Potrebna ti je inspiracija kako bi lakše ostvario/la velike životne ciljeve? Tražiš inspirativne kreativne osobe iz regije koje će te motivirati da napokon počneš živjeti život kakav zaslužuješ? Želiš više uspjeha u životu, no nedostaje ti hrabrosti i samopouzdanja da kreneš ostvarivati svoje planove?
Svatko od nas ima neke svoje velike životne ciljeve – no tek rijetki te zacrtane ciljeve uspiju ostvariti. Zašto? Problem je u tome što mislimo kako nismo dovoljno dobri i spremni – za postizanje velikih životnih ciljeva. No, to nije istina. Svatko od nas ima dovoljno znanja i energije da započne ostvarivati svoje ciljeve – no problem je u tome što mnogi prelako odustaju od realizacije.
Možeš li i ti ostvariti svoje velike životne ciljeve?
Da, i ti možeš ostvariti sve ono o čemu maštaš. Nažalost, statistika nije na tvojoj strani. Istraživanja su pokazala kako čak 92 posto ljudi ne uspijeva ostvariti svoje ciljeve. Čak 80 posto ljudi od svojih novogodišnjih planova odustane već do početka veljače – što je zaista porazno.
Odustajanje od ciljeva i ne ostvarivanje istih – dovodi do određenog razočaranja životom. Dakako, nitko od nas to ne želi pa se trebamo zapitati – gdje griješimo i zašto ne ostvarujemo zacrtane planove?
Obožavam dva citata vezana uz ciljeve:
Ne trebaš biti dobar da bi krenuo, ali moraš krenuti da bi postao dobar.
Razlika između ljudi koji ostvaruju ciljeve i onih koji ne ostvaruju je – što ovi prvi nikada ne odustaju.
Dakle, uspješno ostvarivanje ciljeva svodi se zapravo na dva osnovna zadatka: (1) moraš osmisliti kvalitetan plan i jednostavno krenuti u realizaciju te (2) trebaš biti ustrajan/na i ne dopustiti da te prepreke zaustave na putu realizacije.
Kako realizirati ciljeve i ostvariti željeni uspjeh?
Prije svega da napomenem, kako se karakteriziranje pojma “uspjeh” razlikuje od osobe do osobe. Nekome je uspjeh stvoriti veliku i sretnu obitelj, netko smatra kako je uspjeh izgraditi kvalitetan biznis, nekima je uspjeh proputovati čitav svijet, itd. Svatko od nas ima svoje poimanje uspjeha – i to trebamo poštivati.
No, bez obzira na to što za tebe predstavlja uspjeh – želiš li stići do uspjeha moraš mudro i konstantno raditi na svojim ciljevima. Imao sam prilike putem portala Finjak razgovarati s mnogim uspješnim ljudima iz svijeta biznisa – i njihova su načela postizanja uspjeha uglavnom bila slična:
1) Trebaš točno definirati što želiš postići realizacijom plana
Bez jasno definiranog krajnjeg cilja – tvoji će planovi propasti. Moraš jasno definirati koji je tvoj krajnji cilj, odnosno što točno želiš postići realizacijom određenih planova. Primjerice, želim imati ljubičastu vilu na brdu u Dalmaciji s koje pogled seže sve do otoka dok ispijam koktel na terasi – a ispred koje se moje četvero djece sa ženom igra na velikoj livadi okruženoj palmama. Cilj mora biti primamljiv – i mora se dati lako vizualizirati.
2) Veliki cilj moraš podijeliti u male jednostavne korake
Uspjeh preko noći ne postoji. Želiš li ostvariti svoj veliki cilj moraš imati stotine malenih koraka koji će te dovesti do tog cilja. Veliki cilj moraš podijeliti u što više malenih jednostavnih koraka – koje ćeš lako obavljati svakog dana. Primjerice, želiš li istrčati maraton prvi dan otrči 300 metara, a onda svakog dana dodaj novih 300 metara udaljenosti – nakon 4-5 mjeseci bit ćeš spreman/na na trčanje maratona od 42 kilometra. Činjenica je da maraton ne možeš otrčati sutra, ako do danas nisi otrčao/la ni 3 kilometra. No, konstantnim radom i ostvarivanjem malih koraka – stići ćeš do cilja.
3) Ne odustaj i bori se do kraja
Ako odustaneš – šanse da ostvariš svoj cilj su ravne 0 posto. Kao što sam već rekao, ciljeve ostvaruju samo uporni ljudi – koji izdrže sve prepreke i koji se bore tako dugo dok ne ostvare ono što su planirali. Neće biti lako jer put do uspjeha nikada nije lagan. No, uz dobro postavljene ciljeve, jasnu viziju što želiš postići, puno truda, energije i upornosti – ostvarit ćeš sve što si planirao/la. Ostvarivanje ciljeva vodi te do unutarnje sreće i zadovoljstva – a upravo je to ono čemu težiš kroz čitav život.
Želiš li ostvariti svoje velike životne i poslovne planove, a nisi siguran/na kako krenuti i napraviti dobar plan – mogu ti pomoći. Izradi uz moju pomoć plan ostvarivanja ciljeva – i ostvari sve ono o čemu već dugo vremena maštaš. Trebaš li moju pomoć klikni ovdje.
Kako ti kreativne osobe s liste mogu pomoći?
Svijet oko nas prepun je kreativaca – koji nažalost prečesto ne uspijevaju ostvariti svoje ciljeve. Nitko do li njih samih – nije kriv za njihov neuspjeh i ne iskorištavanje potencijala. Srećom, to otvara prostora svima nama da s manje kreativnim idejama, ali fantastičnim realizacijama – ostvarimo velike planove te pokažemo sebi i svijetu što možemo.
Kreativne osobe s moje liste zaista imaju fantastične i zanimljive ideje – koje uspijevaju pretvoriti u uspješne priče te time uveseljavaju ljude širom svijeta. Te su kreativne osobe veliki poticaj svima koji žele pokazati svijetu što znaju – pa imaju zadaću i da tebe inspiriraju za ostvarivanje ciljeva.
Napravio sam listu 32 kreativne osobe – koje su meni osobno velika inspiracija i motivacija za postizanje poslovnih rezultata. Njihove su priče inspirativne i zanimljive – mnogi od njih krenuli su bez znanja i novaca, ali su uz jasnu viziju, upornost i kreativnost stigli su do svojeg uspjeha. Pokušao sam na listu staviti što više kreativnih osoba iz različitih branši – kako bih ti dokazao da se kreativnost može iskoristiti u svakom segmentu tržišta.
Volio bih naglasiti kako moja lista zaslužuje stotine i tisuće ljudi jer kreativne osobe su svuda oko nas. Zaustavio sam se na 32 meni drage kreativne osobe koje poznajem (ako ne fizički, onda virtualno) i pomalo mi je žao što na listu nisam stavio još više kreativaca.
Zamolio bih te da mi predložiš na dnu članka u komentarima ili na email kontakt@markozupanic.hr – koje kreativne osobe tebe inspiriraju i koje ti želiš staviti na moju listu. Kada sakupim nekoliko osoba koje su mnogima od vas velika inspiracija – rado ću proširiti svoju listu i staviti tvoje prijedloge na nju.
Želiš li primati sjajne savjete kreativnih osoba direktno na svoj email – besplatno se pretplati na moj newsletter na dnu stranice ili klikom ovdje.
Slijedi lista 32 kreativne osobe iz regije koje su velika inspiracija mnogima:
Veseli zalogaji
Katarina Stojković
Katarina Stojković je kreativna mama koja priprema zdrave obroke koje bi svaki klinac s oduševljenjem pojeo. Zanima te gdje je tajna? Kada je njezina starija kćer počela odbijati zdravu hranu, Katarina je tražila način kako potaknuti svoju kćer da i dalje jede povrće, voće i ostale zdrave namirnice. Tražila je ideje, puno razmišljala i eksperimentirala u kuhinji – te otkrila sjajno rješenje.
Zaviriš li na Katarinine društvene mreže vjerojatno ćeš, baš poput mene, ostati iznimno impresioniran/a onime što vidiš. Kreativni tanjuri, prepuni zdravih namirnica i domišljatih kreacija – jednostavno te “tjeraju” da probaš jelo. Katarina na tanjurima stvara prava mala remek dijela (od likova iz crtića pa do raznih drugih veselih motiva), a kojima ni klinci ni stariji ne mogu odoljeti.
Katarina na svojem blogu i društvenim mrežama ima puno pratitelja koje je sakupila zahvaljujući redovitim objavama svojih kreativnih dekoracija hrane. Uz to, iza sebe ima i vlastitu kuharicu inspirativnih recepata i dekoracija – koja je u prvom planu namijenjena mamama i djeci. Želiš li potaknuti svoju djecu da jedu zdravo – Katarinin Veseli zalogaj sjajna je inspiracija i pomoć.
Upitao sam Katarinu: Kako se motivirati za ostvarivanje velikih životnih ciljeva? Evo što je odgovorila:
Kada radite ono što volite, uvek ćete težiti usavršavanju, ali i prikazivanju toga što radite što široj publici. U periodu kada sam odlučila da napišem knjigu imala sam nekoliko motiva koji su me “gurali” ka tom cilju:
Želja da što većem broju ljudi pokažem da zdrava hrana nije bauk i da nije skupa.
Ideja da motivišem decu da na zabavan način i sa osmehom na licu konzumiraju kvalitetne i zdrave obroke.
Cilj da sve što sam naučila počnem da monetizujem na jedan novi način i da pokažem da hobi može da postane itekako isplativ.
A, kao odgovor na pitanje kako se motivisati, mogla bih da kažem 3 stvari:
– ne slušajte previše okolinu, posebno ako imate jasne ciljeve i ideju u koju verujete
– ne očekujte zaradu preko noći i bez puno rada
– ne započinjte nešto da radite zato što je trenutno popularno, već isključivo zato što vas ta oblast jako zanima
Domagojsever.com
Domagoj Sever
Domagoj Sever je ljubav prema fotografiji i putovanjima pretvorio u uspješan hobi /posao – od kojeg danas dobro zarađuje. No, kada je kao mladić s jeftinim fotoaparatom u ruci sanjario o velikim stvarima i obožavateljima koji će s nestrpljenjem čekati njegove nove fotografije – malo tko je vjerovao u njegove planove.
Krenuo je malim koracima, prihvaćao nove prilike, neprestano učio i fotografirao – te je ostvario svoj veliki životni cilj. Danas je jedan od najpopularnijih mladih fotografa u regiji, koji uspješno spaja ljubav prema fotografiji i putovanjima. Priroda je njegova neiscrpna inspiracija, a svoje putničke avanture uvijek uspješno ovjekovječi – atraktivnim i zanimljivim fotografijama.
Vjerujem kako je Domagoj ostvario mnoštvo svojih životnih ciljeva, no kako su njegovi planovi još uvijek veliki. Na digitalnim kanalima ima ogromnu zajednicu obožavatelja pa ga tako primjerice na Instagramu prati više od 70.000 ljudi. Njegova je fotografija krasila duplericu nizozemskog National Geographica, imao je prilike izlagati svoja dijela u muzeju Parlamentarium u Bruxellesu, a njegove su fotografije više puta proglašavanje najboljima na raznim natjecanjima.
Pitao sam Domagoja Što misli koje su najvažnije osobine za ostvarivanje velikih životnih ciljeva? Evo što je rekao:
1. Odlučnost
2. Upornost
3. Ljubav
Nekima možda ove osobine zvuče kao klišeji, ali uistinu mislim da je za bilo koji veliki životni plan prvo potrebno donijeti čvrstu odluku. Nakon toga potrebno je sve svoje daljnje postupke donositi u skladu sa svojom odlukom i naravno biti uporan jer uvijek ima uspona i padova.
Sjećam se sebe kada sam npr. razmišljao hoću li moći živjeti samo od fotografije u Hrvatskoj i da li je ideja o otvaranju vlastite firme dobra?! Možda sam je trebao donijeti i prije, ali jednostavno se neke stvari moraju poklopiti u određenom trenutku.
Na kraju možda je i najbitnije da čovjek voli to za što se bori, nebitno da li je to neka osoba, posao ili npr. more, pa je cilj kućica od 40 kvadrata uz obalu.
Anamarkov.com
Ana Markov
Ana Markov je iznimno vrijedna i zanimljiva blogerica koja svoju zajednicu na društvenim mrežama uči kako napisati kvalitetan tekst koji će impresionirati čitatelje. Ana je završila studij engleskog jezika i nekoliko je godina radila kao prevoditelj, no njezina velika ljubav prema kreativnom pisanju – u konačnici je ipak prevagnula.
Iza sebe ima puno iskustva u stvaranju kreativnih tekstova – od kratkih opisa za društvene mreže, preko dugačkih objava za blogove pa sve do opsežnih knjiga. Svoje je iskustvo odlučila nesebično podijeliti s drugima putem digitalnih kanala. Ana svakodnevno stvara vrlo zanimljiv i edukativan sadržaj za društvene mreže, gdje kroz pomalo humorističan način ljude upoznaje s tehnikama kreativnog pisanja.
Uz suradnju s mnogobrojnim klijentima iz regije, Ana se može pohvaliti i nekolicinom vlastitih projekata. Nedavno je objavila e-knjigu i online edukaciju – putem kojih rješava mnoge probleme onih koji žele pisati sadržaj, ali nisu sigurni kako i gdje krenuti. Također, tu su i konzultacije 1-na-1 zahvaljujući kojima možeš riješiti kreativnu krizu i napokon napisati ono što već dugo vremena želiš napisati. Ana je odličan primjer kreativne osobe koja stremi ka ostvarenju svojih ciljeva.
Zamolio sam Anu da mi kaže Kako pronaći inspiraciju kada osoba zapne u kreativnu krizu? Evo što kaže Ana:
Nekad je lako. Sedneš, radiš, znaš šta i kako, i prosto teče. Ali uglavnom je potpuno suprotno, i prolaze sati a inspiracija nema. Moj prvi izbor je uvek bio odlazak u šumu, jahanje, životinje, priroda. Ali naći inspiraciju sada, u doba izolacije, u svoja četiri zida je malo teže – srećom, proteklih 5 godina mog života se odvijaju među četiri zida, pa sam doktorirala tu praksu pronalaženja inspiracije u zatvorenom prostoru.
Otputuj u prošlost
Ovo nije prvi put da je presušilo vrelo. Ali i ranije si nalazio načine da ideš napred. Ako pišeš, vrati se na svoje stare tekstove na blogu ili Instagramu. Pročitaj svoje reči i iznenadi se koliko u njima ima mudrosti. Ako si muzičar, sviraj neke stare kompozicije. Pogledaj slike svih lego građevina koje si pravio kao mali. Ne traži rešenje od Univerzuma, nađi ga u sebi.
Pomozi nekome ko ima problem
Koliko puta ti se desilo da ne znaš šta ćeš sa svojim poslom, ali kada te neko pita za savet, prepun si ideja? Pravilo je da smo najstrožiji prema sebi i da smo najviše slepi kada sebe gledamo. Saslušaj druge ljude, pozovi ih, vidi šta rade, pomozi ako ikako možeš, i možda baš tu nađeš inspiraciju za dalji rad. Nekad je dovoljno da poslušamo svoj savet.
Nemoj da je pritiskaš
Nekada nije poenta u 10 sati rada. Ako taj pristup ne ide, probaj da radiš dva, a živiš 8 sati. Inspiracija, naročito za stvaranje dolazi primarno iz življenja. Pa makar to bilo pranje sudova, peglanje, kuvanje, brisanje police ili pevanje pod tušem. Um ne može da živi pod stalnim pritiskom spremnosti za rad. Najbolji rad dolazi kao produkt života.
Čitaj Knjigu
Alis Marić
Alis Marić je strastvena ljubiteljica knjiga, koja je svoju kreativnost pretvorila u vrlo zanimljiv regionalni projekt Čitaj Knjigu. Nakon što je dobila otkaz u pedesetim godinama svojeg života, Alis se posvetila svojem hobiju čitanja knjiga. Bez prevelikih očekivanja i uz želju da svoju ljubav prema knjigama dijeli s drugima, pokrenula je blog – koji danas okuplja više od pola milijuna ljudi.
Zahvaljujući upornosti, konzistentnosti i iskrenom prenošenju emocija – njezina je zajednica ljubitelja knjiga jako brzo rasla. Danas broji više od 620.000 pratitelja na društvenim mrežama i blogu – a koji opovrgavaju mišljenje javnosti da čitanje nije popularno. Čitanje jest popularno – a zahvaljujući energičnoj i uvijek pozitivnoj Alis postaje još popularnije.
Alis je sjajan primjer kako se ostvarenje velikih ciljeva i životni uspjeh mogu postići i nakon 50. godine života. Danas Alis ima i vlastitu izdavačku kuću, a radi i na pokretanju web knjižare. Uz puno energije, truda i entuzijazma sve je moguće – pa i ono što se na prvi pogled čini nemoguće (okupiti više od pola milijuna ljubitelja knjiga u regiji).
Alis sam postavio pitanje Kako prevladati strah od novih velikih životnih početaka? Evo što savjetuje:
Moraju li se čovjeku dogoditi neke teške stvari da bi se odlučio na promjene? Mnogi misle da se zaraditi za život može samo ako se mučimo i naporno radimo priklanjajući se tako nekoj lažnoj sigurnosti. To je ograničavajuće uvjerenje. Danas zarađujem radeći ono što volim i to uopće ne smatram radom.
Lažan strah koji može proisteći iz takva uvjerenja jest strah da će prijelaz na posao na kojem zarađujete radeći ono što volite prouzročiti bankrot. No mnogi hrabri, a među njima i ja riskirali smo i danas dobro zarađujem radeći ono što volim.
I sama sam kada sam ostala bez posla imala taj strah i nemir. Ali onda sam se silom prilika dovela u ispravan odnos prema neizvjesnosti, pomirila sam se s gubitkom, oduvijek vjerujem da živimo u svrhovitom univerzumu i često si ponavljam kako nikad nisam sama.
Jako važno je da sam naučila vjerovati intuiciji koja mi pomaže da razlučim onaj istinski strah od lažnog. Moji snovi se svakodnevno ostvaruju. Ne sami od sebe, nego stvaranjem prilika i upornim djelovanjem. Danas znam da sam na pravom putu jer “teško uspijeva ono u čemu nema srca”.
Kad mi je krenulo, jednostavno ne mogu stati. Neprestano slijede novi izazovi, nova iskustva i ideje. U svim tim promjenama mnogi ljudi su izašli iz mog života, a privukla sam nove ljude koji su obogatili moj život.
Sve što vam se u životu događa, događa se s određenim razlogom i trebate uvijek slušati svoje srce. Kada naši životi završe, jedino što će trajno ostati je ono što smo postali, trag koji smo ostavili i ljubav koju smo dali.
Shoot with Kitty
Marija Zdravković
Marija Zdravković je iznimno talentirana mlada fotografkinja čije će te fotografije naprosto oduševiti. Brend Shoot with Kitty pokrenula je prije nekoliko godina kako bi svoju ljubav prema fotografiji pretvorila u unosan hobi u kojem danas uživa.
Marija stvara jedinstven stil fotografija na kojima dominiraju ljudske emocije i ekspresije. Svoje predivne radove redovito objavljuje na društvenim mrežama te tako inspirira ljude oko sebe da se odvaže i krenu u avanturu života.
Uz fotografiju, Marija je strastvena ljubiteljica putovanja – pa često putuje i istražuje nova mjesta. Ponekad se i sama na putovanjima nađe ispred objektiva – a njezina vitka figura i besprijekorno editirane fotografije dokaz su kako konstantno ulaže vrijeme u razvoj sebe i svojeg znanja.
Pitao sam Mariju Koje 3 osobine su ključne za ostvarivanje velikih životnih ciljeva? Evo što kaže:
Iz mog iskustva, 3 osobine koje najviše pomažu u ostvarenju velikih ciljeva su disciplina, upornost i fokus.
Disciplina je, pre svega, odgovornost prema sebi. Ona stvara navike, samo od nas i naše svakodnevne discipline i navika zavisi da li će nam se snovi ostvariti. Većina ljudi krene da radi i bude motivisano možda par dana, ili par nedelja i onda odustanu. Motivacija nije nešto što imamo svaki dan. Ali disciplina pomaže da radimo i danima kad nam nije do toga.
Fokus je gde usmeravamo svoju pažnju najviše. Bitno je postaviti prioritete ali i izbeći bilo kakve distrakcije. U modernom svetu imamo i previše zanimacija, društvene mreže, televiziju, filmove, ljudi nas zovu napolje, nekada se dešava da treba da uradimo bitan zadatak a sve drugo nam deluje zanimljivo u tom trenutku, te dolazi do prokrastinacije koja je naš najveći neprijatelj. Više puta mi se desilo da treba da sređujem slike ali u tom trenutku smislim da moram da sredim sobu ili odem na instagram. Trebalo mi je vreme i disciplina koju sam pomenula gore da naučim koliko je bitno da prvo uradim bitne stvari a posle sam slobodna za sve ostalo.
Upornost. Ne ide uvek sve kao po loju. Prepreke su česte tokom puta ka ostvarenju ciljeva. Kada sam počinjala sa fotografijom nije uvek bilo tako sjajno. Okolina i porodica su bili protiv mog posla i nisu verovali da mogu da uspem u tome. Na početku je bilo zaista teško naći prve klijente, pravila sam greške i bilo je baš teških trenutaka. Bitno je ne odustati kada postane teško. Tu se razlikuju početnici i eksperti, u posvećenosti i želji da ostvarimo ciljeve.
Dilemma Posters
Ema Juretić i Ivan Dilberović
Ema Juretić i Ivan Dilberović su dvoje entuzijastičnih kreativaca, koji su odlučili vrijedno umjetničko stvaralaštvo donijeti u domove ljudi širom regije, Europe i svijeta. Naime, ovaj kreativni dvojac stoji iza brenda kreativnih slika i postera za zid – Dilemma Posters.
Kada su prije više od 5 godina prepoznali kako na tržištu nedostaje projekt koji bi radove kreativnih ilustratora donio u domove širom Hrvatske – ispred njih je bio veliki posao. Trebali su stvoriti prepoznatljivi brend postera i slika za zidove – kako bi privukli što više kvalitetnih ilustratora. U tome su uspjeli i danas je Dilemma Posters prepoznatljiv brend s kojim žele surađivati mnogi uspješni ilustratori.
Ema i Ivan sada su bračni par koji brendom Dilemma Posters osvaja svijet. Mnoštvo kreativnih ilustracija krasi domove ljudi u regiji i svijetu – a ponudu konstantno obogaćuju novim radovima kvalitetnih ilustratora. Svoju kreativnost i želju za uspjehom pretvorili su u zanimljiv projekt – koji je korak po korak prerastao u uspješan posao.
Different
Mirko Logožar
Mirko Logožar je mladi poduzetnik koji je odlučio ostati u Hrvatskoj, izgraditi vlastiti biznis te pokazati kako se i u Hrvatskoj može uspjeti. No, ne samo da je odlučio ostati u Hrvatskoj – već je potaknuo i javnu raspravu oko toga trebaju li se mladi ljudi iseljavati iz Hrvatske i mogu li kvalitetno živjeti u Hrvatskoj.
Mirko je veliki kreativac koji svoje kreativne sposobnosti – pretvara u razne zanimljive projekte. Jedan od projekata nosi naziv “Mi smo ostali” u kojem Mirko predstavlja ljude koji su odlučili svoj uspjeh tražiti u Hrvatskoj. Putem tog projekta Mirko pokušava pronaći razloge zbog kojih bi mladi ljudi trebali ostati u Hrvatskoj i nudi li se u Hrvatskoj zaista prilika za uspjeh.
Svoju kreativnost Mirko uvelike koristi i na vlastitom portalu Different gdje učestalo progovara o navikama zdravog življenja – fizičkog i mentalnog. Dakako, tu su i društvene mreže gdje možeš pronaći zanimljive video materijale koje Mirko redovito stvara – ne bi li riješio probleme ljudi na zanimljiv i pomalo humorističan način. Sve u svemu, Mirko je itekako vrijedan pripadnik zajednice kreativnih osoba koji nas svakodnevno inspirira.
Pitao sam Mirka Ovisi li naš uspjeh o našoj mentalnoj spremi ili i o drugim ljudima i prilikama? Evo što je odgovorio:
Smatram da smo za svoj neuspjeh odgovorni u jednakoj mjeri kao što smo i zaslužni za svoj uspjeh. Mediji većinom ističu negativne vijesti i statistike te se pojedinac nađe demotiviran kada pročita da je ponovno netko ukrao nekoliko milijuna kuna iz proračuna, ali kako to direktno utječe na uspjeh pojedinca? Kakve to direktne veze ima s razvojem nečijeg biznisa?
Vrijeme je da prestanemo kriviti državu, one koje se optužuje za krađu državnog novca i sve ostale negativnosti za vlastiti neuspjeh. Mi biramo na koji način ćemo uložiti svoje vrijeme i kao što ga ulažemo u traženje izgovora i praćenje svih mogućih vijesti, isto tako ga možemo uložiti u rad, rad i rad. Uspjeh nije vezan za zemlju u kojoj živimo već za stav koji živimo.
Vesnik Proleća
Andrijana Božić
Andrijana Božić je kreativka koja je svoju ljubav prema fotografiji i društvenim mrežama – uspjela pretvoriti u uspješan biznis koji pomaže mnogima u ostvarenju poslovnih ciljeva. Danas Andrijana upravlja marketing kanalima nekih od najboljih brendova iz regije i uz svoj kvalitetan tim kreativaca – pomaže tvrtkama da postignu maksimalni uspjeh u digitalnom oglašavanju. No, nije oduvijek sve bilo tako sjajno.
Svoj prvi novac Andrijana je zarađivala na razne načine – od dijeljenja letaka, preko kuhanja u manastiru pa sve do radova u građevini s ocem. No, taj prvi novac omogućio joj je da kupi kvalitetan fotoaparat te tako zadovolji svoju ljubav prema fotografiji. Ubrzo je shvatila kako veliki potencijal leži u društvenim mrežama – pa se okrenula internet biznisu. Slijedom događaja, otvorila je tvrtku u kojoj danas ima 5 zaposlenika i surađuje s nekoliko desetaka popularnih brendova iz regije.
Uz to što provodi marketing strategije za brendove, Andrijana je uspjela kreirati i razne online programe i e-knjige, kao i fizičku radionicu koju povremeno održava. Fokus njezinih edukacija jest na Instagram oglašavanju, no učestalo pokriva i razne druge teme iz svijeta digitalnog biznisa. Želiš li saznati kako uspješno voditi digitalne kanale – Vesnik Proleća sjajan je izvor informacija. Andrijana je sjajan primjer kako kreativne osobe, bez obzira na početnu poziciju i razne probleme – mogu ostvariti sve ono što zamisle.
Enarajic.com
Ena Rajić
Ena Rajić je energična kreatorica video sadržaja, koja na satiričan način progovara o važnim životnim problemima koji muče ljude u modernom društvu. Sa završenim studijem psihologije i iskustvom u struci, odlučila se prilagoditi modernom načinu komunikacije te svoje znanje putem digitalnih kanala prenosi do širokih masa ljudi.
Iako je prvo bila fokusirana na stvaranje motivacijskih video uradaka, odlučila je napraviti veliki zaokret – kako bi pobudila veći interes javnosti. Takav pothvat urodio je plodom te Ena danas kreira satirične video skečeve – koje korisnici društvenih mreža rado dijele.
Enu možeš pronaći na YouTube-u, Facebooku, LinkedInu i Instagramu, gdje putem kreativnih video materijala propitkuje ljudsku svakodnevicu i ponašanje. Konstantno objavljivanje kvalitetnih video materijala Eni je otvorilo razne poslovne ponude – pa surađuje na razvoju reklama, radi na filmovima, vodi određena događanja, a nastupila je i na poznatom TedX događanju. Ena je vrlo kreativna i radi na razvoju mnogih projekata – te je sjajna inspiracija svim mladim ljudima.
Pitao sam Enu Koja 3 savjeta može dati svima koji žele kvalitetno graditi zajednicu na digitalnim kanalima? Evo što Ena kaže:
Iskustvo mi je pokazalo da je bitno sljedeće:
1. Kvalitetan sadržaj, usmjeren na čitatelja/gledatelja/slušatelja. Dok neki tvrde da je bitna kvantiteta, drugi se kunu u kvalitetu. Osobno, spadam u ovu drugu skupinu. Stvar je čovjekovih vrijednosti i njegovih namjera – težim li popularnosti radi popularnosti ili iskrenom doprinosu zajednici?
2. Prenijeti emociju. Stvaraj sadržaj s kojim se tvoja publika može poistovjetiti. Empatiziraj s ljudima koji te prate. Pokaži im da ih razumiješ. Uđi u njihov svijet. I jako bitno, nikoga ne gledaj s visoka. To što si glasnija od njih, ne znači da si vrednije ljudsko biće.
3. Autentičnost. Nema potrebe za glumatanjem jer a) em što sa sve većim publicitetom postaješ model ponašanja drugima, b) em što će hejtera biti kako god okreneš. Kakvu poruku želiš dugoročno prenijeti ljudima – da mogu biti autentični i uspjeti ili da se trebaju pretvarati kako bi bili prihvaćeni?
Tisja Kljaković Art
Tisja Kljaković Braić
Tisja Kljaković Braić je umjetnica koja na jednostavan no pomno promišljen način dočarava humorističnu svakodnevicu tipičnog bračnog para. Koristiš li društvene mreže velika je vjerojatnost da si barem jednom naletio/la na neku od karikatura ove umjetnice.
Tisja putem svojih jednostavnih karikatura dočarava ono čega se mnogi bračni parovi srame, a zapravo se događa u svakome braku. Likovi “On i Ona” nastali su sasvim slučajno, kada je Tisja odlučila u nekoliko poteza naslikati želju njezina muža da ga počeše po leđima. Ta je prva karikatura završila na društvenim mrežama, a pomalo neočekivano – reakcije ljudi bile su fantastične. Korak po korak, skupila se velika zajednica obožavatelja – te je Tisja nastavila s daljnjim objavljivanjem radova.
Ova umjetnica dokaz je da kreativnost možemo izraziti na razne načine – i da ne mora uvijek biti komplicirana i upakirana u mnogobrojne slojeve. Ponekad je važnije znati prepoznati pravu poruku i interes ljudi – te se tome prilagoditi. Tisja je u međuvremenu izdala i dvije svoje knjige – roman U malu je uša đava te knjigu ilustracija Oni – koja donosi mnoštvo ilustracija prije spomenutog bračnog para i njihovih svakodnevnih nepodopština. U svakom slučaju, Tisja je velika inspiracija mnogima, a njezine kreativne radove možeš pronaći na društvenim mrežama.
Pitao sam Tisju Kako kreirati sadržaj koji će ljudi na digitalnim kanalima obožavati? Evo što je rekla Tisja:
Stvaranje sadržaja koji će ljudi voljeti stvara se zapravo tako da ne razmišljate o stvaranju sadržaja na taj način. Sve što radiš, trebaš raditi bez ikakvih očekivanja. Mene pokreće radost i želja da druge nasmijem, no ništa od toga ne ide na silu. Ako mi bljesne neka slika super, no ako i ne bljesne – opet super. Ništa nije pod moram.
Nik Titanik
Nikola Plečko
Nikola Plečko je karikaturist koji svojim karikaturama oduševljava mnoge ljude već generacijama. Nikola iza sebe ima više od 10.000 izrađenih karikatura, a prepoznatljiv je po svojem jedinstvenom stilu te imenu Nik Titanik.
Nikola je svoju karijeru započeo još krajem prošlog stoljeća, kada je i “pokupio” ime Nik Titanik. U njegovim su se karikaturama pojavljivala mnoga poznata lica domaće javnosti, a gotovo da ne postoji događaj koji Nikola nije na sebi svojstven način predstavio obožavateljima. Nikola prati zbivanja u politici, sportu, na estradi i u ostalim javno zanimljivim područjima – te njegove karikature na satiričan način progovaraju o aktualnim događajima.
Još od rane mladosti Nikola je svoju kreativnost uspješno pretvarao u zanimljive crteže – a kasnije je od toga uspio stvoriti i kvalitetan biznis. Vjerujem kako će se mnoge prošle i buduće generacije s osmjehom na licu sjećati neke od Nikolovih karikatura – te da će biti vječna inspiracija svim novim karikaturistima.
Upitao sam Nikolu Kako uspješno voditi kreativan biznis? Evo što savjetuje:
Po meni je najvažnija pretpostavka za uspješno vođenje kreativnog biznisa voljeti ono što radiš i od čega si na koncu konca razvio biznis. Doduše, to nije pretjerano teško jer svakog kreativca vodi ta famozna unutarnja sila koja ga tjera da se svakodnevno kreativno izražava.
Uvijek tu negdje stigne i novac, naravno, uz uvjet da se kreativni posao radi ozbiljno, profesionalno i uz neprestanu želju za napredovanjem. Skromnost i poniznost su također bitni jer prihvaćanje konstruktivnih kritika pridonosi sveukupnom razvoju.
Kristijanilicic.com
Kristijan Iličić
Kristijan Iličić je jedan od najpopularnijih travel blogera u regiji, a to dokazuju i višestruke nagrade posljednjih godina – za najboljeg travel blogera. Kristijan je veliki zaljubljenik u putovanja, ali i u digitalne tehnologije – a početak njegovog blogerskog života itekako je zanimljiv.
Naime, Kristijan je kao zaljubljenik u digitalnu tehnologiju u svojoj mladosti izradio tada popularni CroPortal – koji je uspješno prodao velikoj tvrtki. Uz novac koji je dobio za prodaju popularnog portala, otvorilo mu se i mnoštvo drugih prilika. Odlučio je kako želi upoznati svijet i ljude oko sebe – te je krenuo na putovanje.
To putovanje svijetom traje još i danas – jer Kristijan konstantno putuje i upoznaje nove destinacije, kulture i ljude. Na putovanjima mu se često pridruži i cura Andrea – također zaljubljenica u putovanja. Svoja putnička iskustva Kristijan dijeli sa svojim mnogobrojnim obožavateljima putem nekoliko digitalnih kanala – a uz to je i vlasnik digitalne agencije te vodič grupama na egzotičnim putovanjima. Kristijan je velika inspiracija mnogima, a posebice onima koji žele uspješan digitalni posao uz koji će moći puno putovati.
Jovanin život u koferu
Jovana Kvržić
Jovana Kvržić je strastvena putnica i blogerica, koja istražuje svijet i prenosi vlastita putnička iskustva svojoj zajednici na društvenim mrežama. Jovana je prije nekoliko godina odlučila da želi proputovati čitav svijet i za sada je na dobrom putu da to i ostvari.
U Jovaninom putničkom životopisu nalazi se zaista pregršt zanimljivih destinacija i avantura. Može se pohvaliti činjenicom da je proputovala i iskusila više od 60 zemalja svijeta te upoznala mnogobrojne narode i kulture. Na svojim putovanjima Jovana voli stati iza i ispred objektiva – pa tako nastaju fantastične fotografije koje dijeli na društvenim mrežama i blogu.
Jovanin život u koferu je blog na kojem možeš pronaći mnoštvo putničkih savjeta i prijedloga – direktno iz Jovanina vlastitog iskustva. Sjajnim savjetima Jovana te želi inspirirati da i ti kreneš na avanturu svojeg života – i istražiš svijet. Njezina kreativnost u stvaranju sadržaja za blog i društvene mreže te odlučnost da istraži čitav svijet – zaista su motivirajuće.
Pitao sam Jovanu Koja 3 važna savjeta može dati svima koji odluče putovati svijetom? Evo što je odgovorila:
Da biste počeli da putujete svetom potrebno vam je puno volje, malo vremena i malo novca. Dobra organizacija, fleksibilnost i tolerancija su takođe veoma bitne, ali ne brinite ako ih na početku nemate, vremenom će doći.
Otvorite se za nova poznanstva jer vaši prijatelji više neće biti samo oni sa kojima ste odrasli, nego i ljudi različite boje kože, nacionalnosti, religije. Što više budete putovali, to će različitosti postajati manje važne. Budite spremni na to da ćete na svom putu oko sveta, najpre otkriti sebe.
Uvrnuti šotovi
Milena Tamburić i Marta Buzurović
Milena Tamburić i Marta Buzurović upoznale su se na fakultetu i od tada je njihov život isprepleten zajedničkim događajima i avanturama. Prije 3 godine otvorile su YouTube kanal Uvrnuti šotovi, koji je u ekstremno brzom roku postao popularan – a sve zahvaljujući zabavnom i kreativnom sadržaju kojeg redovito objavljuju.
Marta i Milena svoj su kanal posvetile muško-ženskim odnosima i problemima s kojima se susreću moderni ljubavni parovi. Od samih začetaka, njihov YouTube kanal je prštio pozitivnom energijom i sjajnim doskočicama – a djevojke su se sjajno snašle ispred kamere. Danas na YouTube platformi imaju preko 70.000 fanova, no prisutne su i na drugim kanalima – te imaju jako veliku zajednicu obožavatelja.
Ovaj kreativni dvojac svoju je fantastičnu energiju pretvorio u kvalitetan projekt – koji pomaže mnogima u ljubavnim problemima. Sjajni savjeti, odlična gluma i iskrena energičnost – njima su bili recept za uspjeh. Vjerujem kako su Marta i Milena sjajna inspiracija za sve one koji žele pokrenuti uspješan video projekt.
Tonimilun.hr
Toni Milun
Toni Milun je svojevrsni pokretač digitalizacije školstva u Hrvatskoj, koji je svojim inovativnim pristupom edukaciji – bio korak ispred svojeg vremena. Naime, Toni je prije više od 10 godina počeo snimati edukativne tutorijale iz područja matematike – koje je objavljivao na internetu kako bi pomogao učenicima.
Uz sveobuhvatne Tonijeve tutorijale iz matematike – školovale su se generacije učenika, srednjoškolaca i studenata. Mnogim je učenicima svojim inovativnim pristupom obrazovanju pomogao u savladavanju gradiva matematike – te je zapravo donio mogućnost obrazovanja u svaki dom u Hrvatskoj.
Danas Toni ima iznimno kvalitetnu bazu video materijala – kojoj svi ljudi željni znanja mogu u svakom trenutku pristupiti. Toni je svoju kreativnost i energičnost pretvorio u hvale vrijedan projekt koji je pomogao mnogima – i zbog toga je velika inspiracija mnogobrojnim učenicima, studentima i profesorima. Veliko hvala Toniju na svemu što je učinio za naše znanje i obrazovni sustav.
Stepenicama uspeha
Marko Pajić
Marko Pajić je autor jednog od meni najdražih podcasta u regiji – Stepenicama uspeha. Domaća podcast scena jako napreduje posljednjih mjeseci – i pojavilo se puno novih podcasta koji oduševljavaju sadržajem. Ipak, Marko konstantno radi sadržaj u kojem donosi priče i savjete uspješnih ljudi – i zbog toga obožavam ovaj kanal.
Marko je još od školskih dana bio oduševljen pričama uspješnih ljudi i uvijek je volio slušati što to uspješni pojedinci imaju za podijeliti sa svijetom. Pokrenuo je tako prije nekoliko godina blog putem kojeg je želio prenijeti sjajne savjete uspješnih ljudi – no blog kao takav nije u konačnici zaživio.
Ipak, ideja da dijeli savjete uspješnih ljudi i dalje je tinjala u Marku – te je odlučio kako će probati napraviti svoj prvi podcast. Statistike pregleda prvih podcasta bile su sjajne – pa je Marko nastavio razvijati svoju ideju. Danas ima iznimno vrijedan podcast Stepenicama uspeha u kojem je ugostio mnoge uspješne ljude iz regije – a koji su podijelili mnoštvo kvalitetnih savjeta i inspirativnih priča.
Naglasit ću kako osim Stepenicama uspeha, obožavam pratiti i audio podcast Surove strasti, a tu je i uvijek aktualni – Podcast Inkubator.
Pitao sam Marka Koje 3 zajedničke osobine imaju uspješnih ljudi koje je intervjuirao? Evo što kaže:
Zajedničke osobine? To sam se i ja pitao često. Primetio sam sledeće:
1) Budi uporan i istrajan, misleći na širu sliku ne na pojedine ideje koje zacrtamo, a nikako ne vode.
2) Radi ono što voliš. Ovo je definitivno nešto što se često pominje u našim epizodama.
3) Okruži se pravim ljudima – deljenje znanja i iskustva je nezamenjiv deo slagalice.
Crocards
Kristina Pavlić
Kristina Pavlić je kreativna profesorica hrvatskog koja putem svoje jezične škole Krečionice – uči strance hrvatskom jeziku. No, podučavanje stranaca osnovnim i naprednim elementima hrvatskog jezika Kristina je podigla na jedan viši, zabavniji i kvalitetniji nivo – putem Crocards projekta.
Kristina je dugo godina stvarala vlastite edukativne materijale – kako bi strancima olakšala učenje jezika, ali i cijeli proces učinila zanimljivijim. Došla je tako na ideju da izradi kreativne kartice putem kojih će se stranici učiti osnovnim pojmovima hrvatskog jezika. Korak po korak nastale su kreativne Crocards – odnosno kartice za učenje hrvatskog jezika.
Prvi set kartica sastojao se od 100 kartica koje su pokrivale osnovne pojmove i fraze našeg jezika. No, s obzirom na veliki interes ljudi – Kristina je odlučila napraviti i drugi set kartica – koji pokriva kompliciranije pojmove i izraze. Svojim je karticama Kristina mnogim strancima olakšala učenje hrvatskog jezika – a tebi pokazala kako se kreativnost može upotrijebiti i za lakše učenje jezika.
Pitao sam Kristinu Kako kreativnost utječe na proces učenja? Evo što je odgovorila:
Čini mi je da je riječ kreativnost ključna kad se govori o procesu učenja pogotovo danas kad je imperativ biti zanimljiv, dinamičan, originalan kako bi onaj kojemu se predstavlja neki sadržaj pokazao iole nekakvo zanimanje. Dani u kojima smo tek stajali pred nekime podučavajući ga, davno su za nama.
Bitno je da su onaj koji podučava i onaj kojeg se podučava u interakciji jer jedino je tako moguće zadržati pažnju i interes onoga koga želimo obrazovati, podučiti. Tomu možemo doskočiti izradom kvalitetnog didaktičnog materijala.
Tako su i nastale CROCARDS, kartice za usvajanje početnog vokabulara hrvatskog jezika. Svrha im je, dakle, uključiti i „učenika“ i „učitelja“ u proces usvajanja novog jezika, imajući na umu da je materijal iskoristiv i za pojedinačno korištenje.
Kreativnost samog proizvoda vidljiva je kroz dizajn, širinu aktivnosti koju proizvod podrazumijeva -učenje zasebnih riječi, stvaranje rečenica spajanjem nekoliko njih, igre, uključivost i nekog stranog jezika. Ono što me najviše veseli jest da je proizvod prepoznat ne samo kao ozbiljno didaktično pomagalo nego kao i zanimljiva i korisna igra/igračka kako za malene tako i velike „igrače“.
CircuitMess
Albert Gajšak
Albert Gajšak je mladi kreativac koji je sa svojim neobičnim pristupom tržištu osvojio mnogobrojne obožavatelje tehnologije diljem svijeta. Naime, Albert je odlučio napraviti igraću konzolu koju dobijete u dijelovima i poželite li je igrati trebate je sami sastaviti. Iako se to mnogima u startu činila kao suluda ideja (“jer zašto bi netko sam želio sastavljati konzolu prije igranja”), pokazalo se kako je ideja zapravo genijalna – i kako kupaca za takav uređaj itekako ima.
Projekt igraće konzole MAKERbuino pridobio je puno pažnje medija – što je omogućilo iznimno dobru prodaju konzole. Nakon početnog uspjeha s igraćom konzolom, Alber se odlučio na sljedeći veliki korak – napraviti pametni telefon koji će korisnici sami sastaviti. MAKERphone je uređaj koji dobijete rastavljen u kutiji i trebate ga samostalno složiti i isprogramirati – no kada to napravite imate funkcionalni telefon pomoću kojeg možete zvati.
Iako tek s 20 godina na leđima, Albert je uspio svoje kreativne ideje pretvoriti u uspješan biznis. Njegov CircuitMess iz mjeseca u mjesec raste, a sve zahvaljujući razvoju kreativnih ideja. Vjerujem kako je Albert inspiracija mnogim mladim ljudima koji žele izgraditi poslovni uspjeh u dvadesetim godinama života. Pokazao je kako se i bez iskustva, uz kreativne ideje i kvalitetan nastup na tržištu – može postići uspjeh na svjetskoj razini.
MagisWall
Janja Pavetić i Dražen Pavetić
Janja i Dražen Pavetić su mladi poduzetnici koji već 10 godina uspješno plove poduzetničkim vodama, ostvarujući sjajne poslovne rezultate. Biznis sa zidnim naljepnicama, tapetama i slikama na platnu u potpunosti je baziran na kreativnosti – koja osvaja srca klijenata diljem regije i svijeta. Iako njihova tvrtka posljednjih godina ostvaruje odlične financijske rezultate, počeci su bili znatno teži i obeshrabrujući.
Janja je fakultet završila usred velike gospodarske krize te se našla na tržištu rada kada je malo tko tražio radnike. Svjesna kako će teško dobiti posao u kvalitetnoj firmi, odlučila je uz Draženovu podršku s 24 godine otvoriti vlastiti biznis – i to u doba najveće gospodarske krize. Korak po korak, biznis se zahvaljujući ogromnom trudu i pomno promišljenom radu uzdizao – da bi danas njihove kreativne zidne naljepnice i tapete osvajale klijente po čitavome svijetu.
Iako danas za Janju možemo reći kako je iskusna poduzetnica s 10 godina poduzetničkog iskustva, u svojim poduzetničkim začecima pokazala je kako kreativne osobe uz veliku dozu hrabrosti – mogu postići veliki uspjeh. Dakako, u cijeloj toj priči važna karika bio je i njezin suprug Dražen, kao i tim zaposlenika koji danas rade na razvoju MagisWall biznisa.
Pitao sam Janju Kojih 5 osobina treba imati budući uspješan poduzetnik? Evo što je odgovorila:
Ako preskočimo onaj dio (o kojem svi pričaju) s postavljanjem ciljeva, određivanjem jasne vizije i puta te pretpostavimo da onaj tko želi biti poduzetnik ovo već ima riješeno, rekla bi da je 5 najvažnijih osobna koje poduzetnik svakodnevno mora imati:
1. Nikad ne odustaje
Kroz naš poslovni put je bilo stvarno teških trenutaka. To su oni trenutci kad ne znaš kako dalje, kad te „stisne sa svih strana“, kad se bojiš i u sve sumnjaš. Ali kad ne možeš, tad najviše moraš.
Meni partner često kaže „Tebi odustajanje nikad nije opcija“. I baš to mislim da je najvažnija osobina poduzetnika. Nikad ne odustaj! Vjeruj u svoje snove, svoju viziju i nađi načina da postane stvarnost.
2. Prihvaća rizik kao nešto prirodno
Put prema ostvarenju zacrtanih ciljeva nije lijepa, ravna autocesta bez ijedne prepreke. Više je kao gorski put, s hrpom rupa, velikim kamenjem, s bezbroj penjanja, pa spuštanja. Da bi stigao do cilja puno puta je potrebno riskirati i to treba prihvatiti. Prirodno, bez kukanja i samosažaljenja. Kul.
3. Spreman je na naporan rad
Posebno na početku. Tisuću i jedna stvar mora biti riješena. Tisuću i jednog čovjeka nemate.
4. Dobar lider
Kad krenu zapošljavanja potrebno je ispravno izabrati čovjeka za svoj mali tim. Nakon toga pravi lider usmjerava, motivira, pazi i zalijeva zaposlenika kako bi zajedno s tvrtkom zdravo rastao.
5. Zna vrijednost vremena
Vrijeme nikad ne možete vratiti. Upravljanje vremenom je temelj produktivnog dana, te je bitno učiti i stalno svladavati nove tehnike pravilnog raspolaganja istim. Delegirajte zadatke koje mogu izvršiti drugi. Režite zadatke koji troše vrijeme, a ne donose profit. Skratite pojedine procese, sastanke i slično.
Marina Enterijernica
Marela Aćimović Vukšić
Marela Aćimović Vukšić je arhitektica koja zahvaljujući kreativnim idejama stvara predivna dekorativna rješenja za lijepe i udobne domove svojih klijenata. Naime, Marela se nakon studija arhitekture zaljubila u uređenje interijera (enterijera) te danas svojim klijentima pomaže u dekoriranju unutrašnjosti kuća i stanova.
Nakon što je rodila treće dijete i s 15 godina iskustva na leđima – odlučila je okrenuti novo poglavlje u svojem životu. Po uzoru na trendove u zapadnim zemljama – pokrenula je online studio za dizajn enterijera. Marina Enterijernica je online studio koji pomaže svima bez iskustva u dekoriranju i uređenju doma – da naprave lijep, ugodan i elegantan dom o kakvom mnogi maštaju.
Online studio Mareli je omogućio kvalitetnije poslovanje i bolji odnos s klijentima – što potvrđuje i iznimno zadovoljstvo njezinih klijenata. Putem svojih digitalnih kanala Marela učestalo dijeli predivne fotografije uređenih domova, ali i vrlo vrijedne savjete za dekoriranje. Želiš li svoje “ružne” prostorije u kući ili stanu pretvoriti u predivan dom iz snova – Marela je prava osoba za tebe.
Monicas Dreamhood
Monica Trzun Bosiljkov
Monica Trzun Bosiljkov je kreativna mama koja svoje kreativno nadahnuće pretvara u zanimljive i čarobne tapete za dječje sobe. Zahvaljujući kreativnim tapetama za zidove dječjih soba u svega nekoliko sati roditelji mogu dosadne i monotone dječje sobe pretvoriti u pravu oazu zabave – u kojoj će klinci rado boraviti.
Monica svoju poslovnu ideju zasniva na čarobnom svijetu dječje mašte – odnosno želi stvoriti ugodnu atmosferu u dječjoj sobi kako bi djeca rado boravila u svojim sobama. Svoju kreativnost odlučila je usmjeriti u izradu ekološki prihvatljivih tapeta koja su u potpunosti sigurne za dječje sobe – jer ne sadrže nikakva otrovna bojila. Pomno promišlja koje će motive staviti na tapete – a uglavnom se radi o razigranom carstvu životinja, likova iz mašte i kreativnim cvjetnim uzorcima.
Monica je vrlo aktivna na društvenim mrežama gdje na zanimljiv način predstavlja svoje nove proizvode. Želi pomoći roditeljima u stvaranju zanimljivih dječjih soba – u čemu i uspijeva. Ova je mama sjajan primjer kako kreativnost nema granica, a kreativne osobe čine svijet boljim mjestom za život – kako klinaca tako i odraslih.
Pitao sam Monicu Kako kreativnost prilagoditi specifičnoj grupi klijenata (djeci)? Evo što savjetuje:
U samom procesu stvaranja određene tapete (u ovom slučaju dječje), vodim se prvenstveno motivom za kojeg odlučim da će biti glavni – primjerice zeko, te dalje motivima koji pristaju uz njega kako bi stvorili određenu sliku koja će biti atraktivna djeci.
Moja djeca su mi tu veliki pomagači i često upravo njih pitam što im se sviđa a što ne. Općenito su djevojčicama velike “ljubavi” unicorni, roza boja te bajkoviti motivi poput dvoraca i cvijeća, dok za inspiraciju za tapete za dječake često tražim pomoć prijateljica koje imaju sinove, pa se tu traže baloni, autići i avioni.
Osim toga, vrlo rado komuniciram sa svojom publikom na Instagramu te često tražim njihovo mišljenje o određenoj tapeti koju pripremam – primjerice što bi još nadodali na nju, bi li nešto promijenili te koje motive njihova djeca vole.
Verka
Ela Filipec i Veronika Filipec
Veronika Filipec i Ela Filipec su mama i kćer koje su spajanjem svojih kreativnih ambicija – izgradile zanimljiv brend prostirki naziva Verka. Iako su svoju kreativnost u životu usmjerile u dva potpuno različita smjera – pokazalo se kako njihova suradnja može rezultirati sjajnim rješenjima.
Ela je zaljubljenica u grafički dizajn, dok je Veronika veliki dio života provela izrađujući ručne radove. U pokušaju zbližavanja, osmislile su zanimljive prostirke – za kojima je ubrzo nastao veliki interes. Korak po korak, razvile su zanimljiv biznis – u kojem izrađuju kreativne prostirke za dom ili plažu, a koje su u izrađene od prirodnih materijala i pogodne za korištenje od strane djece.
Njihove kreativne prostirke imaju neobične oblike – školjke ili lista. Dolaze u više boja i veličina – a korisnici ih koriste na razne zanimljive načine. Veronika i Ela su pokazale kako mama i kći mogu izraditi uspješan projekt spajanjem svojih ideja i vještina. Tražiš li inspiraciju za obiteljski uspjeh u poslu, Veronika i Ela odličan su primjer.
Upitao sam Elu i Veroniku Kako uspješno razvijati kreativan obiteljski biznis? Evo što savjetuju:
Prvo morate imati dobru ideju, odnosno dobar porizvod
Nešto što će pivući ljude da kupuju, što im je korisno i lijepo u isto vrijeme, mislimo da je Verka sve to u jednom. Zanimljiv je proizvod zbog svojih oblika, može se koristiti na puno načina (prostirka za bebe, protirka za igranje, ukrasni tepih u sobama, prekrivač za krevet, krevet za kucne ljubimce, prenosiva je te možeići svugdje s vama)
Kvaliteta proizvoda
Bitno je da je proizvod kvalitetan, izrađen od kvalitetnih materijala s puno pažnje.
U našem slučaju su to prirodni materijali, lan bojan prirodnim bojilima te eko punjenje (anti alergijsko).
Bitno je da kupci znaju da brinete o tim stvarima te da ne prodajete proizvod samo da prodate već da razmišljate na način što bi vi voljeli kupit i imati u svom domu. Te da ono što ste naplatili zaista toliko vrijedi.
Fotografija i prezentacija proizvoda
Mislimo da je to jako bitna stvar, osim dobre ideje i kvalitete proizvoda, sama prezentacija proizvoda je ono što prodaje.
Dobre fotografije, dobar marketing i na kraju vaša odnos prema kupcima.
HYPERsocks
Filip Eterović i Dorja Horvatić
Filip Eterović i Dorja Horvatić dvojac je koji stoji iza relativno mladog, no iznimno zanimljivog brenda razigranih čarapa – HYPERsocks. Iako ni Filip ni Dorja nisu prije radili u tekstilnoj industriji, kreativnost ih je potaknula da se okušaju u zanimljivom projektu – te započnu svoje poslovno putovanje upravo u industriji tekstila.
Filip kao DJ i Dorja kao grafička dizajnerica odlučili su kako je vrijeme da monotono tržište čarapa u Hrvatskoj – razigraju zanimljivim i kreativnim modelima koji će odgovarati gotovo svakom outfitu. Prepoznali su određenu manjkavost na tržištu u području elegantnih razigranih čarapa – te odlučili objeručke prigrliti priliku. Njihove su čarape kreativne, prepune boja, ekološki prihvatljive, kvalitetom iznimne – a povrh svega proizvode se u malenoj domaćoj tvrtki.
Dorja i Filip sjajan su dokaz kako prijateljstvo i kreativnost – mogu stvoriti iznimno zanimljive poslovne kombinacije. Brend HYPERsocks iz mjeseca u mjesec sve više raste, a pojavile su se i nove kolekcije čarapa – pa nimalo ne sumnjam u sjajnu budućnost brenda. Tražiš li kreativne čarape koje se uklapaju u tvoje mnogobrojne odjevne kombinacije – svakako pogledaj što nudi HYPERsocks.
Pitao sam dvojac iz HYPERsocksa Kako kvalitetno krenuti u poslovni projekt van svoje branše? Evo što su rekli:
Upustiti se u nešto neistraženo bilo je više nego uzbudljivo. Gajili smo neizmjernu ljubav prema stvarima koje nas pokreću kao što su dizajn, glazba, video animacija, umjetnost, itd. Trebalo je tu energiju usmjeriti ka konkretnom proizvodu.
Pošto nam je ovo sve podosta novo, možemo reći da učimo dok radimo. Naša mala kreacija traje tek četiri mjeseci i polako se razvija, ali pazimo što radimo i kako se pozicioniramo na tržištu. Većinu posla u HYPERsocksu radimo po DIY principu. Do It Yourself princip znači vrlo malo outsourseanja i mnogo posla za nas, što nam nekad zadaje muke, a većinom nas iznimno veseli.
Neke stvari jednostavno ne stižemo jer ni Dorji ni meni ovo nije primarni posao, ali trudimo se da sve držimo pod kontrolom. Domaće tržište gladno je noviteta, ali često nije lako biti prvi i probijati led. Svejedno, puno je potencijala i mogućnosti za kvalitetnim suradnjama i napretkom.
Tvornica snova
Andrijana Majstorović
Andrijana Majstorović je mlada kreativna poduzetnica koja stoji iza ideje personaliziranih dječjih knjiga. Njezine knjige prilagođavaju se svakom novom klijentu, a sve kako bi bile što zanimljivije klincima – koji ih čitaju uz pomoć roditelja.
Andrijana je došla na ideju kako bi knjige koje čitamo djeci mogle biti još zanimljivije – ako bi glavni likovi tih knjiga bili postali klinci koji knjige drže u rukama. Iako je od ideje do realizacije bio mukotrpan put – Andrijana je otvorila jedno sasvim novo tržište.
Personalizirane knjige postale su popularne, a uz desetak dječjih knjiga koje su dostupne za personaliziranje – moguće ih je naručiti i na 2 jezika (hrvatskom i njemačkom). Glavni likovi knjiga mogu postati upravo tvoji klinci, a moguće je personalizirati i sporedne likove. Uz upisivanje novih imena u knjigu, moguće je prilagoditi i ilustracije – tako da likovi u knjizi sliče ljudima iz stvarnosti. Sjajnu ideju Andrijana je uspjela pretvoriti u uspješan biznis – te je velika inspiracija kreativcima s neobičnim idejama.
Jasmina i lutkice
Jasmina Kosanović
Jasmina Kosanović svoju je kreativnost odlučila uprizoriti kroz stvaranje zanimljivih ručno rađenih lutaka. Još od malih nogu Jasmina je obožavala slušati bajke, no kako je odrastala vjerojatno nije slutila da bi čitav život mogla biti usko vezana uz bajkovite priče i razigrane likove.
Jasminina ljubav prema bajkama i kostimografiji dovela ju je do ideje – stvaranja kreativnih lutaka. Iako se ideja na prvi pogled možda i nije činila perspektivnom, ubrzo je shvatila kako izradu lutaka može pretvoriti u uspješan biznis. Danas ručno stvara lutke i predivne kostime – a njezini su radovi omiljena dječja igračka te krase domove mnogih obitelji.
Brend Jasmina i lutkice mnogi u Zagrebu prepoznaju po predivno dekoriranim i pomno osmišljenim izlozima – koji privlače pažnju prolaznika. Izlog u svojem ateljeu Jasmina redovito pretvara u predivnu bajku u kojoj glavnu ulogu imaju njezine predivne lutkice. Jasmina je uspjela u naumu da svoj život provede u pričama iz bajke – a sve zahvaljujući kreativnosti, odlučnosti i trudu koji je uložila u razvoj svojeg bajkovitog brenda.
Pitao sam Jasminu Što misli o važnosti kreativnosti za uspjeh na tržištu? Evo što kaže:
Kreativnost, hm? Mislim da bez dobre marketinške strategije ne ide. Znam puno kreativnih ljudi koji unatoč kreativnosti nisu uspjeli plasirati svoj proizvod na tržište. No, znam i puno ljudi s proizvodima koji su prosječni, ali imaju fenomenalnu priču koja ih prodaje.
Vilinsko tkanje
Iva Pešut
Iva Pešut je kreativna tkalja, čiji kreativni proces izrade započinje na više od 100 godina starom tkalačkom stroju. Oduševljava sama pomisao na to da se ovaj pomalo zaboravljeni tradicijski zanat održi, no kada na sve dodamo obilje kreativnosti koju Iva ima – dobivamo fantastične ručno rađene proizvode koji oduševljavaju kupce.
Iako se na samim počecima možda činilo suludo, Iva je odlučila kako želi održati tradicijski zanat tkanja tkanine – što se u konačnici pokazalo kao sjajan izbor. Naime, Iva je korak po korak usvajala nova znanja radeći na 100 godina starom tkalačkom stroju – te tako dobivala iznimno kvalitetnu tkaninu. No, njezina kreativnost na tome nije stala pa je odlučila iz kvalitetne ručno rađene tkanine napraviti torbe, šešire, kape, novčanike, jastuke, plišane igračke i odjeću.
Iva je stvorila iznimno zanimljiv brend Vilinsko tkanje koji odlikuju ručno rađeni proizvodi vrhunske tkanine. Svoje proizvode redovito objavljuje na društvenim mrežama, a korisnici su oduševljeni svime što Iva radi. Tako je kreativna Iva uspjela očuvati jedan starinski zanat, udahnuti mu jedan novi moderan životni stil – te postići vlastiti uspjeh.
Gift Angel
Jana Bergoč Blažević
Jana Bergoč Blažević je pokrenula uspješan biznis nudeći klijentima personalizirane poklone za svakojake prilike. Svaki poklon paket pomno osmišljava zajedno s klijentom – ne bi li stvorila paket koji će oduševiti nekoga za rođendan, obljetnicu ili bilo koji drugi važan datum.
Uz to što u pakete ulaže puno kreativnosti i truda, važno je naglasiti kako je uspjela okupiti zajednicu kvalitetnih domaćih proizvođača – čije proizvode stavlja u poklon pakete. Krug domaćih brendova s kojima surađuje konstantno širi – pa se u njezinim poklon kutijama nalaze iznimno kvalitetni brendovi domaćeg gospodarstva.
Tražiš li jedinstven, kvalitetan i zanimljiv poklon za rođendan ili neku drugu obljetnicu – Jana ima rješenje za tebe. Njezini poklon paketi iznimno su popularni, a zahvaljujući hrabrosti i kreativnosti uspjela je izgraditi uspješan biznis. Jana je inspiracija svima koji se žele otisnuti u poduzetničke vode – a pri tome žele oslonac izgraditi na domaćem gospodarstvu i proizvodima.
Pitao sam Janu Koje su 3 osobine važne za uspjeh u poduzetništvu? Evo što je rekla:
1. Ideja
Sve kreće od ideje i često kreativcima pljuštaju ideje, ali to je samo početak. Negdje sam pročitala da napravimo mini anketu i pitamo svoje bližnje za iskreno mišljenje o ideji koja se treba realizirati u posao. Ako smo dobili pozitivne odgovore, slijedi drugi korak..
2. Dobar poslovni plan
U ovim teškim vremenima se to pokazalo kao ključ uspjeha odnosno neuspjeha. Neću ulaziti u detalje, ali definitivno smatram da dobar poslovni plan može prevenirati neuspjeh ili ga bar ublažiti.
3. Ustrajnost
Kao i u svemu, tako i u poslu, nema ništa ako nismo uporni i svim srcem vjerujemo u to što radimo
Sad je red na tebi – kreni već danas!
Vjerujem kako su ti kreativne osobe nabrojene iznad pokazale kako nije bitno tko si trenutno – već tko želiš postati za godinu, dvije, pet. Njihove fantastične priče pokazale su kako se može postići životni uspjeh bez obzira na manjak samopouzdanja, znanja, novca i podrške – u startu. Uz jasnu viziju, kreativnost i puno truda – možeš ostvariti apsolutno sve što poželiš.
Prije više od 2 godine pokrenuo sam veliki životni projekt 1000 dana do uspjeha – o kojem možeš više saznati ovdje. Dio ciljeva iz tog velikog životnog projekta već sam ostvario, a ostatak ću ostvariti u sljedećim mjesecima i godinama. Važno je da svakog dana ostvarujem određeni napredak i zbog toga sam sretan i zadovoljan – jer znam da rastem i polako ostvarujem ono što želim.
Nemoj misliti da nisi dovoljno dobar/ra, da nemaš dovoljno znanja, da situacija u državi nije baš povoljna, da će te prijatelji gledati čudno i da ćeš požaliti zbog grešaka. Greške su sastavni dio našeg života i svi griješimo – no važno je na tim greškama učiti i steći iskustvo za nove pokušaje. Žalit ćeš jedino ako ne pokušaš – jer dokazano je da ljudi na kraju života ne žale za avanturama koje su isprobali pa su im donijele loša iskustva, već žale za avanturama koje u životu nisu isprobali i realizirali.
Tražiš li idealan trenutak – on nikada neće doći. Tražiš li idealne uvjete za start – oni se nikada neće pojaviti. Tražiš li dovoljno potpore poznanika – zasigurno je nećeš imati u počecima. Tražiš li bolje financijske uvjete – nikada se neće pojaviti.
Stvar je jednostavna – moraš krenuti danas, bez obzira na sve! Postavi jasne ciljeve, napravi kvalitetan plan realizacije i jednostavno kreni. Kreni danas, kreni sada. Prvi korak je korak bliže ka cilju.
Nadam se da su ti kreativne osobe s moje liste dovoljna inspiracija da se odvažiš na ostvarenje svojih životnih ciljeva. Svakako ispod u komentarima predloži kreativne osobe koje tebe inspiriraju na uspjeh.
Također, pretplati se ispod teksta na moj newsletter jer nekoliko puta mjesečno ću na tvoj email poslati ekskluzivne savjete uspješnih ljudi – i to potpuno besplatno.
Želim ti puno sreće u ostvarivanju životnih ciljeva i izgradnji vlastitog uspjeha. Zatrebaš li moju pomoć tu sam i ne zaboravi – navijam za tebe.
Pretplati se sada na newsletter – potpuno besplatno!
Želiš primati ekskluzivne savjete uspješnih ljudi direktno u svoj email pretinac? Pretplati se sada potpuno besplatno – i uživaj u kvalitetnom sadržaju za tvoj uspjeh.