer obavljaju razne zadatke ljudima koji su u gužvi i koji trebaju pomoć. Opseg njihova djelovanja je ogroman: od istraživačkih usluga, preko računovodstva, programiranja i pisanja pa sve do organiziranja vremena i planiranja sastanaka. Dakle, samo mašta je granica. No, zbog šarolikog rada s raznim klijentima, ovo zna biti i jako naporan posao.
Upravljanje podacima
Spomenuo sam prethodno kako su podaci danas najvrjednija valuta u svijetu poduzetnika. Naime, cijela ekonomija i njeno poslovanje bazirano je na razno raznim podacima i kada nastane samo mali problem događa se kolaps cjelokupnog sustava.
Zbog enormne količine podataka koji kolaju internetom, sve je više ljudi potrebno na strani upravljanja podacima. Traže se razni stručnjaci – od onih koji čuvaju podatke, preko onih koji osiguravaju sigurnosne protokole, onih koji unose podatke u baze pa sve do onih koji podatke sortiraju u smislene cjeline.
Upravljanje podacima spada u biznis ideje koje će biti iznimno popularne u budućnosti. Sada je vrlo vjerojatno sjajno vrijeme da se na neki način uključiš u borbu za podatke, jer konkurencija će brzo narasti kada shvate o koliko se zanimljivom i profitabilnom području radi.
Iznajmljivanje hostinga i domena
Kada već pišem o čuvanju podataka, red je da spomenem hosting – kao primarni način pohrane podataka na internetu. Naime, hosting je zapravo prostor koji osoba zakupi na određenom serveru (računalo koje je uvijek aktivno i spojeno na internet) i gdje se mogu pohraniti podaci (uglavnom web stranice).
Svatko tko želi kreirati svoju vlastitu web stranicu ili blog, vrlo vjerojatno će posegnuti za kupnjom nekog hosting paketa. Dakako, uz hosting trebat će mu i domena – što se uglavnom kupuje u zajedničkom paketu.
Iznajmljivanje hostinga može prerasti u sjajan biznis, ali su potrebna velika početna ulaganja. Naime, računala koja će predstavljati hosting pakete su skupa i moraju biti stalno spojena na izvor napajanja. No, nekim će se ova ideja za vlastiti posao jako svidjeti jer je održavanje sustava jednostavno i ne oduzima puno vremena.
Usluge digitalnog marketinga
Pojmom digitalnog marketinga pokriveno je jako veliko područje marketinških djelatnosti. Zajednička stvar svim marketinških aktivnostima unutar digitalnog marketinga jest što se promocija obavlja na digitalnim kanalima. Dakle, sve je podređeno promoviranju na internetu, čime se zadaje smrtni udarac klasičnim oglašivačkim medijima (novine, radio, TV).
Kada govorim o digitalnom marketingu uglavnom pod time smatram promotivne aktivnosti koje rezultiraju prikazivanjem oglasa na društvenim mrežama, ali i na raznim portalima na internetu. Platforma Google AdWords dominira u sektoru oglašavanja na digitalnim medijima, dok je među društvenim mrežama najizraženiji Facebook sustav oglašavanja.
Prije upuštanja digitalni marketing i realiziranja ove biznis ideje bilo bi pametno naučiti koje su najbolje taktike na prije spomenutim platformama. Uspješni marketing stručnjaci uspijevaju postići sjajne rezultate uz mala ulaganja, no to se postiže iskustvom i konstantnim testiranjima. Za započeti ovaj biznis treba ti samo računalo i nešto vremena koje ćeš uložiti u edukaciju. Dakako, bilo bi super kada bi imao i neki budžet koji je odvojen za testiranje reklama.
SEO optimizacija
Kvalitetni stručnjaci za SEO optimizaciju kod nas su jako rijetki, što otvara puno prostora za nove biznis ideje u tom području. Da pojasnim, SEO je termin koji stoji iza ideje optimiziranja sadržaja za web tražilice (prije svega Google). Cilj je raznim aktivnostima pripomoći određenoj web stranici da se probije na vrh rezultata internet pretraga za određeni pojam, a čime dobiva veći broj pregleda kod korisnika.
SEO stručnjaci koriste razne metode kako bi određenu web stranicu podigli što više među rezultatima pretraga. No, valja spomenuti kako i Google sve iskusniji i pametniji pa lako skuži koji su to ‘stručnjaci’ koji koriste zabranjene metode te takve stranice vrlo brzo penalizira.
Ulaganja u ovaj biznis nisu velika i sve što trebaš je kvalitetno računalo i literatura iz područja SEO optimizacije. Nedavno sam napisao jedan sjajan članak o SEO optimizaciji, gdje je objašnjena većina pojmova, pa predlažem da pobliže saznaš što je to SEO optimizacija.
Otvaranje web trgovine
ECommerce biznis posljednjih je godina u velikom zamahu, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj. Ljudi sve više prihvaćaju kupovanje putem interneta kao sastavni dio shoppinga, tj. navikli su da neke proizvode kupuju online. Iako je broj takvih ljudi sve veći, još uvijek ima jako puno mjesta za razvoj tržišta i osvješćivanje online kupnje kao sigurne i pouzdane.
Ako planiraš otvoriti web trgovinu na raspolaganju imaš mnoge alate koji ti mogu pomoći. Danas postoje platforme koji ti omogućavaju kreiranje web trgovine u svega nekoliko klikova, dio njih je besplatan dok se dio tih platformi plaća. U slučaju da želiš ozbiljnije krenuti u biznis etrgovine, onda preporučam kreiranje web shopa na platformama poput WooCommerce ili Magento.
Prodavati možeš svašta, rekli bi ljudi od igle do lokomotive. Budući da postoji veliki broj e-trgovina sa šarolikim izborom proizvoda, savjetujem da odabereš jednu nišu u kojoj ćeš graditi svoju web trgovinu (npr. ribolov ili trčanje). Odabirom niše moći ćeš se specijalizirati za samo jedno područje, što znači manje konkurencije, ali i lakše targetiranje kupaca. Ako trebaš kakvu pomoć oko web trgovine slobodno mi se javiš na email: kontakt@markozupanic.com
Dropshipping
Klasična web trgovina mora imati skladište, potrebnu dokumentaciju, uvjete pod kojima će proizvodi biti primjerno skladišteni, itd. Dakle, puno je zadataka koji stoji pred osobom koja želi otvoriti web trgovinu. No, posljednjih se godina pojavio jedan novi trend koji nosi naziv – dropshipping.
Dropshipping je web trgovina kod koje nije potrebno skladište jer proizvod ide direktno s adrese proizvođača na adresu kupca. Ti si u toj cijeloj priči samo posredni koji ima web trgovinu, ali proizvode ne skladišti i nema brige oko logističkih stvari. Jednostavno, kada kupac naruči robu preko tvoje web trgovine, ti ili automatski sustav obavještavate izvornu trgovinu ili samog proizvođača na koju adresu da pošalje robu i to je to – ti samo ubireš proviziju po prodaji.
Popularnost dropshippinga je iznimno velika, ali se polako javlja problem velikog zasićenja tržišta. U početku je potrebno puno uložiti u marketing (uglavnom preko društvenih mreža), ali se to nakon nekoliko mjeseci višestruko vraća – ako je odrađeno na kvalitetan način. Stručnjaci za dropshipping savjetuju da se posvetiš proizvodima koji znaš da mogu postati viralni i čija bi prodaja mogla naglo porasti u budućnosti. Radio sam intervju s Milošom Vasićem o dropshippingu pa svakako pogledaj.
Poslovne ideje za ljubitelje životinja i prirode
Iako je digitalno doba u potpunosti uzelo maha, činjenica je da ne možemo i nikada nećemo moći pobjeći od prirode i boravka u njoj. Kada smo u prirodi osjećamo se opušteno, uživamo, udišemo svježi zrak i može se reći ‘živimo punim plućima’.
Mnogi ljudi upravo zbog navedenih benefita obožavaju poslove koji su vezani uz prirodu, ali paralelno time i uz životinje. U nastavku donosim biznis ideje o kojima moraš razmisliti ako želiš pokrenuti vlastiti posao vezan uz prirodu i životinje:
Proizvodnja vina
Vjerujem da mnogi koji ovo čitaju obožavaju barem povremeno popiti koju čašu vina. Tržište vina svake je godine bogatije za neke nove predstavnike, koji svojim inovativnim pristupom donose neke novosti u taj vrlo rašireni sektor.
Proizvodnja vina iziskuje velika početna ulaganja, jer je prije svega potrebno zasaditi vinograde i osigurati kvalitetne uvjete za dozrijevanja i čuvanje vina. Također, novo zasađeni vinogradi trebat će neko vrijeme da daju prve plodove, a to može trajati godinama prije nego što počnu vraćati uloženi novac. Dobra startna pozicija bila bi ako već imaš određene vinograde koje obrađuješ pa ih s godinama širiš kako prodaja raste.
S obzirom na to da se radi o proizvodu koji ljudi konzumiraju, važno je napomenuti da sve mora biti rađeno po najvišem standardu i kako se potrebno pripremiti za obilaske raznih prehrambenih inspekcija. Također, postoji mogućnost da urod zbog vremenskih neprilika propadne pa je potrebno razmisliti i o osiguranju vinograda.
Salon za njegu pasa
Pas i mačka dva su omiljena kućna ljubimca mnogima od nas. Ne kaže se uzalud kako je pas čovjekov najbolji prijatelj, jer mnogi su ljudi čvrsto povezani sa svojim omiljenim ljubimcem. Posljednjih se godina uvelike razvio biznis njege pasa pa su tako nastali: saloni za njegu pasa, hoteli za pse, plaže za pse, itd.
Vlasnici pasa, posebice oni koji žive u gradu, spremni su odvojiti dio budžeta kako bi svojem kućnom ljubimcu osigurali super tretmane održavanja. Dakle, realiziranje biznis ideje salona za njegu psića čini se kao sjajna prilika za sve koji vole životinje, posebice pse.
Otvaranje salona za pse tražit će neka početna ulaganja jer ćeš prije svega morati imati prostor gdje ćeš raditi, ali i neku osnovnu opremu za pranje, češljanje i ostalo uređivanje. No, ono najvažnije kod pokretanja ovog posla je ljubav prema životinjama. Ako voliš životinje ovo je sjajna poslovna prilika za tebe.
Uređenje okućnica
Pametno osmišljena okućnica može cjelokupnom dvorištu i kući udahnuti jedan novi život i podići ljepotu na jedan novi viši nivo. Nažalost, većina ljudi u pokušajima da naprave lijepu okućnicu napravi krivi korak pa na kraju to ne ispadne kako su željeli.
Tu u igru uskaču dizajneri vrtova, koji zahvaljujući svojem iskustvu, kreativnosti i znanju mogu svačiju okućnicu učiniti predivnom. Iako postoje edukacije u tom području, jako su rijetke i pojedinci koji su uspjeli u ovom biznis uglavnom su učili na vlastitim pokušajima i pogreškama.
Za pokretanje ovog biznisa bilo bi jako dobro poznavati fizionomiju biljaka. Što se tiče početnih ulaganja, toga kod ovog biznisa nema previše. Dakako, potrebno je nabaviti osnovnu opremu za iskop tla i pravilno postavljanje i uređivanje biljaka, no oprema se može s vremenom nadograđivati. Važno je u početku steći pozitivne recenzije zadovoljnih klijenata, što otvara vrata novim klijentima.
Postavljanje akvarija i ribnjaka
Nedavno sam surađivao s tvrtkom Aquatic-design koja je u potpunosti posvećena izradi i montaži akvarija i terarija. Radi se o vrlo zanimljivom poslu, koji je kao stvoren za ljubitelje životinja.
Da bi se krenulo u ostvarivanje ove biznis ideje neophodno je imati ljubav prema životinjama, ali i kvalitetno poznavanje životinjskog i biljnog svijeta. Zatim, potrebno je djelomično poznavati i arhitekturu jer želje klijenata su raznovrsne pa ih je često izazovno ukalupiti u postojeći koncept.
Što se tiče početnih ulaganja, treba se pripremiti na popratne troškove koji se javljaju kod postavljanja akvarija i ribnjaka. Za veće će projekte nekada biti potrebno angažirati majstore za iskop, a ne bi bilo na odmet imati i kombi vozilo u kojem će se prevoziti potrebni materijal.
Proizvodnja cvijeća
Posljednja istraživanja govore kako veliku količinu cvijeća u Hrvatsku uvozimo, što daje puno prostora za razvoj vlastitih cvjećarnica i plastenika za uzgoj. Ljudi obožavaju cvijeće pa se ono kupuje gotovo svakodnevno, a nekoliko puta na godinu potražnja enormno raste (npr. Valentinovo, Svi Sveti).
Proizvodnja cvijeća iziskuje velika početna ulaganja jer bez kvalitetnog plastenika teško se može uspjeti u ovom biznisu. Nakon što se napravi plastenik potrebno je pripremiti novac za sirovinu iz koje će izrasti cvijeće, a nakon toga potrebna je i pažnja da se cvijeće razvije na željenu razinu.
Za ulazak u ovaj biznis potrebno je itekako dobro poznavati uzgoj cvijeća. Naime, potrebno je kontrolirati temperaturu, vlažnost, osvjetljenje i sve ostale parametre kako bi izraslo predivno i poželjno cvijeće. Na kraju svega potrebno je baratati i dobrim prodajnim vještinama jer cvijeće se mora prodati u kratkom roku zbog svojeg ograničenog vijeka trajanja.
Šetanje životinja
Mnogi mladi ovo vide kao sjajnu priliku za dodatni džeparac, posebice ako žive u velikim gradovima. Naime, u takvim je gradovima potrebno kućne ljubimce izvoditi u šetnju kako bi održali svoju ‘unutarnju ravnotežu’. No, vrijeme je pokazalo kako šetanje životinja može biti i puno više od dodatnog džeparca, samo je bitno na pravilan način pristupiti biznis ideji.
Oni ozbiljniji mogu šetanje životinja pretvoriti u super biznis, u kojem će spojiti ugodno s korisnim. Važno je postaviti neke granice i dogovoriti suradnju s više klijenata. Kada ćeš imati veliki broj zadovoljnih klijenata, tada ti je jasno da možeš to kvalitetno naplatiti.
Početna ulaganja u ovaj biznis su gotovo pa nikakva, jer sve što ti treba je volja za šetnjom i ljubav prema životinjama. Dakako, morat ćeš nabaviti neke popratne stvari za prikupljanje kakice i vođenje veće količine životinja, no troškovi ove biznis ideje su zbilja zanemarivi.
Ideje za spretne majstore
Zanimljivo je vidjeti kako kod upisa tinejdžera u srednjoškolska zanimanja roditelji uglavnom potenciraju upis u gimnazije, zanemarujući pri tome strukovna zanimanja. No, ono što rade spretne ruke stručnih majstora je za svaku pohvalu i divljenje. Pravi majstori od svojeg zanata mogu napraviti pravu umjetnost i zbog toga su mnogi od njih iznimno cijenjeni.
Mnoge se biznis ideje vežu upravo uz spretan rad rukama i u nastavku ću nabrojiti neke od njih. Nadam se kako ćeš se i ti odlučiti otvoriti biznis upravo u ovoj kategorije jer pravih vrijednih spretnih majstora je sve manje i trebaju nam više nego ikada:
Izrada unikatnog namještaja
Tesarstvo je jedno od zanimanja koje sve više pada u zaborav, a razlog tome su velika automatizirana postrojenja. Iako u tim postrojenjima nastaje namještaj zavidne kvalitete i proizvodnja se odvija vrlo brzo, vjerujem da će se većina složiti kako takav namještaj nema dušu.
Izrada unikatnog namještaja spada među biznis ideje koje sve više dobivaju na popularnosti. Naime, u rapsodiji identičnog industrijskog namještaja, ljudi sve više posežu za unikatnim namještajem koji nastaje u rukama majstora i od drva koje je još nedavno bilo trupac. Mnogi kažu kako takav namještaj ima dušu i puno je cjenjeniji od namještaja u kartonskim kutijama.
Za pokretanje ove biznis ideje trebat će ti određena svota novca, ali i adekvatan prostor. Novac ćeš potrošiti na ulaganje u nabavku potrebnih strojeva za obradu drva, kao i za sve popratne alate koji pomažu u stvaranju namještaja. Jednom kada se biznis zahukta, potraga za klijentima postat će stvar prošlosti, posebice ako će tvoj namještaj biti po nečemu prepoznatljiv i jedinstven.
Popravak pametnih telefona
U jednom od prethodnih poglavlja spomenuo sam kako u razvijenim zemljama svaka osoba ima pametni telefon, a neki ljudi su vlasnici i nekoliko pametnih telefona. Tržište pametnih telefona preraslo je sva očekivanja i svi se s pravom pitaju kada će rast prodaje malo usporiti?
S obzirom na to da pametne telefone danas nosimo svugdje sa sobom nije nimalo čudno da se oni kvare ili dobivaju razna oštećenja. Najčešći problem svakako je puknuće zaslona pametnog telefona, nakon čega on postaje manje upotrebljiv pa je sasvim logično da će većina korisnika potražiti pomoć stručnjaka i zamjenu ekrana.
Ako želiš pokrenuti biznis popravaka pametnih telefona primarni uvjet jest da se dobro upoznaš s radom uređaja, kao i komponentama koje se nalaze u srcu pametnih telefona. Nakon toga, dovoljna ti je jedna soba i radni stol, kvalitetna rasvjeta i nekoliko malenih odvijača. Dakako, dobro je imati na zalihi i neke zamjenske dijelove za koje znaš da će se najviše kvariti, a jedan od primarnih alata je i lemilica zahvaljujući kojoj ćeš mijenjati elemente unutar telefona.
Servisiranje bicikla
Cikloturizam u Europi je u značajnom porastu, a raste i popularizacija bicikliranja domaćeg stanovništva. Zahvaljujući kvalitetnim i pristupačnim biciklima, mnogi danas uživaju u vožnji biciklom, kako na ravnim tako i na brdovitim krajolicima. Zbog velike količine osjetljivih dijelova i neprimjerenog stila vožnje, često se događa da se bicikli kvare, odnosno oštećuju na bilo koji način.
Tu u igru stupaju majstori za popravak bicikala koji svoje znanje prenose na bicikle klijenata i tako ih ponovno vračaju u život. Valja napomenuti kako je u Hrvatskoj relativno malo majstora koji popravljaju bicikle, a još je manje stanica na kojima biciklisti mogu potražiti pomoć, ali i okrjepu.
Popularizacija biciklizma definitivno dobiva sve veći zamah i krajnje je vrijeme da se u Hrvatskoj otvori nekoliko stanica gdje će ljudi moći servisirati svoje bicikle. Ako ti se sviđa ova ideja za vlastiti posao osnovni preduvjet je da nabaviš potrebne alate za zamjenu guma, kočnica, fino podešavanje raznih sustava na biciklu i još neke popratne stvari. Na košta puno, a biciklistima može biti od velike pomoći.
Vodoinstalater
Kako god okrenuli karte, činjenica jest da je potraga za vodoinstalaterima stalna. Naime, svakodnevno se u kućama i stanovima događaju razna pucanja cijevi, kvarovi na sustavu grijanja, začepljenja odvoda, itd.
Vrijedne ruke vodoinstalatera rješavaju sve te probleme i rješavaju nas velikih problema koji nastaju kada nema tople vode ili kada sustav odvodnje ne funkcionira kako bi trebao. Otvaranje ovog biznisa zasigurno je pametna ideja jer vodoinstalateri uvijek imaju posla.
Za realizaciju ove biznis ideje trebat će ti kvalitetna oprema za vodoinstalatere čija cijena varira ovisno o kvaliteti i izdržljivosti. Dakako, na početku se možeš zadovoljiti i nešto slabijim alatima, koji postepeno mijenjaš kako će rasti broj klijenata. Ulazni troškovi za ovaj biznis kreću se od nekoliko tisuća kuna na dalje.
Postavljanje klima
Iako se u medijima često spominje priča kako globalno zagrijavanje podiže nivo temperature pa tijekom ljeta jedva proživljavamo ljetne žege, to nije u potpunosti istina. Ono što se zaista događa jest nagla promjena vremenskih prilika, gdje ulazimo iz jako hladnih u ekstremno vruće dane. To ljudima nimalo ne leži i zbog toga je sasvim logičan porast potražnje za klimama kako u poslovnim zgradama, tako i u privatnim stanovima.
Ako želiš pokrenuti biznis postavljanja klima poželjno je prije toga riješiti certificiranje za određenu vrstu klima, kako bi sve bilo prema najvišim standardima. Certificiranje za klima majstora ujedno će ti omogućiti i servisiranje klima, što je također vrlo dobra prilika za dodatnu zaradu.
Realiziranje ove biznis ideje ne iziskuje nužno puno novca, jer ono osnovno što trebaš je znanje i nekoliko osnovnih alata za postavljanje i montiranje klime. Ako ti se sviđa ova ideja za pokretanje posla moraš razmisliti i o tome da nekoliko ranih ljetnih mjeseci odradiš na moru, gdje je potražnja za ovom uslugom još veća.
Soboslikarstvo
Iako je ovaj biznis često krutog i napornog karaktera, jasno je da neki klijenti imaju vrlo zanimljive zahtjeve i ideje. Takvi su klijenti posebno dragi soboslikarima koji imaju smisla za umjetnost jer u tim trenucima mogu u potpunosti uživati u svojem poslu.
Soboslikarstvo je jedna od poslovnih ideja za kojom su ljudi u stalnoj potrebi. Naime, svatko među nama mora svoje zidove u kući bojiti barem svakih nekoliko godina kako bi prostoru udahnuo svježinu i vedrinu. Dakle, posla za soboslikare po toj logici uvijek ima, ako se pokažu kvalitetnima.
Soboslikar prije svega mora imati smisao za lijepo i mora znati baratati alatima za farbanje zidova. Također, poželjno je da se ne boji visina i da zna odraditi i neke (zidarske) predradnje prije bojanja. U globalu, vještine se stječu iskustvom pa je jedan od najvažnijih koraka započeti i konstantno usavršavati svoje znanje.
Masažni centar
U vrijeme kada su mnogi ljudi pod stresom i u stalnoj depresiji, masažerske usluge trebaju nam više no ikada. Stoga i ne čudi sve veći interes za otvaranjem masažnih salona, kao i za pohađanjem edukacije za masere.
Ako želiš otvoriti masažni centar za početak će ti trebati jedna lijepo uređena prostorija u kojoj će se ljudi osjećati opušteno. Prostorija mora biti ugrijana na potrebnu temperaturu da se mišići mogu opustiti, a nije na odmet i da lijepo miriši. Unutar prostorije mora se nalaziti i minimalno jedan kvalitetan masažni stol, kao i sva potrebna ulja za masiranje.
Edukacija za masera može se odraditi u nekoj večernjoj školi i to traje relativno kratko. No, iskustvo koje se stječe godinama od velikog je značaja i razlikuje kvalitetne od manje kvalitetnih masera.
Izrada igračaka za klince
Iako smo nacija koja polako izumire i sve nas je manje, svakog se dana u rodilištima rađaju nova djeca. Sva ta djeca tijekom svojeg odrastanje žele neke igračke, a roditelji se sve češće odlučuju za kupnju unikatnih igračaka.
Jedna od kvalitetnijih ideja za vlastiti posao jest izrada igračaka na temelju dječjeg crteža. Dakle, kada klinac ili klinka nacrta neko svoje izmišljeno biće na list papira, postoje majstori koji to izmišljeno biće mogu pretvoriti u stvarnu igračku, odnosno plišanog zmaja, medu ili što već.
Izrada igračaka za klince može se protezati u raznim smjerovima, a sve ovisi za koju se dob klinaca odlučiš izrađivati igračke. Dva osnovna smjera su: izrada plišanih igračaka te izrada drvenih igračaka. Za ostvarivanje ove biznis ideje trebat će ti razni alati za finu radnju, no u globalu sve to neće puno koštati. Najvažnija u cijeloj prići je svakako kreativnosti i jedinstvenost.
Šivanje unikatne odjeće
Trgovine jeftinom robom su svuda oko nas, a kada pogledaš na etikete na toj robi sve uglavnom dolazi iz nekih istočnih slabo razvijenih zemalja. Radna snaga u tim je zemljama jeftina, materijali su također niskih cijena, no postavlja se pitanje kakva je kvaliteta te robe koju kupujemo i da li je ona sigurna za naše zdravlje.
Sektor šivanja u Hrvatskoj na jako je niskim granama i može se reći kako je jedan od najmanje plaćenih poslova u Hrvatskoj. No, kvalitetnu odjeću trebamo svi i možda je sada pravo vrijeme da pokreneš samostalni biznis šivanja odjeće. Ovime ćeš si otvoriti jedna nova vrata gdje ćeš umjesto minimalne cijene ciljati na kvalitetu i jedinstvenost – što mnogi ljudi vole.
Za pokretanje ove biznis ideje trebat ćeš kvalitetnu mašinu za šivanje, popratne alate poput škara, konaca i igli, ali i mnoštvo kreativnih ideja i pomno napravljenih šablona. U početku će se biti teško probiti, no jednom kada se tvoja odjeća počne nositi i širiti dobar glas, klijenti će sami navraćati i tražiti još više komada.
Frizerski salon
Oskudica frizera polako postaje vidljiva u Hrvatskoj te se mnogi iskusni frizeri žale kako nemaju mladog kadra kojem bi mogli prenijeti svoje znanje. Iako se mnogima čini kao jednostavno zanimanje, frizerstvo je itekako atraktivno i donosi sa sobom mnoge nove izazove.
Ako želiš pokrenuti vlastiti frizerski salon ono što je neophodno jest da prije nego što se uputiš u taj biznis, skupiš određenu klijentelu koja će dolaziti u tvoj frizerski salon. Naime, uspješnost frizerskog salona ovisi o klijentima i osnovni preduvjet da ‘prodišeš’ prilikom pokretanja ove biznis ideje jest da već prethodno sakupiš dio klijenata.
Od osnovnih potrepština koje frizerski salon treba u prvi plan iskače adekvatan prostor za friziranje (s ogledalima), zatim su tu uređaji za pranje i sušenje kose, ali i mnoštvo popratnog materijala za farbanje, održavanje i sređivanje kose. Neophodna je i edukcija za frizera, za koju nisam siguran može li se završiti na nekim večernjim školama ili je potrebno odraditi puno školovanje.
Projektiranje i izrada bazena
Hrvatska postaje sve popularnija turistička destinacija, što nužno znači da se ulaže sve više novca u adekvatne smještajne jedinice. Ekskluzivni gosti traže neke privilegije, a jedna od osnovnih jest bazen za kupanje. Stoga, sve je više iznajmljivača koji se odlučuju na ugradnju bazena, što znatno podiže kvalitetu njihove ponude i donosi im dodatnu zaradu.
Iako nisam baš upoznat s principima nastajanja bazena, uvjeren sam kako se radi o zanimljivom poslu jer je potrebno prije svega napraviti projekt, a zatim taj projekt pretočiti u stvarnost. Kod projektiranja potrebno je pažnju obratiti na osnovne zakone fizike, kao i na filtriranje vode. Dakle, nužno je znanje iz područja građevine i kemije, kako bi biznis funkcionirao kako treba.
Trebat će ti i majstor građevinar koji će tvoju ideju znati pretočiti u stvaran bazen. Tu su i popratni sadržaji poput strojeva za iskop zemlje, uređaja za betoniranje i emuliranje, razne boje i još mnoštvo drugog pratećeg materijala. Čini se kako je početni kapital za ovaj samostalni biznis poprilično velik, ali je zasigurno dobra i zarada koja ostaje nakon stvaranja bazena.
Autoservis
Vjerujem da nikada nije bilo više automobila na prometnicama diljem svijeta, jer je automobil od luksuza postao osnovno sredstvo za poslovni i privatni život. Bez obzira kako kvalitetan i skupocjen automobil bio, zasigurno će se nakon nekog vremena pokvariti. Tu u igru uskaču automehaničari, koji u svojim autoservisima ‘vraćaju automobile u život’.
Današnji automobili satkani su od napredne tehnike pa se veliki dio problema rješava priključenjem automobila na računalo. Smatram da je to danas jedan od osnovnih alata koje automehaničar mora imati. No, uz to tu je i standardna oprema – ključevi, odvijači, čekići, baterije, dizalice, itd.
Za otvaranje autoservisa neophodno je znanje i obrazovanje za automehaničara. Vrlo vjerojatno i u zakonu stoji da će osoba koja nema formalno obrazovanje smjera automehaničar teško otvoriti svoj vlastiti biznis. Dakle, osnovni korak je završiti edukaciju za automehaničara, a tek nakon toga se možeš upustiti u pokretanje vlastite poslovne ideje.
Autolakirnica
Prometne nesreće događaju se svakodnevno i svi ti oštećeni automobili trebaju se ponovno popraviti. Uglavnom stradava samo vanjština automobila, koja se može srediti uz malu asistenciju limara i autolakirera.
Pokretanje autolakirnice po meni spada u kvalitetne biznis ideje, jer posla će uvijek biti – ako će kvaliteta rada biti na zadovoljavajućoj razini. Da bi kvaliteta bila zadovoljavajuća trebat ćeš nabaviti potrebni alat za skidanje i postavljanje limarije na automobil, no ono najvažnije – trebat ćeš nabaviti uređaje za farbanje automobila.
S vremenom ne bi na odmet bilo napraviti vlastitu komoru za bojanje, kako bi se bojanje obavljalo na vrhunskoj razini. Troškovi pokretanje ove biznis ideje nisu mi poznati, no kada se u obzir uzme potrebna oprema čini mi se da je potrebno nabaviti određeni početni kapital za realiziranje ove biznis ideje.
Vulkanizerstvo
Čak i češće nego li prometne nesreće, događaju se razni problemi s gumama na automobilu. Gume su potrošni materijal i jedan od dijelova automobila koji moramo najčešće mijenjati. Otvaranje vulkanizerske radionice čini se kao dobra ideja za pokretanje posla, no potrebno je razmisliti o poziciji i klijenteli koja će dolaziti u tvoju radionicu.
Vjerujem kako je puno bolje vulkanizerski salon u ljetnim mjesecima imati na moru zbog velike navale turista, dok je u zimskim mjesecima bolje biti na kopnu gdje dolazi do velikih temperaturnih razlika i obveze za stavljanjem zimskih guma.
Vulkanizerska radnica može se pokrenuti i doma, a potreban je uređaj za centriranje guma, kao i nekoliko komada najčešće korištenih guma. Sav ostali potrošni materijal uglavnom su sitnice koje ne koštaju puno pa se i ulazak u ovaj biznis ne čini kao pretjerani trošak.
Zidanje i adaptiranje kuća
Za vrijeme krize mnoge su građevinske tvrtke došle na jako niske grane, a ključni razlog bio je manjak investiranja u stambeni prostor jer je bila oskudica novca. Sada više nismo u krizi i ljudi su ponovno na veliko počeli investirati u kuće – bilo gradnju novih ili adaptaciju starih.
Otvaranje građevinske tvrtke iziskuje znanja iz područje građevine, ali i zadovoljavajuće pregovaračke sposobnosti. U početku je teško pridobiti klijente, no jednom kada vaši radovi počnu prikazivati vašu kvalitetu obavljanja posla – oskudice klijenata više ne bi trebalo biti.
Osnova za pokretanje građevinske tvrtke jest kupnja potrebnih alata, a koja ovisi o vrsti posla kojim se planiraš baviti. Velika je razlika između zidarskih aktivnosti, a samim time i između alata koji je neophodan. Smatram da je poželjno za realiziranje ove biznis ideje oformiti tim ljudi, jer jedino tako će vas klijenti smatrati ozbiljnim igračem na tržištu.
Poslovne ideje u području prehrane
Mnogi kažu kako je poljoprivreda vrlo nezahvalna grana gospodarstva jer traži velika ulaganja, a upitno je kako će se proizvod razviti. Činjenica je da se malim proizvođačima sve manje isplati ulagati u neke klasične poljoprivredne djelatnosti (kukuruz, pšenica, ječam), ali je zato sve popularnije ulagati u razvoj nekih egzotičnih sorti i eko proizvodnju.
Ideja za pokretanje posla u sektoru prehrane ima jako puno i na tebi je da odabereš ono što ti se sviđa. Ponekad su one najčudnije i najluđe ideje upravo one koje najbolje uspijevaju jer je konkurencija u tom području mala. U nastavku ti donosim biznis ideje iz područja prehrane:
Uzgoj egzotičnog voća i povrća
Hrvatska po svojim obilježjima pripada u područje mediteranske klime, što znači da je relativno pogodna za razvoj raznog egzotičnog bilja. Mnoge egzotične kulture uspijevaju u Hrvatskoj i to je svakako poticaj drugima da se okušaju u razvoju egzotičnog voća i povrća.
Ako želiš realizirati ovu biznis ideju važno je da na raspolaganju imaš određeno zemljište koje po svojim karakteristikama odgovara voću ili povrću koje želiš uzgajati. Potrebno je prije sadnje i kretanja u ovaj biznis dobro se educirati i pročitati mnoštvo literature jer samo s potpunim informacijama možeš izvući maksimalnu korist.
Bit će potrebno nabaviti sadnice, izgraditi sustav navodnjavanja, ali i redovito održavati parcelu potrebnim sredstvima. Činjenica je da egzotično voće i povrće često ne iziskuje puno truda jer je naviknuto na oskudne uvjete pa možda možeš pronaći ono što ti najbolje odgovara i gdje će briga oko rasta biti minimalna.
Proizvodnja čajeva
Kava i čaj dva su omiljena napitka građana diljem svijeta pa tako i u Hrvatskoj. Osobno sam veliki ljubitelj čaja i dnevno popijem minimalno 2-3 šalice čaja. Obožavam razne kombinacije okusa i iznimno mi je drago vidjeti ljude koji se trude iskombinirati što luđe okuse i napraviti vlastite kombinacije za savršeni napitak.
Što se tiče proizvodnje čaja, ovo je vrlo zanimljivo područje u kojem se nudi sve i svašta. Neki će se možda odlučiti zasaditi vlastito bilje koje će zatim brati i pakirati u pakovanje, dok će drugi samo otići na polja i ubrati bilje za koje znaju da nije tretirano raznim preparatima. Uz to, postoji i ona treća skupina koja će kombinirati jedno i drugo i postići savršenu aromu uz osrednja ulaganja.
Ako kojim slučajem imaš neku provjerenu recepturu svojih baka i prabaka, svakako je probaj iskoristiti. Nakon ubiranja bilja, ono se mora osušiti, samljeti i nakon toga pakirati u za to primjerene kutije. Tržište će prepoznati jedinstvenost pa se uvijek trudi postići nešto unikatno, bilo da se radi o kombinaciji okusa, bilo da se radi o pakiranju.
Pripremanje ljutih umaka
Poznato je kako pravi gurmani obožavaju kvalitetno začinjenu hranu, što često znači korištenje dobrog ukusnog ljutog umaka. Pripremanje ljutih umaka može prerasti u uspješan samostalni biznis, a sve što je potrebno jest uložiti malo vremena u pripremu super recepture i privlačnih pakiranja.
Poznato je kako su Slavonci veliki ljubitelji ljuto začinjene hrane pa je sasvim logično da se tamo proizvode i razni ljuti umaci. No, pripremanje ljutih umaka može se raditi i bilo gdje u Hrvatskoj, samo je potrebno pripremiti kvalitetne sastojke i dobar recept.
Za pripremu ljutih umaka trebat će ti razne vrste papričica (što ljutih, što manje ljutih), razni začini te bilo koji drugi sastojci koji mogu dati dodatnu aromu tvojem umaku. Nakon pripreme umaka vrlo ja važno napraviti i atraktivno pakiranje te dati prepoznatljiv naziv. Nakon toga sve pada na leđa kvalitete promocije – odnosno koliko uspješno znaš promovirati proizvod gurmanima i svima koji žude za ljutim umacima.
Proizvodnja prirodnih sokova
Proizvodnja prirodnih sokova isplativa je uglavnom ako se radi ili o većim količina ili o nekim ekskluzivnim napicima. Dakle, možeš krenuti u dva smjera što se tiče realiziranje ove biznis ideje: ako imaš velike količine jeftine sirovine za proizvodnju sokova možeš se okrenuti količini, a ako ti nedostaje sirovine moraš pronaći savršenu recepturu i tržištu ponuditi nešto jedinstveno.
Za proizvodnju prirodnih sokova najvažnije je imati kvalitetnu sirovinu – voće ili povrće od kojeg ćeš raditi sok. Nakon toga, treba ti dovoljno posuda za pripremanje i skladištenje soka. Na kraju procesa potrebna je i adekvatna ambalaža u kojoj će se sok prodavati (što uključuje i atraktivan dizajn naljepnica).
Ovo je sjajna ideja za pokretane posla za sve koji imaju ili vlastiti nasad nekog voća i povrća ili imaju prijatelje koji imaju viška sirovine za proizvodnju sokova. Posao zahtijeva velika početna ulaganja, ali u konačnici donosi i dobru dobit proizvođaču sokova.
Proizvodnja čvaraka i suhomesnatih proizvoda
Prije sam spominjao Slavoniju pa bi sada bio red da spomenem nekolicinu proizvoda koji su izvorno pristigli iz Slavonije, a danas se proizvode diljem Hrvatske. Čvarci su jedan od zaštitnih znakova svinjokolja i vrlo su popularni u kontinentalnom dijelu zemlje. Zbog malog broja proizvođača imaju vrlo visoku cijenu te se čine kao sjajna ideja za pokretanje posla.
Nadalje, tu su i razni drugi suhomesnati proizvodi koje imamo prilike vidjeti na našim stolovima povodom nekih svečanosti. Također, cijena takvih proizvoda je vrlo visoka pa mjesta za nove proizvođače uvijek ima. Valja spomenuti kako će ljudi uvijek težiti kupnji domaćih suhomesnatih proizvoda jer ipak znaju da jedu nešto što je raslo na našoj domaćoj zemlji.
Za proizvodnju čvaraka i suhomesnatih proizvoda trebat će ti farma svinja (ili nekih drugih životinja), a možeš se poslužiti i kupnjom sirovog mesa od provjerenih proizvođača. Zatim tu su potrebni alati za preradu mesa, kao i popratni sadržaj poput začina, pakiranja, itd. Za uspjeh ove biznis ideje važno je imati dobru recepturu, ali i provjeru kvalitete kako bi proizvod bio usklađen s najvišim standardima.
Proizvodnja mlijeka
Proizvodnja mlijeka sama po sebi i nije neki profitabilan biznis, ako se radi o standardnom načinu pripreme i prerade mlijeka. No, danas postoje razni segmenti u sektoru mljekarstva koji donose veći profit, a koji su shodno tome i sve popularniji. Primjerice, proizvodnja kozjeg i ovčjeg mlijeka posljednjih godina raste, a sve zahvaljujući dobroj otkupnoj cijeni.
Ulazak u biznis proizvodnje mlijeka zahtijeva ulaganje u farmu na kojoj će živjeti koze ili ovce, ali i u polja sa žitom koja će prehranjivati životinje s farme. Ako već imaš neku malenu farmu, super si kandidat za pokretanje ovog biznisa.
Važno je naglasiti kako je proizvodnja mlijeka vrlo zahtjevan biznis, jer životinje iziskuju cjelodnevnu brigu i teško ih možeš ostaviti na neki duži period. Ipak, radi se o poslu u kojem će posebno guštati oni koji vole prirodu i životinje.
Proizvodnja sira
Svi koji su putovali na more po lokalnim cestama zasigurno su primijetili bake kako prodaju domaće sireve na odmorištima. To su sirevi koji su pripremljeni od kvalitetnog mlijeka, koji zadovoljavaju sve najviše standarde, ali posao ipak ne cvijeta u potpunosti.
Kako bi takvi sirevi proizvodili profit, potrebno je osmisliti kvalitetnu marketinšku strategiju koja će ih prodavati zahtjevnoj klijenteli. Izrada takve strategije zahtijeva ulaganje vremena i novca, ali bi u konačnici trebala polučiti dobar rezultat i profit.
S obzirom na to da se sirevi proizvode od mlijeka neophodno je imati dostatnu količinu mlijeka, ako se želiš upustiti u proizvodnju sireva. Kvalitetni sirevi trebaju neko vrijeme da sazru, no o tome više na nekoj edukaciji za proizvođače sireva.
Uzgoj ekološke hrane
Kod nas možda pojam eko hrana još nije zaživio u punom svojem obimu, ali u svijetu je takav uzgoj itekako tražen. Hrvatska je pogodna za eko uzgoj, zbog toga što smo godinama odolijevali uvozu biljaka iz drugih zemalja pa je naša zemlja još uvijek relativno zdrava.
Eko uzgoj znači uzgajanje hrane bez prisutnosti i korištenja bilo kakvih pesticida i zabranjenih sredstava. Dakle, sve je uzgojeno na prirodan način, uz minimalno posredovanje čovjeka. Važno je spomenuti da tako uzgojena hrana ima mnoge prednosti po zdravlje, ali nažalost daje manji urod na poljima.
Ako želiš realizirati ovu poslovnu ideju prvi korak koji preporučam jest educiranje o eko uzgoju, kao i savjetovanje s nadležnim stručnjacima za takav uzgoj hrane. Važno je ne pogriješiti u samom startu kako bi se osigurao maksimalan i relativno zdrav urod na poljima.
Proizvodnja začina
Može će nekome zvučati čudno, no i proizvodnja začina može biti profitabilna poslovna ideja. Začine koristimo u gotovo svakom jelu, a dok smo ih prije proizvodili u svojim vrtovima, danas se ljudi najčešće odlučuju za kupnju gotovih začina u bočicama.
Sve su popularnije mješavine začina, kao i egzotični začini – pa treba razmišljati u tom smjeru. Proizvodnja začina može biti vrlo zanimljiva zato što ne traži velika polja, daje relativno kvalitetan urod bez obzira na vremenske uvjete, a postoji i mogućnost kombiniranja različitih okusa kako bi se postigla jedinstvenost.
Već mi je glupo spominjati kako će ljudi cijeniti jedinstvenost, ali i ovdje je tome tako. Što bolju i zanimljiviju recepturu imaš, to su veće šanse da će se tvoj začin bolje prodavati. No, konkurencija je velika te trebaš biti spreman/na ulaganja u marketing.
Pečenje torti i kolača
Sve je manje ljudi koji doma samostalno pripremaju slastice, što znači da je potraga za tortama i kolačima u trgovinama, odnosno slastičarnicama sve veća. Otvaranje slastičarnice zahtijeva adekvatan prostor i brigu o gostima pa je možda bolje odučiti se samo za otvaranje kuhinje u kojoj će se pripremati slastice.
Dakako, kuhinja u kojoj će se proizvoditi slastice mora zadovoljiti sve higijenske standarde, a isto je i sa sastojcima koji će se koristiti kod izrade slastica. Sve mora biti na vrlo visokoj razini, jer ipak se radi o hrani koja je osjetljiva na temperaturu i može biti pogubna po ljudsko zdravlje.
Nažalost, profesionalni uređaji za pripremanje slastice su iznimno skupi pa će biti potrebne velike količine novca ako se želiš ozbiljno baviti time. Ipak, u početku možeš krenuti malo suzdržanije pa prema potrebi i mogućnostima kuhinju nadograđivati novim uređajima i alatima.
Prodaja dodataka prehrani
Malo je reći da su ljudi poludjeli za dodacima prehrani jer se ti preparati kupuju na svim mogućim mjestima (od ljekarni i trgovina pa sve do dućana sportskom opremom). Strani se brendovi sve više uključuju na naše tržište i čini se kako nikada nije bilo povoljnije vrijeme za pokretanje ove biznis ideje.
Dodaci prehrani mogu biti raznovrsnih oblika: od vitamina i minerala, preko proteina i mješavina za izgradnju mišića, pa sve do prašaka za lakšu probavu i bolju regeneraciju nakon treninga.
Postoje dvije mogućnosti: možeš otvoriti fizičku trgovinu u nekom većem gradu ili se možeš okušati u prodaji putem web trgovine. U oba slučaja moraš dogovoriti povoljnu cijenu s dobavljačima jer jedino tako možeš konkurirati na tržištu.
Biznis ideje za dobre komunikatore i organizatore
U poslovnim krugovima često se spominju dvije vrste ljudi – introverti i ekstroverti. Ovi prvi su nekako samozatajni i ne vole boraviti u grupama ljudi, odnosno ne vole se družiti s puno ljudi. S druge strane, ekstroverti su ljudi koji obožavaju biti u društvu, koji obožavaju pokretati i voditi razgovore i koji se jako dobro snalaze u komunikaciji s drugima. Upravo su ekstroverti u središtu pozornosti kod ideja za pokretanje posla koje slijede u nastavku:
Organiziranje vjenčanja
Organizatori vjenčanja kod nas su nekada bili rijetkost. No, kako slijedimo svjetske trendove u svemu, tako se sve više mladih budućih mladenaca odlučuje na angažiranje organizatora vjenčanja. Stoga, potražnja za organiziranjem vjenčanja raste s godinama i čini se kao dobra ideja za samostalni biznis.
Organizatori vjenčanja brinu se o cjelokupnom tijeku vjenčanja – od organizacije, naručivanja pozivnica i torti, preko odabira hrane, pa sve do odabira fotografa, dogovaranja termina sa svećenikom i provedbe dana vjenčanja od početka pa do kraja. Dakle, u teoriji pokrivaju svaki detalj, kako bi mladenci mogli bezbrižno uživati u svojem vrlo važnom danu u životu.
Za realiziranje biznis ideje organiziranja vjenčanja prije svega potrebne su sjajne organizatorske vještine. Nakon toga trebaš se povezati s ljudima iz branše (cvjećarima, kuharima, fotografima, itd) da ih možeš kontaktirati u datom trenutku. Za kraj, trebaš se nekako ‘dokopati’ prvih klijenata koji će nakon toga proširiti pozitivan glas o tebi i tako ti širom otvoriti vrata poslovnog svijeta.
Fitness trener
Jedan od gorućih problema suvremenog čovjeka jest pretilost. S obzirom na to da volimo fino papati, moramo te suvišno unesene kalorije negdje i potrošiti. Budući da se većina ljudi teško samostalno motivira na treniranje, većina ljudi spremna je angažirati fitness trenera kako bi postizali zadovoljavajuće rezultate.
Iako danas mnogi misle kako imaju kapaciteta biti fitness treneri, odnosno trenerice, važno je naglasiti kako kvalitetan trener mora posjedovati zadosno znanje iz područja treniranja i prehrane. Kvalitetan trener mora konstantno ulagati u svoje znanje i mora redovito posjećivati seminare kako bi bio u toku s trendovima.
Ako želiš postati fitness trener/ica najteže će biti pridobiti nekoliko prvih klijenata. Naime, ljudi će te rado angažirati ako iza sebe imaš zadovoljne klijente, no bez toga teško da ćeš dobiti kvalitetan angažman. Također, važno je da i tvoje tijelo izgleda super i da se vidi kako stojiš iza svojih principa treniranja i pravilne prehrane.
Prodaja sportske opreme
Ljudi koji odlaze u teretanu, na trčanje, na nogomet, tenis ili bilo koju drugu aktivnost trebaju imati na sebi adekvatnu opremu. Bilo da se radi o tenisicama, trenirci, sportskoj majici i hlačama – svi sportaši trebaju neki komad odjeće i obuće. A gdje će po odjeću, nego u za to previđenu trgovinu?
Prodaja sportske opreme je biznis ideja koja ima puno potencijala, ali je važno iskoristiti je na pravilan način. Naime, potrebno se istaknuti među konkurencijom i to na dva potencijalna načina: ili sjajnom cijenom ili zadivljujućom ponudom.
Pokretanje prodavaonice sportske opreme traži velika početna ulaganja, posebno ako planiraš imati robu na skladištu. Ako se radi o fizičkoj trgovini onda je potreban prostor za prodaju, ali i velike količine robe koju je gotovo uvijek potrebno platiti unaprijed. No, postoji i solucija otvaranja web trgovine za sportsku opremu, gdje možeš robu naručivati i isporučivati tek kada je klijent naruči pa u tom slučaju nije potrebno skladište, a početni troškovi nisu toliko visoki.
Otvaranje kafića
Vjerujem da teško možeš nabrojati nekoliko poznanika koji ovaj tjedan nisu barem jednom sjeli negdje na kavu, čaj, sok, pivu, ili bilo što drugo. Hrvati smo narod koji obožava kafiće i dugotrajno sjedenje u istima i zbog toga otvaranje kafića pripada na listu kvalitetnih biznis ideja.
Posljednjih je godina država nešto olabavila pravila za otvaranje kafića pa tako nudi novim poduzetnicima da prvu godinu posluju izvan sustava PDV-a. Iako je to veliko olakšavanje i može te pogurati unutar te prve godine, važno je razmišljati dugoročno i napraviti plan poslovanja. Naime, nakon što se izgradi priljev klijenata i novca, nije baš pametno podići cijene jer će to utjecati na smanjenje broja ljudi koji će dolaziti u tvoj kafić.
Za otvaranje kafića potrebno je nabaviti adekvatan prostor koji mora imati sanitarni čvor i koji mora zadovoljavati sve higijenske uvjete. Zatim, potrebno je nabaviti uređaje za pripremanje kave i sličnih napitaka, kao i sav drugi asortiman koji misliš nuditi u kafiću. Generalno, troškovi ulaska u ovaj biznis nisu maleni, no oni s pravom vizijom i kvalitetnim planom uspjet će održati pozitivno poslovanje.
Aranžiranje sala za događanja
Proslave obljetnica, pričesti, Svete potvrde, godišnjice braka, vjenčanja i razna druga događanja prigode su u kojima ljudi organiziraju proslave unutar nekih zatvorenih sala. Budući da te dvorane glavninu vremena bivaju prazne, sasvim je jasno da je prije nekog događanja potrebno tu dvoranu nekako ukrasiti. Tu u igru ulaze aranžeri sala, koji su posebno poželjni kod ekskluzivnijih gostiju.
Ako želiš započeti ovaj biznis trebaš poznavati teoretski dio oko aranžiranja i moraš imati ‘smisao za lijepo’. Od velike će ti koristi biti razno razna poznanstva jer potrebno je nabaviti razne vrste cvijeća, dekorativnih elemenata, svijeća, stalaka i razno razne druge materijale. Također, jako je važno slušati želje klijenata, jer i najljepše osmišljena dekoracija nije najbolja, ako ne zadovoljava ideje klijenata.
Realiziranje biznis ideje aranžiranja sala može biti i jeftino i skupocjeno. Naime, u taj se biznis možeš upustiti bez nekih vlastitih dekorativnih elemenata, a možeš se upustiti i sa stvaranjem vlastitih ukrasa, cvijeća i raznih drugih dekoracija. Ono što će ti zasigurno trebati i što ne bi bilo loše nabaviti jest kombi u kojem ćeš prevoziti sav potrebni dekorativni materijal.
Animiranje ljudi
Svakodnevno u raznim Facebook grupama i na raznim drugim mjestima po internetu susrećem oglase u kojima se traže animatori. Ovo vrlo zanimljivo i raznovrsno zanimanje zapravo se može povezati s raznim sektorima društava. U globalu, pojam animatora obuhvaća osobu koja na neki način nekoj drugoj osobi prenosi svoje znanje, svoje vještine, ali u konačnici i zabavlja osobu s druge strane.
Animiranje ljudi je iznimno zanimljiv posao, ako se voliš družiti s ljudima i ako ti nije problem biti u središtu pozornosti. Naime, animatori moraju znati kako privući ljude ka sebi kako bi im mogli prenijeti određenu poruku. Idealno zanimanje za ekstra društvene ljude.
Otvaranje agencije za animatore čini mi se kao jako dobar poslovni potez jer animatori se traže svakodnevno i to u svim područjima Hrvatske. Dakako, dominiraju Zagreb i priobalna mjesta, jer upravo su to destinacije gdje se pokušavaju probiti mnogi brendovi.
Dvorci na napuhavanje
I dok su se nekada na rođendane pozivali razni klaunovi i žongleri koji su izvodili predstave i svoje točke, danas su iznimno popularni dvorci za igranje klinaca. Ovakvi dvorci na napuhavanje relativno su pogodni za prijevoz, lako se skladište, ne troše puno energije i ne uništavaju se tako lako. Povrh svega, nisu ni toliko skupi za nabavku, kao što se to čini na prvi pogled.
Jedan osrednji dvorac na napuhavanje pokretača ove biznis ideje stajat će oko 5.000 kuna. Poželjno bi bilo da odmah u početku nabaviš 2-3 dvoraca tako da klinci mogu birati kojeg će odabrati za sebe, odnosno kojeg ćeš im iznajmiti. Paralelno tome, možeš istovremeno zarađivati i na dva dvorca kod različitih klijenata.
Ulazak u ovaj biznis traži određeni početni kapital, no ako obožavaš slušati smijeh klinaca i ako se veseliš što ćeš obradovati mnogu djecu – onda je ovo super poslovna ideja za tebe. Dvorci na napuhavanje najčešće se iznajmljuju za vrijeme rođendana ili nekih drugih svečanosti, a posebno je pogodna ljetna sezona.
Proslave dječjih rođendana
Prošlo je vrijeme kada je većina klinaca slavila svoje rođendane kod kuće. Danas se mahom pripremaju obilati partiji za klince pri čemu su roditelji često spremni dobrano otvoriti svoje novčanike. Pitanje je da li se to događa kako bi se klincima ispunile želje u uljepšao im taj poseban dan u životu ili iz razloga što roditelji žele ‘konkurirati’ drugim roditeljima.
Bilo kako bilo, organiziranje proslava dječjih rođendana sve je traženija usluga, posebice u gradskim sredinama. Dio roditelja ne želi prljati stanove i dovoditi se u opasnost da netko nešto razbije u stanu pa će radije angažirati osobu koja će organizirati rođendan u nekoj igraonici, restoranu ili kafiću pogodnom za to.
Ako želiš pokrenuti samostalni posao proslave dječjih rođendana prije svega trebaš imati dobre organizatorske sposobnosti, ali i ogromne živce (reći će vrlo vjerojatno mame). Ne bi bilo na odmet da posjeduješ vlastiti prostor u kojem se mogu zbivati proslave rođendana, no ako to nisi u mogućnosti dogovori suradnju s nekom igraonicom ili restoranom. Na koncu, moraš se probiti na tržištu, a za uspjeh u tom dijelu trebat ćeš pozitivne preporuke zadovoljnih roditelja.
Taksi prijevozništvo
U Hrvatskoj još uvijek traju veliki sporovi oko toga tko bi i kako trebao dobiti licencu za vožnju taksija i na koji način bi se trebala obračunavati vožnja. Ono što je sigurno jest da je Uber unio mnoštvo novosti na tržište i sada se traži adekvatno rješenje koje će zadovoljiti nove, ali i postojeće taksiste.
Što se tiče taksi prijevoza dovoljno je da imaš položeni vozački ispit za automobil, a paralelno tome moraš ishoditi i neke dozvole kako bi sve bilo prema zakonu. Uber je tu donekle olakšao posao pa je kod njih moguće cijeli proces obaviti još jednostavnije.
Bilo kako bilo, taksi prijevozništvo se isplati u velikim gradovima, dok je u manjim sredinama gotovo pa suvišno. Za vrijeme sezone velika je potražnja za taksijima na obali i kapaciteti su gotovo uvijek previše oskudni. Dakle, mjesta za nove taksiste ima, smo je potrebno pronaći svoje mjesto na tržištu.
Kombi prijevoz
Prijevoznici su uvijek vrlo traženi, bez obzira o tome koju vrstu robe je potrebno prevoziti. Vidljivo je u posljednje vrijeme kako broj paketa koje građani primaju drastično raste, jer raste i kupnja na internetu. Sve te pakete potrebno je dovesti na odredište, a tu u igru uskaču kombi prijevoznici.
Ako te zanima pokretanje ove biznis ideje, prva stvar o kojoj ćeš morati razmisliti je kupnja kombi vozila (ili nekog drugog teretnog vozila). Činjenica je da kvalitetno kombi vozilo nije jeftino pa je to relativno veliki inicijalni trošak.
Uz redovno održavanje vozila u cijenu prijevoza moraš uračunati i troškove goriva koje će vozilo potrošiti, ali i svoje radno vrijeme. Najbolje je pronaći neke stalne klijente koji će konstantno imati posla za tebe, jer na taj način nećeš morati brinuti kako preživjeti iz mjeseca u mjesec. No kako to ostvariti – to je već druga priča.
Kako biznis ideje pretvoriti u uspješan vlastiti posao?
Za kraj, preostalo je reći i pokoju riječ o tome kako sve gore navedene biznis ideje pretvoriti u ozbiljan i uspješan samostalni biznis. Smatram da svatko tko ovo čita može biti poduzetnik, ali pitanje je koliko će netko u tome uživati. Naime, iako se poduzetništvo mnogima čini kao prilika za stjecanje velikog bogatstva, uglavnom se svodi na konstantnu borbu kako s klijetima, tako i s državom.
Prije nekoliko mjeseci objavio sam članak Što je paušalni obrt u kojem sam vrlo detaljno objasnio kako izgleda otvaranje obrta, odnosno pretvaranje poslovne ideje u stvarni biznis. Za one koji žele u početku krenuti malčice suzdržano i bez ogromnih očekivanja, paušalni obrt čini mi se kao najbolju solucija (bolje od doo i jdoo).
Prije pokretanja bilo kakvog poslovnog subjekta moraš dobro razmisliti da li je vlastiti biznis nešto što želiš svim srcem. Također, važno je napraviti detaljan, ali zbilja detaljan poslovni plan sa svim projekcijama i potencijalnim opasnostima koje prijete tvojem skorašnjem biznisu. Za svaki od problema potrebno je pronaći dva rješenja jer samo tako možeš uspješno do kvalitetnog biznisa.
Ako trebaš bilo kakvu pomoć oko otvaranja biznisa ili promocije svojih ideja prema korisnicima stojim ti na raspolaganju. Kontaktiraj me na email: kontakt@markozupanic.com i zajedničkim ćemo snagama stvoriti uspješan i profitabilan biznis.
Koja poslovna ideja iznad ti se najviše sviđa? Možeš li predložiti neke biznis ideje koje nisu iznad na listi, a smatraš da su dobre? Napiši ispod u komentare.