Ulazak u poduzetništvo je naporan i zahtjevan korak – koji mijenja puno toga u životu. Srećom, novi poduzetnici ne moraju učiti na vlastitim greškama, nego mogu poslušati savjete iskusnijih kolega poduzetnika – kako bi izbjegli velike greške u poslovanju.
Dio poduzetnika svoje tvrtke i obrte naziva vlastitim “bebama” jer se u velikoj mjeri moraju brinuti oko rasta i razvoja vlastitih poduzeća i obrta. No, iako poduzetništvo nije slično razvoju djece – postoje neke greške koje je važno izbjeći (posebice u početku).
Planiraš li uskoro otvoriti svoju tvrtku ili obrt ili ako već posluješ neko vrijeme – u nastavku ti donosim 7 prepreka koje skoro svakom poduzetniku stoje na putu rasta i razvoja. Želiš li biti uspješan/na ovo su prepreke koje trebaš savladati:
Rast tvoje tvrtke ili obrta ovisi o rastu tebe kao pojedinca
Jedno od glavnih pravila ili načela poduzetništva je – uvijek budi spreman/na učiti i prilagođavati se tržištu. Svijet oko nas se jako brzo mijenja, posebice u ovom digitalnom dobu. Nešto što je funkcioniralo danas, možda više neće funkcionirati za mjesec dana. Prilagodi se i predvodi promjene.
Rast tvoje tvrtke ili obrta ovisi o tome koliko si ti kao pojedinac spreman/na rasti. Kada naučiš i isprobaš nešto novo, tek tada shvatiš koliko novog još možeš naučiti i isprobati. Jedna od teorija kreativnosti kaže kako je kreativnost spoj znanja i umjetnosti. Svako novo znanje otvara ti vrata novim poslovnim idejama i rastu.
Naša poznata poduzetnica, Kristina Ercegović, često zna reći: “Makni se sam sebi s puta“. Ova vrlo zanimljiva rečenica zapravo sažima srž mnogih problema s kojima se susreću novi poduzetnici. Kada se makneš s puta rasta svojeg biznisa – tek tada tvoj biznis može rasti. No, za bilo kakav rast poslovanja – prije svega je potreban rast mindseta vlasnika.
[members_not_logged_in]
||||| Pročitao/la si 20% trenutnog članka. Želiš li pročitati ovaj članak do kraja – prijavi se u MarkoZupanic.hr Premium sustav.
U nastavku članka donosim ti još 6 vrijednih lekcija i prepreka koje trebaš savladati – želiš li ostvariti rast svojeg biznisa. Saznaj kako na tvoje poslovanje može utjecati delegiranje posla, ali i je li povezivanje s drugim ljudima i poduzetnicima prednost ili mana tvojeg rasta. Sve saznaj u nastavku – prijavom u MarkoZupanic.hr Premium sustav.
[/members_not_logged_in]
[members_logged_in]
Radom na biznisu otvori vrata budućeg uspjeha
Rad na biznisu i rad u biznisu – su dvije potpuno različite stvari. Svaki novi poduzetnik svoj poduzetnički put uglavnom započinje radom u biznisu. To konkretno znači da poduzetnik sam radi s klijentima i sam obavlja poslove za klijente.
Rad na biznisu s druge strane predstavlja sve one zadatke koji su usmjereni na rast biznisa. Dakle, ne na suradnju s klijentima, već na uspostavljanje procesa, pravila i ciljeva – koji će pomoći rastu tvrtke ili obrta.
Veliki broj novih poduzetnika griješi u ovome koraku i svoje vrijeme investiraju isključivo u rad u biznisu. Nakon nekog vremena postanu svjesni da su postali “robovi svojeg biznisa” i da po čitave dane rade – a rezultati poslovanja baš i nisu tako bajni kao što su planirali.
Rad s grupama klijenata puno je efikasniji, nego rad s pojedinačnim klijentima. Također, posloženi procesi poslovanja uvelike olakšavaju i ubrzavanju svaki novi zadatak u poslovanju. Stoga, kvalitetno isplaniraj svoje sljedeće korake i trudi se ne postati “rob vlastitog biznisa”.
Delegiranje kao putokaz za fokusirani rad i rast poslovanja
Novi poduzetnici uglavnom su “Katica za sve”. Osim što rade osnovnu djelatnost za svoje klijente, bave se vođenjem papirologije, nabavkom potrebnih materijala, plaćanjem i budžetiranjem, itd. U globalu, većina novih poduzetnika radi skoro sve samostalno.
Ne treba posebno naglašavati da je takav rad neefikasan. Prva stvar, ne možemo biti stručni za sve i vjerojatno će nam se potkradati neke greške u područjima koja ne razumijemo (ili ne volimo). Druga stvar, gubit ćemo hrpu vremena na takve poslove jer jednostavno nismo stručni u njima.
Delegiranje je karata prema uspjehu. Kvalitetno delegiranje dijelova poslova koje ne volimo drugim ljudima i suradnicima – oslobodit će nam vremena da se posvetimo stvarima koje volimo. Odnosno, delegiranje dijelova poslovanja – omogućit će nam fokusirani rad, a samim time i rast poslovanja.
Primjer: Ako ne voliš upisivati račune u Knjigu prometa, taj posao slobodno prepusti knjigovođi. Ili, ako ne voliš dizajnirati vizuale za društvene mreže – taj posao prepusti nekom drugom. Delegiranjem možeš osloboditi puno vremena – koje ćeš zatim uložiti u rast biznisa.
Umrežavanje s drugim ljudima i poduzetnicima kao temeljna vještina
Mnogi novi poduzetnici ulaskom u svijet poduzetništva – smatraju da su svi oko njih konkurencija. No, to je daleko od istine. Želiš li uspjeti u svijetu poduzetništva moraš se povezivati s drugima – bilo pojedincima, obrtima ili tvrtkama.
Svaka je osoba jedinstvena i samim time svaki biznis ima jedinstvenu podlogu, ali i jedinstven put razvoja. U teoriji, nitko nikome nije konkurencija. U stvarnosti, postoje poduzetnici koji su fokusirani na kopiranje drugih pa tako stvaraju realnu konkurenciju.
Jedna od glavnih prepreka razvoja biznisa jest – manjak umrežavanja, tj. manjak networkinga. Izađi u svijet, na mjesta gdje se okupljaju ljudi slični tebi – i tamo stekni nove poznanike i prijatelje. Nikada ne znaš tko će od njih pomoći rastu tvojeg poslovanja.
Mnogi iskusni poduzetnici slažu se da je umrežavanje jedan od temelja uspješnosti biznisa. Stoga, ne prepusti priliku za rast – poveži se s drugima.
Recenzije i marketing kao prilika za budući rast poslovanja
Recenzije su važne – pogotovo negativne. Naime, negativne recenzije ukazuju ti na propuste koje radiš u poslovanju. Odnosno, negativne recenzije ukazuju na prilike koje imaš za rast svojeg obrta ili tvrtke.
Uvijek pokušaj dobiti recenziju od svojeg klijenta i kupca. Pozitivne recenzije gradit će tvoje samopouzdanje, dok će negativne recenzije pokazati gdje imaš priliku za daljnji rast i razvoj biznisa. Recenzije su jako važne.
S druge strane, mnogi novi poduzetnici podcjenjuju važnost marketinga i promocije u svijetu biznisa. Marketing je temelj i okidač privlačenja novih klijenata. To je posebice važno u startu kada tek malo ljudi zna za tvoj obrt ili tvrtku.
Kasnije kada izgradiš bazu klijenata uvijek se možeš obratiti postojećim klijentima za nove suradnje ili možeš poslovati na temelju preporuka prethodnih klijenata. Preporuka “od usta do usta” je najbolja marketing taktika, no nemoj podcijeniti i druge marketing kanale.
Postavljanje procesa poslovanja znatno olakšava posao i rast biznisa
“Proces” mnogima zvuči kao grozna riječ od koje je potrebno bježati. No, želiš li graditi uspješan biznis koji će rasti u budućnosti – procesi su jedan od temelja tog rasta. Proces olakšava i ubrzava svaki budući posao, ali i omogućuje lakše delegiranje poslova.
Kada tek kreneš s poslovanjem i navali ti nekoliko klijenata – tvoje će poslovanje vrlo brzo postati kaos. Shvatit ćeš da trebaš neka pravila i neke procese – koji će ti olakšati rad s klijentima. Svaki novi proces trebao bi te voditi ka bržem, lakšem i kvalitetnijem poslovanju.
Ono što su u privatnom životu “rutine”, to su u poslovnom svijetu “procesi”. Želiš li spriječiti kaos i održati zadovoljstvo klijenata na željenoj razini – morat ćeš prije ili kasnije uvesti neke procese. Bilo da se radi o sustavu naručivanja ili o koracima obavljanja nekog posla – procesi su mudro rješenje.
Strah od rasta i (ne)uspjeha kao prepreka mladih poduzetnika
Iako je strah od neuspjeha prisutan kod svih generacija poduzetnika, posebno je primjetan kod mladih. Naime, mladi poduzetnici nemaju puno poslovnog iskustva pa smatraju da će napraviti greške koje će ih odvesti do neuspjeha. Srećom, kada si mlad/a to si možeš priuštiti jer još nemaš velike obaveze prema svojoj obitelji, djeci, itd.
Zanimljivo, mnogi ljudi zapravo se ne boje neuspjeha, nego se boje uspjeha. Strahuju od toga što će im donijeti povećanje posla, što će s više novaca kojeg zarade i hoće li ostati isti ljudi – ako njihov biznis naraste.
Važno je znati da se svi mi mijenjamo tijekom života. Svatko od nas raste mentalno na sebi svojstven način. Strah je normalna pojava i imaju ga svi pojedinci i poduzetnici. No, taj strah treba shvatiti kao iskorak iz zone komfora. Želiš li rasti – iskorak iz zone komfora je jedini način.
Nemoj dopustiti da te strah od uspjeha ili neuspjeha sprječava u tvojem privatnom i poslovnom rastu. Napravi hrabre i odlučne poteze pa se prilagođavaj putem. Život ionako brzo proleti – pa zašto ne raditi hrabre poteze?
[/members_logged_in]